F1 se přesouvá do Singapuru

F1 se přesouvá do Singapuru

F1 dostane tento víkend zcela odlišnou tvář, celý cirkus se přesouvá do Singapuru k proslulému nočnímu závodu na okruhu Marina Bay, přinášejícímu jedn

Alex Zanardi pojede závod 24h Spa
Startovní listina na letošní sezonu FIA WEC je kompletní, včetně Le Mans
Australská série Supercars strůjcem tříletého kontraktu Simony De Silvestro

F1 dostane tento víkend zcela odlišnou tvář, celý cirkus se přesouvá do Singapuru k proslulému nočnímu závodu na okruhu Marina Bay, přinášejícímu jednu z nejpřesvědčivějších podívaných celé sezóny. Pro tento městský okruh s řadou neobvyklých aspektů byly nominovány dvě nejměkčí směsi – měkké pneumatiky P Zero Yellow a superměkké P Zero Red. Protože se závod jede v noci, odehrávají se za tmy i volné tréninky a kvalifikace.

Způsob, jakým se vyvíjí teplota trati, je výrazně odlišný od ostatních Velkých cen – a má to velký vliv na způsob, jakým jsou pneumatiky používány.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Od roku 2008, kdy byl Singapur zařazen do kalendáře F1, vždy připravil úchvatnou podívanou a ukázal, o čem celá F1 je: nejpokrokovější technologie v záři reflektorů. Protože se jedná o městský okruh, nominovali jsme nejměkčí a nejrychlejší pneumatiky z naší nabídky: poskytují maximální mechanický grip a rychle se zahřívají, což jsou v Singapuru klíčové aspekty úspěchu.

Týmy a jezdci musí během plánování správné strategie vzít v potaz celou řadu faktorů: neobvyklý vývoj teploty tratě, velký rozdíl ve výkonnosti obou směsí, šetření paliva v průběhu dlouhého a náročného závodu a také velice pravděpodobný výjezd safety caru, který zatím musel na trať ve všech dosud odjetých Velkých cenách Singapuru. Vzhledem ke všem těmto proměnným a veškerým nástrahám městského okruhu – bílé čáry na vozovce, poklopy kanálů a tak dále, které v minulosti už pár jezdců vyřadily – bude práce odvedená ve volných trénincích a v nich posbíraná veškerá potřebná data o pneumatikách důležitější než obvykle.

V těchto dnech společně s FIA také definujeme jasnější postup dovolující týmům jednoduše kontrolovat použití pneumatik podle předpisů. Je to důležité, abychom předešli nedorozuměním a týmy měly přesnější indikaci, že je vše v pořádku. To by mělo předejít tomu, co se stalo s Mercedesem na Monze.“

Největší výzva pro pneumatiky:
Singapur má nejvíce zatáček (23) ze všech okruhů letošního kalendáře F1 a to vytváří zatížení pneumatik. 80% vlhkost vzduchu, délka závodu téměř 2 hodiny a fakt, že je to po Monaku druhý
nejpomalejší okruh (což omezuje chlazení a proudění vzduchu skrz vůz) dělají z Marina Bay fyzicky nejnáročnější okruh sezóny.

Všechny ty zatáčky znamenají, že brzdění a trakce jsou na okruhu Marina Bay dvěma nejdůležitějšími aspekty. Jako na většině městských okruhů je povrch v Sinagapuru celkem
hrbolatý a to pochopitelně také nepomáhá. S minimálními bezpečnostními zónami zůstávají chyby jen málokdy nepotrestány: to vyžaduje od pneumatik velkou přesnost v ovládání. Protože vozy jedou s velkým přítlakem, působí největší zatížení na levou zadní pneumatiku. I v noci jsou v tomto regionu v tuto roční dobu běžné teploty 30-35 °C, to jsou přesně podmínky pro měkké pneumatiky optimálně fungující při vyšších teplotách. Aby jezdci mohli maximálně využít výhod superměkkých pneumatik, budou muset s nimi zacházet obezřetně, aby je nepřehřáli.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Lewis Hamilton loňský 61 kol dlouhý závod vyhrál se strategií tří zastávek v boxech. Startoval na superměkkých pneumatikách, na další sady superměkkých přezouval v 15. a 31. kole a v 52. kole přezul na měkké pneumatiky. V závodě ale byla k vidění celá řada různých strategií.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0