Motory se točí na plné obrátky, jeden test střídá druhý. Buggyra jede opravdu naplno na všech frontách. Po velkém testování okruhových speciálů přišlo
Motory se točí na plné obrátky, jeden test střídá druhý. Buggyra jede opravdu naplno na všech frontách. Po velkém testování okruhových speciálů přišlo také rozsáhlé zkoušení dakarské techniky. Fat boy tentokrát zamířil do armádního prostředí v Milovicích.
„Máme zde vytyčený nový okruh a také nové možnosti. V milovickém prostoru můžeme nasimulovat nespočet zátěžových okolností, protože až na písek je tu prakticky vše. Tím, že nám v průběhu pršelo, jsme měli možnost testovat jak za sucha, tak i za mokra, takže já jsem z nasbíraných dat opravdu nadšený,“ sdělil technický ředitel Buggyry Robin Dolejš.
V dakarské Tatře 815 Buggyra tentokrát neseděl Martin Kolomý, který byl hostem sportovně-kulturní akce Ostrava žije motorsportem. V kokpitu ho ale nahradili piloti David Vršecký a Jaroslav Valtr, kteří měli za úkol vyzkoušet nové řízení, řazení a nápravu. „Zaměřili jsme se především na testy funkčnosti těchto novým systémů. Samozřejmě mám velkou radost z toho, že po celou dobu vše pracovalo a reagovalo bez sebemenších problémů,“ chválí si Robin.
Milovický prostor si Buggyra vybrala pro aktuální testy záměrně. Zdejší vojenský areál se totiž výrazně liší od armádního prostoru ve slovenské Senici, kde technika prošla testovacím program v průběhu března. „Milovice se mi líbí hned z několika důvodů. Na místě jsme za hodinu a navíc přesně doplňují to, co potřebujeme. V Senici jsou hluboké písky, které v Milovicích chybí. Jsou tu rychlejší pasáže a především jinak variabilní terén, který je ale pevnější a stálý, takže je lepší pro porovnání, které teď potřebujeme,“ uvedl pilot David Vršecký, který jak sám řekl, poprvé se svezl na mokré jílu. „To byla doslova megaklouzačka. Na druhou stranu se tu skvěle simulují brody,“ podotkl David.
Testovací program v Milovicích podporuje i starosta města Lukaš Pilc, kterému se takové využití líbí. Sám z testování odjížděl nadšený stejně jako celý tým. „K maximální spokojenosti bychom potřebovali už jen vysloveně dlouhé a rychlé úseky. To by pak pro kompletní testy bylo dokonalé,“ dodal Robin Dolejš.
PR Buggyra
COMMENTS