FIA a ACO představují plán na vyrovnanost pole LMP1

FIA a ACO představují plán na vyrovnanost pole LMP1

Většina novinek pro nadcházející super sezónu FIA WEC se rojí okolo nejvyšší kategorie LMP1. Nejdůležitější bude zajistit vyrovnanost rozdílných proto

24h Le Mans – Kobajaši ve warm-upu nejrychlejší
Sirotkin oficiálně členem týmu SMP Racing
24h Le Mans – Po druhé kvalifikaci patří Toyotě první řada

Většina novinek pro nadcházející super sezónu FIA WEC se rojí okolo nejvyšší kategorie LMP1. Nejdůležitější bude zajistit vyrovnanost rozdílných prototypů mezi hybridy a klasickými pohonnými jednotkami.

Již v září společná rada FIA a ACO potvrdila, že základem pro vyhodnocení výkonností bude v sezóně 2018/19 sloužit nejrychlejší vůz z každé technologické třídy. Ty budou hned tři, kromě hybridních jednotek Toyoty budou na roštu také klasické atmosférické a přeplňované motory.

Regulovat se bude pouze výkonnost nehybridních motorů, což bylo údajně také podmínkou Toyoty pro setrvání ve WEC. Referenční čas se pro každou třídu sestaví z průměru nejrychlejších kol z 20% délky každého závodu.

První z regulací nastane dle předpokladů ještě před prvním závodem ve Spa-Francorchamps a vycházet se bude z takzvaného předsezónního Prologu. Avšak pro vozy s nejpomalejší technologií nastane minimálně po dvou kompletně odjetých závodech, aby bylo k dispozici co nejvíce dat.

Týmy a automobilky budou muset odevzdat FIA a ACO všechna potřebná data. Nepředání dat či maskování skutečné výkonnosti pak vyústí v minimálně pět minut dlouhý trest stop-and-go, přičemž komisaři budou mít možnost udělit penalizaci i zpětně po závodě.

Na startovní rošt budou dodávat motory AER, Nissan či Mecachrome. Trochu raritou bude případ Gibsonu, který využije své upravené motory z LMP2 o objemu 4.5 litru.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0