Tým Extreme Speed Motorsports byl dlouhé období nedílnou součástí americké scény sportovních vozů, teď se z ní však definitivně vytrácí. Extreme Sp
Tým Extreme Speed Motorsports byl dlouhé období nedílnou součástí americké scény sportovních vozů, teď se z ní však definitivně vytrácí.
Extreme Speed Motorsports (ESM) se pro letošní rok přesunul do Mistrovství světa vytrvalostních závodů do kategorie LMP2, na své kořeny však šéf týmu Scott Sharp nezapomněl a před startem sezony United SportsCar Championship (USCC) přislíbil účast alespoň ve vytrvalostním poháru, zahrnující několikahodinové závody v Daytoně, Sebringu, Watkins Glen a Road Atlantě.
Daytonu a Sebring má ESM již za sebou, nicméně tím to také končí. Z finančních a logistických problémů se zelenočerný tým zaměří výhradně na zbývající část sezony FIA WEC.
Sharp nevidí smysl dalšího tažení ve vytrvalostním poháru USCC. Úvodní dva závody nedopadly pro ESM příznivě a šance na vytrvalostní titul je mizivá. Navíc přesun vozů do Watkins Glen by podle Sharp znamenal finanční položku 250 000 až 300 000 dolarů, které raději investuje do FIA WEC. V úvahu nepřichází ani závěrečný Petit Le Mans, konající se víkend po šestihodinovce FIA WEC ve Fuji.
Extreme Speed Motorsport měl na začátku roku nasadit novou generaci prototypu HPD ARX-04b, ale u Hondy nestíhají a tým musel sáhnout po starší modelové řadě 03b. V belgické šestihodinovce přešel na techniku Ligier JS P2 a v druhé polovině sezony by se měl konečně dočkat modelu 04b.
Vedle ESM by se podle dostupných informací měla účasti v americkém vytrvalostním poháru zřeknout i stáj Krohn Racing, která letos nastoupila do šampionátu European Le Mans Series.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS