F1 se vrací do Barcelony

F1 se vrací do Barcelony

F1 se vrací do Barcelony - která hostila dva z předsezónních testů - ale tentokrát bude počasí mnohem teplejší a na pneumatiky bude klást mnohem vyšší

Borkovič pro WTCC mění značku vozu a kategorii
Venezuelan s českými kořeny Chovanec míří na scénu F4
Kubovský cítí, že měl v Ning-po na vítězství

F1 se vrací do Barcelony – která hostila dva z předsezónních testů – ale tentokrát bude počasí mnohem teplejší a na pneumatiky bude klást mnohem vyšší nároky.

V kombinaci s rychlými zatáčkami a nejhrubším asfaltem z celé sezóny to znamená, že tvrdé pneumatiky P Zero Orange a středně tvrdé P Zero White jsou pro Velkou cenu Španělska ideální volbou. Závody GP2 a GP3 se rovněž pojedou na pneumatikách Pirelli.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Španělsko je pro nás pochopitelně jeden z těch známějších okruhů, na které míříme, protože máme už spoustu dat získaných při testování.

Jedna z věcí, na kterou jsme již dopředu upozorňovali, je fakt, že letos bude v Barceloně z pohledu pneumatik opět limitním faktorem životnost těch předních. Loňské navýšení trakce a točivého momentu vozů znamenalo, že se pro závod stala určující výdrž zadních pneumatik, která diktovala strategii zastávek v boxech.

Díky vylepšení, která jsme učinili v konstrukci zadních pneumatik pro letošní sezónu, bude pro závod v Barceloně opět určující životnost předních pneumatik.

Nicméně neočekáváme, že by to nutně znamenalo více zastávek v boxech: loni většina jezdců jela se strategií dvou pit stopů a letos to bude pravděpodobně stejné. Největší neznámou bude počasí: v minulosti bývalo v Barceloně občas velké teplo, ale to není nikdy zaručeno. Začátek evropské části sezóny znamená, že řada týmů přichází s výraznými vylepšeními a bude zajímavé sledovat, jak to bude fungovat s našimi pneumatikami pro letošní sezónu.“

Největší výzva pro pneumatiky:
Největší výzvou je kontrola opotřebení a degradace pneumatik, protože okruh Montmelo s táhlými rychlými zatáčkami a několika rychlými změnami směru jízdy pneumatiky enormně zatěžuje. Především pak ty na levé straně vozu (příčné zatížení působící na levé pneumatiky je druhé nejvyšší v celé sezóně), nejnamáhanější je levá přední pneumatika.

Aby seděly jako přilepené v rychlých zatáčkách, jedou v Barceloně vozy s velkým přítlakem a tato síla tlačící vůz k vozovce ještě zvyšuje zatížení pneumatik. Výsledkem působení všech těchto faktorů je teplota běhounu pneumatiky dosahující až 130 °C.

Osm z posledních 10ti závodů ve Španělsku vyhrál pilot startující z pole position (a pouze jeden pilot startující z vnější strany první řady startovního roštu). To jen podtrhuje rozdíl, jaký mohou strategie znamenat na okruhu, který všichni dobře znají a kde jsou závody vždy těsné.

Pirelli do Španělska přiveze také pneumatiky pro GP2 a GP3 a pro dvoudenní testování, které bude následovat po Velké ceně v úterý a ve středu. To představuje téměř 4000 pneumatik, které do Barcelony přiveze 14 kamionů (včetně toho, který slouží jako Pirelli hospitality).

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni první tři jezdci v cíli jeli se strategií dvou zastávek v boxech, nejlépe umístěným pilotem se třemi pit stopy byl čtvrtý Sebastain Vettel s Red Bullem (startoval z 15. místa na startovním roštu). Lewis Hamilton s Mercedesem zvítězil před svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem, když jel se strategií středně tvrdé – středně tvrdé – tvrdé. Rosberg zkusil jiné pořadí: středně tvrdé – tvrdé – středně tvrdé.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 0,8 – 1,2 sekundy na kolo
Očekávané počasí pro závod: Teplo a sucho, s teplotami maximálně 25 °C, ale během noci klesají až na 13 °C. Během víkendu se může objevit oblačnost, ale v den závodu by mělo být jasno a slunečno.

Tým Pirelli si zvolil svá závodní čísla: 6, Khaled Jnifen (manager pro aktivity a sponzoring v F1)  „Mým číslem by byla 6. Jsem šesté dítě v naší rodiněů, když jsem dělal jako dítě různé sporty, vždycky jsem si vybral číslo 6 a od té doby jej mám vždy.“

Koho tento týden sledujeme na Twitteru: @jensonbutton. Ztráta McLarenu na zbytek světa byla vymazána, když Jenson Button nemohl startovat ve Velké ceně Bahrajnu a místo toho se věnoval Twitteru. Přinesl během závodu řadu jedinečných pohledů do zákulisí, které nikdy před tím na sociálních sítích během závodu k vidění nebyly. Měli byste jej sledovat, až pověsí závodní volant na hřebík, má našlápnuto na hvězdnou kariéru ve sdělovacích prostředcích.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0