Úvodní podnik pětidílného šampionátu European Le Mans Series startuje již tento víkend na britské okruhu Silverstone. V čtyřhodinovém závodě se však n
Úvodní podnik pětidílného šampionátu European Le Mans Series startuje již tento víkend na britské okruhu Silverstone. V čtyřhodinovém závodě se však neobjeví ruský prototyp BR01 stáje SMP Racing a vůz Ligier JSP2 týmu Algarve Pro Racing.
Rusové odložili debut stroje BR01 z dílny Paola Catoneho až na květnovou čtyřhodinovku v Imole. Prototyp byl poprvé otestován minulý týden na okruhu Paul Richard a další kilometry má najezdit v Barceloně. Nicméně podle pravidel musí být vůz homologován třicet dní před závodem, což u SMP jaksi nestihli.
Místo BR01 se tým vrátí k osvědčeným prototypům Oreca 03R Nissan, které tým nasazoval v loňské sezoně FIA WEC. Ovšem kvůli smluvním problémům nastoupí jezdci pod bannerem týmu AF Corse.
Se startovním číslem 32 pojedou Maurizio Mediani, Nicolas Minassian a David Markosov. V sesterském prototypu s číslem 34 se představí Mikhail Aleshin a bratři Kirill a Anton Ladyginové.
Z jiného důvodu museli svou účast odřeknout u týmu Algarve Pro Racing. V jejich případě jde o chybějící peníze v celkovém rozpočtu. Portugalský tým se zavázal k účasti v celém šampionátu ELMS, ale úvodní závod v Silverstone s bývalým prototypem týmu Thiriet by TDS musí vynechat.
Podle týmové manažerky Samanthy Cox dokázali na celou sezonu získat jen Andrea Rodu, s dalšími jezdci je ale tak trochu problém. Rodolfo González a James Winslow se společně s Rodou objevili na nedávném kolektivním testování, ale v Silverstone se z blíže neznámých důvodu neobjeví.
Tým zůstává v Portugalsku a na okruhu Estoril bude nadále testovat. O dalším působením v ELMS zatím nepadlo ani slovo. Stáj Algarve zároveň zmizela ze seznamu rezervních týmu na letošní čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.
Aleš Sirný
Foto: SMP Racing
COMMENTS