Pro Kanadu byly nominovány stejné pneumatiky jako pro Velkou cenu Monaka - měkké a superměkké - okruh ale představuje zcela odlišnou výzvu. Z pohledu
Pro Kanadu byly nominovány stejné pneumatiky jako pro Velkou cenu Monaka – měkké a superměkké – okruh ale představuje zcela odlišnou výzvu. Z pohledu pneumatik je mnohem náročnější než ten v Monaku, což může vést k většímu opotřebení a degradaci pneumatik.
Zatěžují je především síly v podélném směru (při brzdění a akceleraci) než síly příčné (v zatáčkách) – a to jsou faktory, které v Kanadě ovlivňují opotřebení a degradaci pneumatik. Charakter okruhu rovněž skýtá více možností využít strategie k získání pozic na trati, loni jsme mohli vidět celou řadu různých strategií. Ačkoli požadavky kladené na pneumatiky nejsou kvůli nízké přilnavosti povrchu trati nijak vysoké, některé obrubníky vyžadují
pevnou strukturu pneumatik, a okruh je také proslulý svou náročností na brzdy.
Proměnlivé počasí vždy na polopermanentním okruhu přidává další element nepředvídatelnosti.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Velká cena Kanady obvykle bývá nejlepším závodem celé sezóny a to především kvůli nenapodobitelnému charakteru okruhu. Výsledky často přináší nějaké překvapení a je možné v závodě zvítězit i ze zadních pozic na startovním roštu, zejména pokud máte chytrou strategii, nebo zaprší, nebo vyjede na trať safety car: všechny tyto možnosti jsou v Montrealu velice pravděpodobné.
Opět jsme nominovali měkké a superměkké pneumatiky: směs superměkkých pneumatik je pro letošní sezónu zcela nová a je odolnější proti drolení a puchýřkování. Zejména odolnost proti drolení týmy v obvykle chladnějším počasí v Montrealu jistě ocení. Protože je v Kanadě možné cokoli, je nejlepší strategií ta, která má jistou dávku flexibility, která týmům umožní reagovat na měnící se okolnosti. Jak jsme viděli v Monaku, důležitost strategie může být velmi vysoká.“
Největší výzva pro pneumatiky:
Přilnavost okruhu Velké ceny Kanady je obecně velice nízká, zejména na začátku závodního víkendu, protože trať v bývalém olympijském komplexu není během roku příliš využívána. Nízká úroveň přilnavosti mnohdy vydrží až do závodu: to je jeden z hlavních důvodů, proč se mnoho jezdců zblízka seznámí s proslulou Zdí šampionů – to často vede ke kolizím, které zapříčiní
výjezd safety caru.
Obrubníky jsou další důležitý faktor, vozy do nich narážejí v rychlostech okolo 130 km/h a testují tak strukturu pneumatik. Nicméně při laboratorních testech v Miláně byly pneumatiky Pirelli pro F1 testovány až při rychlosti 450 km/h, aby byly prověřeny za běžnými limity – struktura pneumatiky zůstala neporušena.
COMMENTS