Před časem kolovaly zvěsti, že by se německá automobilka BMW mohla pustit do stavby vlastního prototypu LMP1, s nímž by se postavila strojům Audi, Por
Před časem kolovaly zvěsti, že by se německá automobilka BMW mohla pustit do stavby vlastního prototypu LMP1, s nímž by se postavila strojům Audi, Porsche, Toyota a Nissan. Šéf divize BMW Motorsport Jens Marquardt však fanoušky šampionátu FIA WEC nepotěšil.
Podle Marquardta nemá v současnosti projekt LMP1 smysl. Pravidla na rok 2017 ještě nejsou úplná a BMW se spíše zaměřuje na závodění s auty, která reflektují své silniční verze, čili s modely Z4 GT3 a M23i a speciálem M4 DTM.
Samozřejmě vedle vizuální prezentace jde i o technologickou výzvu. BMW vidí svou budoucnost v elektro-hybridech. V této oblasti se snaží prosadit se svými modely i3 a i8. Co se týče závodění, usilovně pracují na nové generaci vozu M6 pro populární kategorii GT3 a do šampionátu United SportsCar Championship.
Na otázku, zdali by pro BMW mohla být zajímává Garáž 56, speciální nesoutěžní přihláška na 24 hodin Le Mans pro experimentální vozy, Marquardt odpověděl, že probírají všechny možnosti a Garáž 56 by rozhodně byla vhodným prostředkem na demonstrování nových technologií.
Aleš Sirný
Foto: DTM
COMMENTS