FIA potvrdila nová pravidla pro super sezónu WEC

FIA potvrdila nová pravidla pro super sezónu WEC

Na středečním zasedání Světové rady motorsportu FIA byly odsouhlaseny novinky pro nadcházející super sezónu Mistrovství světa vytrvalostních závodů 20

DC Racing omezí svůj program, Project 1 naopak čeká rozšíření
Stejné prototypy pro WEC i IMSA? Dozvíme se už v Le Mans
Úprava BoP pro Aston Martin a Ferrari před 6h Silverstone

Na středečním zasedání Světové rady motorsportu FIA byly odsouhlaseny novinky pro nadcházející super sezónu Mistrovství světa vytrvalostních závodů 2018/19.

Velké změny se odehrály na poli vrcholné kategorie LMP1, která si stanovila za cíl nejen přilákat automobilky, ale také více soukromých týmů. Dále se bude pracovat také na omezení rozpočtů a zároveň na udržení špičkových technologií. Vstupní poplatek pro zájemce o LMP1 nyní činí € 310 000, což je necelých 8 milionů Kč.

Soukromé týmy má nalákat změna v bodování. Nově se již nebudou udělovat body automobilkám, ale pouze jednotlivým týmům. Navíc body se budou přičítat vždy pouze od jedné posádky, a to té nejlépe umístěné v daném závodě. I nadále se tak bude bojovat o čtyři různé mistrovské tituly.

Automobilky i nadále nesmí závodit s nehybridními vozy, ale mohou alespoň dodávat motory soukromým týmům. Současná pravidla pro LMP1 pak budou platit minimálně následující tři sezóny, takže ovlivní i chystanou novou éru vozů.

Další novinka se týká zastávek v boxech. Od příští sezóny bude povoleno tankování a přezouvání vozů najednou, což výrazně ovlivní závodní strategie.

Změnou projde i samotné bodování. Klasické šestihodinové závody budou ohodnoceny stejně jako doposud, ale změna se dotkne speciálních závodů. Pro 24h Le Mans již neplatí dvojnásobný počet bodů, ale pouze 50% navýšení oproti normálnímu bodování, konkrétní tabulka bodování zatím odhalena nebyla, ale zdá se, že vítězi Le Mans by mělo náležet 38 bodů. Sebring pak bude mít 25% navýšení a vítěz si odnese 32 bodů.

Prezident autoklubu Automobile Club de l’Ouest, Pierre Fillon, si od těchto změn slibuje velice vyrovnaný ročník, který se ponese ve znamení velkých soubojů mezi týmy. Podobně pak hovořil i Gérard Neveu, šéf celého seriálu FIA WEC: „Zatímco čekáme na slibná pravidla na rok 2020, tato pravidla pro 2018-19, společně s pozitivní vazbou od týmů ohledně super sezóny, garantují úžasnou konkurenceschopnost v LMP1.“

Rovněž byl oficiálně potvrzen kalendář super sezóny:

05.05.2018 – Total 6 hodin Spa-Francorchamps
16-17.06.2018 – 24h Le Mans
19.08.2018 – 6h Silverstone
21.10.2018 – 6h Fuji
18.11.2018 – 6h Šanghaje
17.03.2019 – 1500 mil Sebringu
04.05.2019 – Total 6h Spa-Francorchamps
15-16.06.2019 – 24h Le Mans

COMMENTS

WORDPRESS: 9
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Nová pravidla vypadají nadějně.
    Mrzí mě však, že název “12 Hours of Sebring” si pro sebe usurpovala WeatherTech SportsCar Championship. Název “1500 Miles of Sebring” je bohužel bez tradice a běžnému Američanovi nic neřekne. Bude dlouho trvat, než závod s tímto krkolomným a předimenzovaným názvem nějaký zvuk a prestiž získá. Až se tak jednou přeci jenom stane, půjde opět jenom o to, aby opět nebyl vyřazen z WEC a přeřazen do nějakého amerického regionálního šampionátu, jak se již v minulosti stalo v případě 12 Hours of Sebring.
    Někteří Američané mají sníženou schopnost rozlišovat, co je světové a co pouze americké. Pro některé z nich se vnímání reálného světa pohybuje pouze v hranicích USA.

  • comment-avatar
    A. Novák 7 years ago

    Co je na tom názvu krkolomnýho a předimenzovanýho? Vůbec nic. Je to úplně standardní, odpovídající běžným zvyklostem vytrvalostních závodů. Kromě toho vůbec nejde o nějaký názvy, jde spíš o scénář toho víkendu. A tady si opravdu nejsem jist, zda je během jedinýho víkendu únosný jet dva víceméně 12hodinový závody. Aby to nedopadlo tak, že ten druhý se pojede před zcela prázdnýma tribunama. Navíc to bude záhul i pro lidi na okruhu, jelikož mezi těma závodama nebude žádný smysluplný čas na odpočinek…

  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    I když jde o dva dvanáctihodinové po sobě jdoucí závody, které bylo třeba od sebe nějak odlišit, domnívám se, že “12 Hours of Sebring” měl být součástí WEC a “1500 Miles of Sebring” měl být součástí WeatherTech SportsCar Championship.
    “12 Hour of Sebring” má v rámci světového vytrvalostního šampionátu tradici již od roku 1953 a proto by si zasloužil i nadále pokračovat v šampionátu světovém a nebýt pouze součástí šampionátu kontinentálního (amerického).
    Název “1500 Miles of Sebring” je bez jakékoliv tradice, neboť na 1500 mil závody až doposud nikdy vypisovány nebyly.

    (…názor týkající se krkolomnosti a předimenzovanosti názvu je pouze okrajová vsuvka, která netvoří jádro mého prvního komentáře. Z toho důvodu necítím ani potřebu se k tomuto tématu dále vyjadřovat. Pokud však někdo v názvu 1500 Miles of Sebring najde “zalíbení,” budu tuto skutečnost tolerantně akceptovat.)

    • comment-avatar
      Kuba Krafek 7 years ago

      IMSA si 12h Sebring nenechá už z důvodu názvu a prestiže svojí modlu vzít, jelikož je součástí závodů týhle asociace už od začátku 70.let, kdy Bishop defacto zachránil závod od ztroskotání a myslim, že by to bylo celkem nelogický jak historicky, tak komerčně. To Evropani-ACO jsou tu těmi vetřelci, proto dostanou patnáctistovku.

      • comment-avatar
        A. Novák 7 years ago

        Přesně tak. Josefus ty “tradice” leckdy vidí dost pokřiveně, ne-li přímo obráceně jako v tomto případě… 🙂 Nicméně nejde vůbec o název, jak tu zmínil i Vojta Lotuš. Jde spíš o to, jak se to podaří uspořádat. Nejsem úplný znalec historie, ale nevím o tom, že by se někdy někde konaly 2 závody na +- 12 hodin v jednom termínu. To musí být extrémní zátěž pro organizační tým na místě a jsem zvědav, kolik diváků to zvládne “usledovat” až do konce.

        • comment-avatar
          Josefus 7 years ago

          Souhlasím s vámi, pane Nováku, že “nejste úplný znalec historie,” jak píšete ve svém komentáři…
          Z materiálů dostupných na internetu vyplývá, že dvanáctihodinovka v Sebringu se stala pojmem díky světovému šampionátu sportovních vozů už v době, kdy nějaká IMSA ještě vůbec neexistovala (https://de.wikipedia.org/wiki/12-Stunden-Rennen_von_Sebring).
          Nedivím se Američanům, že se nechtějí zříct tohoto klenotu, který se řízením osudu dostal do jejich rukou. Nic to však nemění na skutečnosti, že ti, co tento produkt vlastní, jej nevytvořili. Možná ho v určitých epochách trochu formovali, avšak z větší části v souladu s pravidly mezinárodní automobilové federace (dnes FIA) se sídlem v Paříži…
          (….a mimo jiné: ty smajlíky, které ,pane Nováku, tak často nadužíváte ve vašich textech, jedovatost vašeho projevu nezjemní…)

          • comment-avatar
            Vojta Lotuš 7 years ago

            Kdybyste byl pane Josefus znalý, tak víte, že jednotlivé podniky pořádají dané okruhy, pořadatelé, autokluby ale FIA nikdy nic nepořádala.

            Omlouvám se za svou předešlou reakci, ale když čte člověk vaše názory, bohužel ze mě lítají i horší věci ..

  • comment-avatar
    Vojta Lotuš 7 years ago

    Je vy zase řešíte h…. Mě osobně je jedno zda na Eurosportu budu koukat na 12h , 1000km nebo 1500mil, závod jako závod…

    Spíš je zajímavé že pravidla platí na 3 roky, což znamená ještě jednu sezonu po super sezóně. Takže super sezóna nebude přechodná, ale kdo ví, co se vše poté udá

    • comment-avatar
      Josefus 7 years ago

      Dříve, než začnete cokoliv na internetu komentovat, měl byste se seznámit se základními principy slušného chování. Váš názor vám nikdo nebere, buďte proto i vy alespoň trochu tolerantní a přestaňte takovouto obhroublou formou dehonestovat názory druhých.

  • DISQUS: 0