Již čtvrtý ročník FIA World Endurance Championship se blíží do finále. Některé tituly již byly rozdány, ale ve většině případech ještě není zcela rozh
Již čtvrtý ročník FIA World Endurance Championship se blíží do finále. Některé tituly již byly rozdány, ale ve většině případech ještě není zcela rozhodnuto. Závěrečná šestihodinovka roku, na okruhu v Bahrajnu, se oproti předchozím podnikům pojede už v sobotu.
LMP1
Rovných devět prototypů LMP1 se ukáže na okruhu v Bahrajnu. Ostře sledovaný souboj bude zejména mezi týmy Porsche a Audi, respektive posádkami Timo Bernhard, Mark Webber, Brendon Hartley z Porsche a Marcel Fässler, André Lotterer, Benoît Tréluyer z týmu Audi. Trojice ve stroji Porsche 919 Hybrid se těší dvanáctibodovému náskoku před Audi, takže zisk titulu v poháru jezdců by pro Bernharda, Webera a Hartleyho měl být jen formalitou. Zajisté však pojedou na vítězství – již páté v řadě za sebou. V poháru konstruktérů je rozhodnuto od předchozí šestihodinovky v Číně. Vavříny zaslouženě bere Porsche.
Jedna velká rozlučková párty čeká na Alexe Wurze z Toyoty, který před pár dny oznámil konec profesionální kariéry a závod v Bahrajnu pro něj bude úplně posledním.
Na poslední chvíli došlo k úpravě v jezdeckém složení u soukromého Rebellion Racing. Nick Heidfeld se kvůli poranění vazů na ruce ze závodu Formuli E závěrečného podniku FIA WEC nezúčastní. Jízdu po okruhu v Bahrajnu si tak mezi sebe rozdělí Nicolas Prost a Mathias Beche.
LMP2
Co se týče titulů v kategorii LMP2, není nic rozhodnuto, ale velkého favorita lze označit prstem. Je jím tým G-Drive Racing, jmenovitě Roman Rusinov, Julien Canal a Sam Bird, kteří drží šestnáctibodový náskok před dvojicí Matt Howson a Richard Bradley z KCMG. Hongkongský tým měl nakročeno k celkovému triumfu, ale poslední tři závody nedopadly v jeho prospěch a G-Drive se zhostil vedoucí role. Ve vodách LMP2 však plave nejeden vážný soupeř na vítězství. Tým Signatech Alpine před třemi týdny ukořistil své první vítězství a do závodu se přihlásil i tým AF Racing s prototypem BR01, který bude řídit z ELMS známá posádka Mikhail Aleshin, Nic Minassian a David Markozov.
GTE-Pro
Porsche je velmi blízko k poháru jezdců i v kategorii GTE-Pro. Na čele se po třech výhrách v posledních čtyřech závodech drží Richard Lietz. Jeho dvacetibodový náskok před posádkou Rigon-Calado z AF Corse Ferrari je pro Rakušana více než uklidňující. Lietz do závodu nastoupí s kolegou Michael Christensen. Je to ale Ferrari, které vede pohár konstruktérů. Pouhé čtyři body mezi oběmi značkami je dostatečný důvod na dramatické momenty závodu.
GTE-AM
Zaváhání v posledních dvou závodech odsunulo oslavy týmu SMP Racing až na samotný závěr – a to ještě není rozhodnuto. Posádka Shaitar, Basov a Bertolini má devatenáctibodový náskok před pronásledovateli z AF Corse, takže minimálním cílem celého týmu je závod dokončit – na titul v poháru jezdců i týmů to bude bohatě stačit.
První tréninky začínají již zítra v 13:15 SEČ, v pátek pokračujeme kvalifikacemi a finálový závod roku se pojede v SOBOTU od 13:00 SEČ.
Startovní listinu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS