FIA WEC: Čína bude dějištěm šestého závodu mistrovství světa

FIA WEC: Čína bude dějištěm šestého závodu mistrovství světa

O nadcházejícím víkendu čeká na příznivce vytrvalostních závodů již šestý podnik letošní sezony Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Tentokrát se

FIA WEC: Poslední volnou sedačku u Porsche získá Earl Bamber
FIA WEC: Rebellion po zbytek roku s jedním vozem, v LMP1 však zůstane
WEC: ByKOLLES Racing letos pojede s motory Nismo

O nadcházejícím víkendu čeká na příznivce vytrvalostních závodů již šestý podnik letošní sezony Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Tentokrát se celý seriál přesunul na čínský okruh v Šanghaji.

LMP1
Toyota je na koni, bezmála třicet bodů dělí vedoucí posádku Davidson – Buemi od trojice Lotterer – Treluyer – Fassler s prototypem Audi, který v posledních závodech zaostává nejen za japonskou konkurencí, ale i za koncernovým partnerem Porsche. Davidson s Buemim se opět budou muset obejít bez dosavadního kolegy Lapierra, který z osobních důvodů vynechal závod ve Fuji a mimo hru zůstane až do konce sezony.

Na základě aktuální výkonnosti bude jedinou opozicí vedoucí posádky sesterská Toyota s Wurzem, Sarrazinem a Nakajimou. Jenže závody FIA WEC se jezdí na šest hodin a za tu dobu se může stát cokoliv. Kupříkladu Tom Kristensen, Lucas Di Grassi a Loic Duval s Audi mohou po třech druhých místech konečně vyhrát, případně Porsche s dvojicí posádek Lieb, Dumas, Jani a Bernard, Webber, Hartley může dosáhnout v premiérové sezoně na vítězství. Bernard, Webber a Hartley po dvou třetích místech cestu na podium velmi dobře znají.

Souboj o vavříny je očekáván i ve skupině soukromých týmů, byť jen mezi týmovými kolegy stáje Rebellions Racing. U Lotusu s novým prototypem T129 AER, který ve Fuji málem uhořel, nečekejme výraznou rychlost. Lotus zatím hledá pevnou půdu pod nohama.

2014-6-Heures-de-Shanghai-Bass-Rock-20141027SetUPXT1-2583_hd

LMP2
Kategorii v pořadí druhých nejrychlejších prototypů ve startovním poli obohatí americký tým Extreme Speed Motorsport. Dvojici černozeleně zbarvených prototypů HPD budou řídit Sharp, Dalziel, Gonzalez a Brown, van Overbeek a Brabham.

Mezitím se Sergey Zlobin z týmu SMP bude snažit s pomocí Minassiana a Medianiho zvýšit bodový náskok na čele průběžného pořadí. Jednoduché to ale mít nebude. V posledních dvou závodech si vavříny odnášeli soupeři. Nejprve čínská stáj KCMG a naposled G-Drive s novým prototypem Ligier JS P2. Nutno podotknout, že Zlobinův šestnáctibodový náskok nemusí zmizet mávnutím proutku, tým SMP Racing bude jistě velmi dobře připraven.

V závodě opět uvidíme stáj OAK Racing, která se po krátké přestávce ukázala v předchozím podniku ve Fuji. Nyní se vrací s kompletně obměněnou sestavou, v Číně budou k vidění Ho Pin Tung, David Cheby a Mark Patterson.

GTE Pro
Tradiční trojice tovární strojů GTE bude pokračovat v boji o tituly v pohárech jezdců, týmů a konstruktérů, i když ve všech případech má Ferrari solidní bodovou výhodu. Gianmaria Bruni a jeho kolega Toni Vilander se těší pohodlnému náskoku 49,5 bodu a směřují k titulu letošních mistrů světa. Stáj AF Corsa je spokojená i se situací v poháru týmů, kde vede o třicet šest bodů před Porsche. V poháru konstruktéru vede Ferrari o 29 bodů před Porsche.

Naopak Porsche se musí hodně snažit, aby ještě potrápilo rychlou dvojici Vilander – Bruni ve Ferrari 458. Reálně spíš bude bojovat o druhé místo s týmem Aston Martin, který dýchá německé automobilce na záda.

GTE AM
Startovní pole GTE AM bude v Číně poměrně chudé. V listině chybí stáj AF Corsa, a proto se na šanghajském okruhu představí jen stáje Aston Martin, 8Star Motorsports, Prospeed Competition a Proton Competition. K titulu v poháru jezdců má skvěle nakročeno posádka Astonu Kristian Poulsen a David Heinemeier Hansson, která má devětatřicetibodový náskok před týmovými kolegy Lamym, Nygaardem a Dalla Lanou.

Trénovat se začne již zítra, sobotní program završí kvalifikace a v neděli se bude startovat v 4:00 SEČ.

Startovní listinu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0