FIA odhalilo BoP pro začátek super sezóny WEC 2018/19

FIA odhalilo BoP pro začátek super sezóny WEC 2018/19

S blížícím se startem nadcházející super sezóny FIA WEC 2018/19 nadešel čas se podívat na vyvážení jednotlivých vozů GTE. Na tyto novinky netrpělivě č

DTM: Aston Martin se poprvé představil na trati
Le Mans GTE Am: Dokáže Aston Martin zopakovat loňskou výhru?
Agent 007 by záviděl. Unikátní Aston Martin mistra BTCC jde do dražby – galerie

S blížícím se startem nadcházející super sezóny FIA WEC 2018/19 nadešel čas se podívat na vyvážení jednotlivých vozů GTE. Na tyto novinky netrpělivě čekali zejména zástupci BMW, kteří vstupují do šampionátu se zcela novými vozy M8 GTE. Ty nakonec budou těžší než v Sebringu.

FIA udala v rámci ‚Balance of Performance‘ novým vozům BMW ve třídě GTE-Pro minimální váhu 1255 kilogramů. To je přesně o 35 kilogramů více než při dvanáctihodinovce v Sebringu, která se jela v rámci série IMSA. Tehdy vůz M8 GTE měl nastavenou hodnotu 1220 kilogramů a jeho posádka v závodě skončila na druhém místě ve své třídě.

Kromě toho budou mít vozy BMW v porovnání se Sebringem také výrazně omezený výkon turbodmychadla. Je ovšem třeba podotknout, že není úplně možné srovnávat tabulky mezi sériemi WEC a IMSA, jelikož v obou případech je aplikován jiný přístup.

Nové vozy Aston Martin Vantage GTE mají minimální váhu nastavenou na 1263 kilogramů, zatímco Ferrari, jejichž vůz je dle pravidel považován za nový, si přidá oproti závěru loňského roku dodatečných pět kilogramů, tedy celkem 1275 kilogramů. U obou vozů pak došlo k drobným úpravám na straně motoru.

Naopak posádky Porsche a Ford GT se mohou těšit na lehčí vozy, konkrétně 16 kilogramů pro oba výrobce. Porsche 911 RSR bude mít minimální váhu nastavenou na 1242 kilogramů, zatímco Ford GT na 1255 kilogramů. Omezení výkonu motoru či turbodmychadla pak u obou vozů zůstává na loňské úrovni.

Ve třídě GTE-Am dochází ke změně u vozů Aston Martin Vantage minulé generace, kde byla minimální váha zvýšena o 55 kilogramů. K této změně došlo po přechodu Aston Martin Racing na pneumatik Michelin.

Mezi vozy ve třídě amatérů se poprvé představení také moderní Porsche, které bude začínat na váze 1265 kilogramů, což je o 2 kilogramy více než v případě Aston Martinu. Mezi amatérskou třídou GT však dochází k ručním úpravám BoP v průběhu sezóny.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0