FIA WEC: Kategorie GTE slábne, Aston Martin omezí účast

FIA WEC: Kategorie GTE slábne, Aston Martin omezí účast

Celkem pět speciálu Aston Martin Vantage se přihlásilo do letošního ročníku Mistrovství světa vytrvalostních závodů, v nadcházející sezoně bude jejich

FIA WEC: Kolektivnímu testování ve Francii dominovalo Porsche
FIA WEC: Aston Martin Racing ukázal svá nová želízka, budou tři
Manor musí vynechat podnik v Silverstone

Celkem pět speciálu Aston Martin Vantage se přihlásilo do letošního ročníku Mistrovství světa vytrvalostních závodů, v nadcházející sezoně bude jejich počet nižší.

Minimálně jeden zákazník Astonu se v roce 2016 do FIA WEC nevrátí. V kategorii GTE-Am letos působil podnikatel/závodník Roald Goethe, který financoval Aston Martin se startovním číslem 96. Goethe však vynechal tři z posledních čtyř závodů kvůli obchodním závazkům a přiznal, že skloubit obchod s koníčkem závodního pilota je pro něj čím dál složitější. Proto neočekává, že by se do FIA WEC příští rok vrátil. Krom toho podotknul, že ho to stojí nemalé peníze.

Naopak Paul Dalla Lana by měl v šampionátu zůstat. Kanaďan dosáhl se svými kolegy Pedrem Lamym a Mathiasem Laudou na tři výhry včetně poslední šestihodinovky roku v Bahrajnu.

V kategorii GTE-Pro má jistou budoucnost vůz s číslem 97, do kterého znovu usedne Darren Turner. Otázkou jsou další dva vozy – 99 a 95. Buď zůstanou ve stejném složení, nebo dojde ke sjednocení posádek a tím pádem redukci na dva Astony Martin v kategorii GTE-Pro.

Velkým otazníkem je potom automobilka Porsche. Odchod týmu Olafa Mantheyho nechal továrnu na holičkách a spekuluje se, zdali nenasadí alespoň jeden model 911 nebo si nedá rok pauzu a s novou generací se vrátí v roce 2017.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0