Již šestý závod z osmidílného seriálu FIA World Endurance Championship se uskutečnil dnes na půdě japonských ostrovů. Diváci na okruhu Fuji byli svědk
Již šestý závod z osmidílného seriálu FIA World Endurance Championship se uskutečnil dnes na půdě japonských ostrovů. Diváci na okruhu Fuji byli svědky třetího prvenství posádky Timo Bernhard, Mark Webber a Brendon Hartley.
Od závodu na Nürburgringu zůstává tato posádka neporažena. Nutno podotknout, že v Japonsku jim k hattricku pomohla týmová strategie, která upřednostnila Porsche číslo 17 před sesterskou dvojící Romain Dumas, Mark Lieb a Niel Jani. Posledně jmenovaný v závěrečných momentech vedl, ale z garáže Porsche mu ve sluchátka zazněl požadavek, aby zpomalil a pustil dojíždějícího Bernharda před sebe. Triumfem se Bernhard, Webber a Hartley protlačili na čelo průběžného pořadí jezdců před Audi trio Marcel Fassler, Benoit Treluyer a Andre Lotterer, kteří dojeli na třetím místě. Za nimi skončilo druhé Audi a domácí Toyota se musela spokojit s pátou a šestou příčkou.
Závod v kategorii LMP2 se tradičně nesl v duchu dramatického boje mezi týmy KCMG a G-Drive, které si letos rozdělují výherní poháry pouze mezi sebe. O každičký centimetr na dráze se mezi sebou prali Gustavo Yacaman z G-Drive a Richard Bradley s KCMG. Při trošce fantazie jejich souboj připomínal legendární přetahovanou Reného Arnouxe a Gillese Villeneuva v Dijonu 1979. Na rozdíl od francouzsko-kanadského dramatu, ten dnešní skončil kolizí. Yacaman v plné rychlosti zezadu vrazil do Bradleyho, jehož prototyp byl následným kontaktem se svodidly velmi poškozen. Yacaman pokračoval dál a nakonec dojel na třetím místě. Incident měl pozávodní dohru, překvapivě nepostihla Yacamana, ale Bradleyho, který byl po analýze komisařů napomenut. Bradley podle dat z telemetrie totiž brzdil o 37 metrů dřív než obvykle.
Výhru v LMP2 si odnesl sesterský prototyp G-Drive s Romanem Rusinovem, Samem Birdem a Julienem Canalem. Stříbro patřilo týmu Signatech Alpine.
V GTE-Pro se poprvé od úvodního závodu roku dočkali Toni Vilander a Gianmaria Bruni. Dvojice ve Ferrari 458 úspěšně uhájila první místo před továrními Porsche Patricka Pileta-Freda Makowieckiho a týmovými kolegy Jamesem Caladem a Davidem Rigonem.
Historicky prvního vítězství v šampionátu se dočkal Patrick Dempsey, který oslavil japonskou výhru s Patrickem Longem a Marcem Seefriedem, jenž se do čela probojoval v polovině závodu a vypracoval si jednokolový náskok před Astonem Martinem Pedra Lamyho, Mathiase Laudy a Paula Dalla Lany. Třetí příčka patřila vozu Ferrari posádky François Perrodo, Emmanuel Collard a Rui Águas.
Výsledky závodu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS