FIA WEC: Bahrajnová rozlučka

FIA WEC: Bahrajnová rozlučka

Již čtvrtý ročník FIA World Endurance Championship se blíží do finále. Některé tituly již byly rozdány, ale ve většině případech ještě není zcela rozh

FIA WEC: Finále a jímavé loučení
F2: Markelova stíhací jízda má vítězný konec
FIA WEC: Toyota i Ferrari krůček od titulu, rozhodnout se může už v Bahrajnu

Již čtvrtý ročník FIA World Endurance Championship se blíží do finále. Některé tituly již byly rozdány, ale ve většině případech ještě není zcela rozhodnuto. Závěrečná šestihodinovka roku, na okruhu v Bahrajnu, se oproti předchozím podnikům pojede už v sobotu.

LMP1
Rovných devět prototypů LMP1 se ukáže na okruhu v Bahrajnu. Ostře sledovaný souboj bude zejména mezi týmy Porsche a Audi, respektive posádkami Timo Bernhard, Mark Webber, Brendon Hartley z Porsche a Marcel Fässler, André Lotterer, Benoît Tréluyer z týmu Audi. Trojice ve stroji Porsche 919 Hybrid se těší dvanáctibodovému náskoku před Audi, takže zisk titulu v poháru jezdců by pro Bernharda, Webera a Hartleyho měl být jen formalitou. Zajisté však pojedou na vítězství – již páté v řadě za sebou. V poháru konstruktérů je rozhodnuto od předchozí šestihodinovky v Číně. Vavříny zaslouženě bere Porsche.

Jedna velká rozlučková párty čeká na Alexe Wurze z Toyoty, který před pár dny oznámil konec profesionální kariéry a závod v Bahrajnu pro něj bude úplně posledním.

Na poslední chvíli došlo k úpravě v jezdeckém složení u soukromého Rebellion Racing. Nick Heidfeld se kvůli poranění vazů na ruce ze závodu Formuli E závěrečného podniku FIA WEC nezúčastní. Jízdu po okruhu v Bahrajnu si tak mezi sebe rozdělí Nicolas Prost a Mathias Beche.

LMP2
Co se týče titulů v kategorii LMP2, není nic rozhodnuto, ale velkého favorita lze označit prstem. Je jím tým G-Drive Racing, jmenovitě Roman Rusinov, Julien Canal a Sam Bird, kteří drží šestnáctibodový náskok před dvojicí Matt Howson a Richard Bradley z KCMG. Hongkongský tým měl nakročeno k celkovému triumfu, ale poslední tři závody nedopadly v jeho prospěch a G-Drive se zhostil vedoucí role. Ve vodách LMP2 však plave nejeden vážný soupeř na vítězství. Tým Signatech Alpine před třemi týdny ukořistil své první vítězství a do závodu se přihlásil i tým AF Racing s prototypem BR01, který bude řídit z ELMS známá posádka Mikhail Aleshin, Nic Minassian a David Markozov.

GTE-Pro
Porsche je velmi blízko k poháru jezdců i v kategorii GTE-Pro. Na čele se po třech výhrách v posledních čtyřech závodech drží Richard Lietz. Jeho dvacetibodový náskok před posádkou Rigon-Calado z AF Corse Ferrari je pro Rakušana více než uklidňující. Lietz do závodu nastoupí s kolegou Michael Christensen. Je to ale Ferrari, které vede pohár konstruktérů. Pouhé čtyři body mezi oběmi značkami je dostatečný důvod na dramatické momenty závodu.

GTE-AM
Zaváhání v posledních dvou závodech odsunulo oslavy týmu SMP Racing až na samotný závěr – a to ještě není rozhodnuto. Posádka Shaitar, Basov a Bertolini má devatenáctibodový náskok před pronásledovateli z AF Corse, takže minimálním cílem celého týmu je závod dokončit – na titul v poháru jezdců i týmů to bude bohatě stačit.

První tréninky začínají již zítra v 13:15 SEČ, v pátek pokračujeme kvalifikacemi a finálový závod roku se pojede v SOBOTU od 13:00 SEČ.

Startovní listinu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0