Zdá se, že nejvyšší kategorie Mistrovství světa vytrvalostních závodů nabývá na síle. Po boku hybridních prototypů bychom se mohli dočkat i nového str
Zdá se, že nejvyšší kategorie Mistrovství světa vytrvalostních závodů nabývá na síle. Po boku hybridních prototypů bychom se mohli dočkat i nového stroje LMP1-L z garáže japonského týmu SARD.
Stáj Signa Advanced Racing Development má za sebou v zemi vycházejícího slunce bohaté úspěchy a téměř třicet let patří ke špičkovým závodním stájím. Je úzce propojena s automobilkou Toyota a v současnosti nasazuje v šampionátu Super GT vůz Lexus RC F pro domácího Hiroakiho Ishiuru a známého Evropana Olivera Jarvise.
SARD má však ambice vyrazit po dlouhé dekádě do světa, konkrétně do FIA WEC, potažmo Le Mans. Zakladatel týmu Shin Kato plánuje v roce 2015 nasazení prototypu do kategorie LMP1-L, určené pro soukromé týmy. V současnosti v LMP1-L působí stáj Rebellion Racing (a časem se možná dočkáme i Lotusu).
Podrobnosti celého programu nejsou známé a můžeme jen doufat, že projekt nepadne kvůli nedostatku financí. O vstupu SARD do Le Mans se totiž hovoří už nějaký ten měsíc. SARD prozatím diskutuje s potenciálními partnery, konkrétně se zavedeným výrobcem šasi. V případě, že se podaří dát tuto složitou skládačku dohromady, v sezoně 2015 by SARD působil jen na částečný úvazek a teprve od následujícího roku by se do FIA WEC plně angažoval.
Aby toho nebylo málo, týmový zástupce Hideki Noda zmínil, že SARD se zajímá o tzv. Garáž 56 pro pokrokové technologie. Více informací však nesdělil, snad jen to, že tento projekt nebude mít nic společného s LMP1-L.
Tým SARD naposledy startoval v Le Mans v roce 1996 s modelem SARD MC8-R a motorem Toyota.
Aleš Sirný
Foto: SARD
COMMENTS
Kazdy novy tym je vitany.Snad se to podari,drzim palce !!!