O posledním březnovém víkendu se Tomáš Enge vrátil do kokpitu závodního vozu. Při Pirelli World Challenge dokázal v hlavní kategorii GT vyhrát dva vol
O posledním březnovém víkendu se Tomáš Enge vrátil do kokpitu závodního vozu. Při Pirelli World Challenge dokázal v hlavní kategorii GT vyhrát dva volné tréninky, kvalifikaci a také nedělní závod.
Tomáš Enge začal v pátek dvěma prvními místy ve volných trénincích a američtí novináři a fanoušci si začali připomínat úspěchy českého jezdce v posledních letech. Popularita libereckého závodníka v zámoří nikdy neuhasla. „V Americe mám stále hodně fanoušků a kamarádů, proto jsem se sem také hodně těšil. Chtěl jsem navíc na místní trati prolomit dosavadní smůlu,“ naráží Enge na dva závodní víkendy, které nedokončil.
Důležitá byla na městské trati St. Petersburg sobotní kvalifikace. Na okruhu dlouhém necelé tři kilometry bylo mezi padesáti GT vozy obtížné najít si takzvané čisté kolo. „To se nám nakonec podařilo. Dokázal jsem to jak v pátek, tak i v sobotu. Samozřejmě že jsem byl hodně šťastný, protože po tak dlouhé závodnické pauze vám to zvedne sebevědomí. Navíc jsem věděl, že naše vozy jsou opravdu dobře připravené,“ smál se po kvalifikaci jezdec týmu Reiter Engineering.
První sobotní závod byl z důvodu nepříznivého počasí zrušen, a tak z pole position odstartoval Tomáš Enge až v neděli do druhé jízdy. Start se mu však nepovedl. „Neviděl jsem na startovací semafor, a tak jsem odstartoval, až když se rozjeli soupeři. To znamenalo samozřejmě propad. Teď, když jsem to dokázal stáhnout zpět na první místo, musím přiznat, že jsem si to opravdu hodně užíval. Předjížděl jsem jedno auto za druhým a vyhnul se kolizím. Poslední útok na první pozici dvě minuty před koncem závodu byl trochu tvrdý, ale věděl jsem, že na to mám. Jsem rád, že jsme mohli naše vozy Lamborghini Gallardo FL2 GT3 prezentovat v tom nejlepším světle. Nejen mé první místo, ale také třetí pozice Alberta mezi GT-A je vynikající výsledek,“ dodal Tomáš Enge.
Nejbližší závod, který Tomáše Engeho čeká, je úvodní podnik Blancpain Endurance Series v Monze ve dnech 11. až 13. dubna.
Výsledky závodu naleznete ZDE.
PR Tomáš Enge
COMMENTS
Kdysi dávno jak Tomáš jezdil s Raafanelliho prototypem a po stání v boxech předjel vedoucího jezdce v ALMS, jsem si říkal tam je jeho parketa, ale Tomášův sen jako všech mladých jezdců byla F1. I ten se částečně podařil. Pamatuji Spa 2009 s Astonem LMPI, poslední flek na startu třetí místo v cíli hned za továrními Peguoty. Tam bych ho znovu rád viděl v této společnosti týmů Audi, Porsche nebo Toyota v právě odjetém americkém závodě vyhrát nad danou konkurencí byla spíše povinnost.
Co je to za blábol??
Tak za prvé ve Spa-Francorchamps skončil na druhém místě Pescarolo “16” Boullion-Tinseau a ne “druhý Peugeot a za druhé v Pirelli World Challenge, zase až tak nejezdí jezdci typu “noname” nad kterými se automaticky nebo povinně vítězí …
Jacku já se v tom Spa splet, ale v žádném případě jsem to nepsal jako někoho urazit, s Tomášem se známe jednou mi vzali na 9 měsíců řidičák, vím co to pro mě bylo o to víc jej obdivuji jak to zvládnul ten rok a půl. V loni jsme se potkali na R.B. ringu u Reitrů a ani jsem se neodvážil zeptat jak se mu daří, málem jsem ho nepoznal. Má mnohem na víc, tak jsem to myslel zdar!