FIA WEC jako zimní série? I to je možné

FIA WEC jako zimní série? I to je možné

Zatímco závodní týmy se v současné chvíli prohánějí po francouzském okruhu Paul Ricard, v zákulisí se řeší budoucnost série FIA World Endurance Champi

24h Le Mans – Skvělý úvod pro Toyotu, Rebellion ale bojuje
24h Le Mans – Večer přinesl první nehody a i Safety Car
Komentáře vítězů po 24h Le Mans

Zatímco závodní týmy se v současné chvíli prohánějí po francouzském okruhu Paul Ricard, v zákulisí se řeší budoucnost série FIA World Endurance Championship. Mluví se o zimní sezoně, která by trvala od podzimu do jara.

Zásadním problémem je legendární čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Tento historický důležitý závod je vrcholem sezony, který se ale koná v jejím středu a následující šestihodinové podniky už tolik netáhnou.

„V zásadě bychom do toho rádi šli,“ reagoval prezident francouzského autoklubu ACO Pierre Fillon na otázku zimní sezony. „Na papíře to vypadá dobře, ale museli bychom vzít v potaz důsledky, vyplývající z takové přeměny.“

Šéf FIA WEC Gerard Neveu se myšlence přiklání a potvrzuje, že marketingově by zimní sezona dávala smysl. Obrazně řečeno, všechny cesty vedou do Le Mans a závod by si zasloužil sezonu uzavírat. Nehledě na to, že bodové ohodnocení je oproti šestihodinovým podnikům dvojnásobné.

Navíc po Le Mans je velmi dlouhá letní přestávka, která bude letos trvat až do září. Veškerý mediální humbuk kolem čtyřiadvacetihodinovky zmizí a po třech měsících, kdy se třetí ročník šampionátu dá znovu do pohybu, si na Le Mans nikdo nevzpomene.

Přeměnit FIA WEC na zimní sérii není z pohledu závodů problém. V listopadu a přes zimu by se závodilo v zámoří a s návratem jara by se na evropský kontinent vrátily i závodní vozy. Problém může vzniknout ze strany automobilek a výrobců, kteří vyvíjejí nové specifikace přes zimu a dodávají je do nejrůznějších sérií po celém světě. Tradiční zimní příprava by v jejich případě neexistovala.

I z pohledu mediálního zájmu je zimní sezona velkou neznámou. Pokusů o netradiční časové umístění motoristické série byla řada. V zámořské Indy Racing League skončila zimné série ještě dřív než začala a šampionát A1 Grand Prix vydržel jen čtyři roky. Zimní období má totiž své kouzlo, kdy si lidé na čas odpočinou od rychlých kol a s překlenutím roku netrpělivě poklepávají prsty a čekají na novou motoristickou sezonu.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    Pro nás v Evropě to je úplně jedno. Závody kromě Spa, Le Mans a Fuji se jedou na naprosto nezáživných okruzích. Chybí tradiční tratě Monza, Sebring, Petit Le Mans. Tak jestli by 1000 km ve Spa a 24 v Le Mans byly jako předposlední a finálový závod WEC dobu závodů vozů skupiny C to stejně nevrátí.

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    Myslím, že to je blbost. V zimě se závodí na lyžích, ne na automobilových okruzích. Chápu, že v různých částech světa jsou různá roční období, ale negativní příklady tu prostě jsou – viz A1 GP. Navíc letos se úplně stejným způsobem pojede seriál formule E, čili není nic jednoduššího než počkat a zjistit, jak se tenhle mezisezonní formát osvědčí. Logičtější by mi ale stejně přišlo, kdyby čtyřiadvacítka v Le Mans mistrovství světa zahajovala. Je to jenom 8 závodů, takže těch zbylých 7 by nebylo problém do listopadu odjet…

  • DISQUS: 0