Ačkoliv od čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans uplynul již skoro měsíc, závod má pro tým Audi nepříjemnou dohru. Komisaři šampionátu FIA WEC penalizovali
Ačkoliv od čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans uplynul již skoro měsíc, závod má pro tým Audi nepříjemnou dohru. Komisaři šampionátu FIA WEC penalizovali Audi finanční pokutou za neoprávněné manipulování s motorem.
K neoprávněnému zásahu a porušení plomby u elektroniky motoru došlo u vozu Audi R18 e-tron číslo 7 posádky Andre Lotterer, Benoit Treluyer a Marcel Fassler. Komisaři na to přišli po ranním warm-upu před startem čtyřiadvacetihodinovky.
FIA udělila Audi pokutu 50 000 euro, což je jen kapka v moři ohromného rozpočtu továrního týmu. Problémem je, že FIA porušení plomby vyhodnotila jako použití dalšího motoru. V pravidlech pro letošní sezonu mohou týmy použít jen pět agregátů a při započtení neoprávněně manipulovaného motoru tak zbývá posádce jediná pohonná jednotka do zbývající části sezony. Ta čítá 30 hodin závodního času – nepočítaje tréninky a kvalifikace. Pokud bude Audi nuceno vyměnit motor, bude na posádku v průběhu závodu čekat tříminutová penalizace stop and go.
Lotterer, Treluyer a Fassler mají prozatím velmi slušný bodový náskok. První místo v poháru jezdců drží s dvacetibodovým rozdílem před Nickem Tandym, ten se ale po Le Mans vrátí do kokpitu prototypu LMP2 týmu KCMG. O další dva body zpět jsou Earl Bamber a Nico Hulkenberg, nicméně oba nejedou kompletní sezonu. Takže největšími soupeři je Porsche trio Marc Lieb, Romain Dumas a Niel Jani s třiadvacetibodovou ztrátou. V poháru konstruktérů je Porsche první s náskokem šestnácti bodů před Audi.
K penalizaci se vyjádřil šéf projektu Audi LMP1 Chris Reinke: „Bohužel jsme měli nějaké problémy s řízením a udělali jsme několik chyb. Měli jsme poškozené plomby, tudíž penalizace od komisařů byla oprávněná.“
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS