Zimní přestávka je za dveřmi, na příznivce motorsportu však ještě čeká jeden významný podnik se statutem mistrovství světa. Samozřejmě jde o závěrečný
Zimní přestávka je za dveřmi, na příznivce motorsportu však ještě čeká jeden významný podnik se statutem mistrovství světa. Samozřejmě jde o závěrečný podnik sezony Mistrovství světa vytrvalostních závodů, který se odehraje již tento víkend na okruhu Interlagos v Brazílii.
LMP1
Ačkoliv Anthony Davidson a Sebastien Buemi získali titul mistrů světa, celkového prvenství v poháru konstruktérů se Toyota dočká až v Brazílii. Stačí jí k tomu alespoň s jedním vozem dokončit závod. Šance Audi jsou tak pouze matematické. Do druhého prototypu Toyota se opět vrací Mike Conway, který nahradil Nicolase Lappiera a v předchozím závodě společně se stálicemi Alexem Wurzem a Stephanem Sarrazinem oslavil premiérový triumf sezony. Wurz a Sarrazin určitě pojedou na vítězství, aby si v konečném hodnocení zajistili celkové druhé místo.
Stříbro v současnosti drží posádka Audi Lotterer, Treluyer a Fassler s náskokem třinácti bodů před posádkou Toyoty, což jim dává slušnou naději si pozici udržet. Největší mediální pozornost na sebe strhne odcházející Tom Kristensen, který se bude loučit s profesionální kariérou závodního pilota. Kristensen společně s kolegy Lucasem Di Grassim a Loicem Duvalem letos ani jednou nevyhráli. Za letošní rok mají na kontě tři pátá a tři druhá místa.
Porsche se evidentně snaží a očividně zrychluje. Bahrajnskou šestihodinovku dotáhly oba prototypy na stupně vítězů, nemluvě o pole-position v předchozích dvou závodech.
V kategorii soukromníků se tradičně představí dvojice vozů stáje Rebellion Racing a dále prototyp Lotus.
LMP2
Jediná kategorie, kde se ještě bude tvrdě bojovat o titul. Původní lídr poháru jezdců Sergey Zlobin vstupuje do velkého finále jako druhý muž v pořadí za Olivierem Pla, Julienem Canalem a Romanem Rusinovem. První a druhé místo od sebe dělí osm bodů, přičemž Zlobin musí bezpodmínečně vyhrát a doufat, že soupeři dojedou na třetím a horším místě. Vzhledem k tomu, že v kategorii LMP2 startují jen čtyři prototypy, bude to mít nesmírně těžké a situace hraje do karet tříčlenné posádce stáje G-Drive. Mimochodem v poháru týmů je situace totožná, G-Drive vede o osm bodů před SMP Racing, který ale pravidelně nasazuje dva prototypy.
Třetím do party LMP2 je stáj KCMG, která vyhrála předchozí závod v Bahrajnu.
GTE PRO
Zde je vše rozhodnuto, všechny tituly posbírala stáj AF Corse a bojovat se bude jen o to, kdo si odnese vítěznou formu do zimní přestávky. Ve startovním poli se tradičně objeví vozy Ferrari stáje AF Corse, která má na kontě čtyři vítězství. Dále nebude chybět Porsche (dvě prvenství) a samozřejmě Aston Martin, který dosáhl na vavříny jen v USA.
GTE AM
V Astonu Martin zůstává Nicki Thiim, takže lze předpokládat, že společně s Kristianem Poulsenem a Davidem Heinemeirem Hanssonem závěrečnou šestihodinovku vyhrají. Pokud budeme vycházet z letošních statistik, je jejich prvenství prakticky předem určené. Thiim totiž každý svůj letošní start proměnil ve vítězství. Opozice je ale silná, zejména ze strany sesterského Astonu Martin s posádkou Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Christoffer Nygaard. Aston Martin letos vyhrál až na jednu výjimku všechny dosavadní závody. Jen ve Spa se z triumfu radovala stáj AF Corse, která samozřejmě nebude v Brazílii chybět. V kategorii GTE AM budou ještě k vidění týmy Prospeed Competition, Proton Competition a 8Star Motorsport.
Trénovat se začíná v pátek, v sobotu proběhne kvalifikace a v neděli v 16:00 SEČ se uskuteční finálový závod třetího ročníku FIA WEC.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS