FIA WEC: Aston Martin volá po lepší transparentnosti BoP

FIA WEC: Aston Martin volá po lepší transparentnosti BoP

Aston Martin Racing v posledních závodech FIA WEC poněkud pokulhává. Tento stav, nastolený po čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, se zákonitě nelíbí šéf

FIA odhalilo BoP pro začátek super sezóny WEC 2018/19
Le Mans GTE Am: Dokáže Aston Martin zopakovat loňskou výhru?
Úprava BoP pro Aston Martin a Ferrari před 6h Silverstone

Aston Martin Racing v posledních závodech FIA WEC poněkud pokulhává. Tento stav, nastolený po čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, se zákonitě nelíbí šéfovi AMR Johnu Gawovi, který volá po změně.

Trojice továrních Astonů v kategorii GTE-Pro má dohromady na kontě jedno vítězství a jedno třetí místo. Vícekrát se mezi první trojku, zahrnující vozy Porsche a Ferrari, nedostala. V GTE-Am je situace o trochu příznivější – dvě před-lemans vítězství a druhé místo na Nürburgringu.

Přesto je Gaw nespokojen. Podle něj bylo Balance of Performance nejlépe nastaveno ve Spa-Francorchamps (kde mimochodem Aston Martin vyhrál v obou kategoriích GTE). Po Le Mans byly restriktory motorů zvětšeny o pět milimetrů, což podle Astonu Martin snížilo výkon o deset až dvacet koní.

Gaw požaduje lepší spolupráci mezi vedením šampionátu, technickým oddělením, výrobci a dodavateli. Zkrátka chce zainteresovat všechny, kdo by pomohli nastolit lepší prostředí pro všechny zúčastněné týmy. Gaw by se rád znovu dočkal situace, v níž mají všichni rovnocennou šanci na vítězství.

Pokud se podíváme za oceán, může být Gaw rád, že s Astonem nepůsobí v United SportsCar Championship. Snaha vybalancovat kategorii GTLM tam spíše připomíná přehazování závaží z jedné strany na druhou. O svém by mohl mluvit tým Corvette Racing, který letos i loni dominoval úvodu sezony a po zásahu BoP nejenže ztratil šanci na vítězství, přišel o možnost bojovat o podiová umístění. Antonio Garcia, nejlepší z tábora Corvette, měl v druhé polovině roku 2014 průměrnou dojezdovou pozici 6,8. Letos je situace obdobná.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0