Japonská automobilka si z úvodního podniku série World Endurance Championship odváží poháry za první a druhé místo. Oslava dvojnásobného prvenství jí
Japonská automobilka si z úvodního podniku série World Endurance Championship odváží poháry za první a druhé místo. Oslava dvojnásobného prvenství jí byla dopřána o půl hodiny dříve, neboť závod byl kvůli silnému dešti předčasně ukončen.
Závod vyhrála dvojice Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Nicolas Lapierre, která sesterskému vozu Alexe Wurze, Kazukiho Nakajimi a Stephane Sarrazina nadělila jedno kolo ztráty. Zásadní moment v honbě za vítězstvím přitom proběhl už v první hodině a rozhodl o výsledném pořadí obou vozů. Do té doby vedoucí vůz číslo sedm zajel do boxů pro pneumatiky do deště, což posléze Alex Wurz kritizoval. Naopak týmoví kolegové s číslem osm se rozhodli přezout na přechodné a za krátko se ukázalo, že jejich rozhodnutí bylo to správné.
Modrobílé barvy doplnili na stupních vítězů Mark Webber, Timo Bernhard a Brendon Hartley s vozem Porsche 919. Přestože v úvodu závodu se oba debutující vozy nedokázaly vyrovnat rychlosti konkurenční Toyoty a Audi, spolehlivá jízda v ošemetném britském počasí vynesla zmiňované trojici zasloužené třetí místo. Druhé Porsche v rukou Neela Janiho, Romaina Dumase a Marca Lieba do cíle nedojelo. Jani nejprve přišel a levé přední kolo a později musel zastavit z důvodu problémů s hydraulikou.
Velký propadák zažilo Audi. O rychlosti obou vozu nebylo pochyb, modely R18 proháněly obě Toyoty a zdálo se, že o vítězství se poperou právě tyto automobilky. Jenže na rozdíl od soupeřů se jezdci Audi nedokázali vypořádat s proměnlivým počasím. Nejprve havaroval Lucas di Grassi. V zatáčce Woodcote ztratil kontrolu nad vozem, narazil do bariéry a značně poškodil předek vozu. Přestože se po nějaké době dostal do boxů, snaha mechaniků byla marná a Grassi s obhájci titulu Kristensenem a Duvalem museli odstoupit. Mizérie Audi ale nekončila. Ande Lotterer ve voze číslo dva dostal smyk v zatáčce Stowe a jeho týmový kolega Treluyer pak skončil v bariéře.
Čtvrté místo v závodě spadlo do klína týmu Rebellion Racing, který se závodu v Silverstonu zúčastnil se starým vozem Lola Toyota, zatímco nový model prototypu se horečně připravuje v týmové továrně.
Z osmi prototypů LMP1 dojela do cíle pouhá poloviny, z čtyř startujících prototypů LMP2 si pro pohár dojely tři vozy. Závod vyhrál G-Drive Oak Morgan v čele s Romanem Rusinovem, Olivierem Pla a Julienem Canalem. V cíli měli náskok dvou kol před čínským KCMG, který ztrátu nabral penalizací stop and go za nebezpečný výjezd z pitlane. Třetí místo patřilo zbývajícímu vozu týmu SMP.
V případě kategorie GTE Pro byl závod poměrně jednoznačný, byť velmi těsný. Z pole-position startovali obhájci titulu AF Corse, ale Gianmaria Bruni za sebou nedokázal udržet dotírající mašinérii Porsche a německým strojům brzy podlehl. Vavříny za vítězství bral Marco Holzer, Richard Lietz a nová posila německé automobilky Fred Makowiecki. Druhé místo patřilo týmovým kolegům Tandymu, Bergmeisterovi a Piletovi. Třetí místo si vyjel Aston Martin s Turnerem a Muckem. Až na čtvrtém místě skončilo Ferrari v rukou Bruniho a Vilandera. Nutno podotknout, že čtveřice dojela do cíle ve stejném kole.
V kategorii GTE Am si pro dvojnásobné vítězství dojel Aston Martin Racing. Z výhry se radovala dánská dvojice Kurt Thiim, Kristian Poulsen a David Heinemeier Hansson.
Výsledky závodu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS