Letošní sezona European Le Mans Series bude opravdu silná. V přihlášce figuruje 19 prototypů a 15 vozů GT. Ačkoliv některé týmy se po loňské sezoně
Letošní sezona European Le Mans Series bude opravdu silná. V přihlášce figuruje 19 prototypů a 15 vozů GT.
Ačkoliv některé týmy se po loňské sezoně v ELMS rozhodly postoupit o úroveň výš do FIA WEC, počet startujících v ELMS tím neutrpěl. Evropský šampionát stále láká řadu týmů.
V kategorii prototypů bude o nejvyšší příčky bojovat dvanáct vozů LMP2 a sedm nových strojů LMP3. Finále sezony proběhne stejně jako loni v portugalském Estorilu, na domácí půdě navrátivšího týmu Algarve Pro Racing, který koupil prototyp Ligier JS P2 s motorem Nissan.
Signatech Alpine titul obhajovat nebude, neboť zkusí štěstí ve FIA WEC. Naopak s novinkou se představí ruská stáj SMP Racing, která by v Silverstonu měla debutovat s vlastním prototypem BR01 LMP2 v čele s formulovým závodníkem Mikhailem Aleshinem.
V ELMS zůstává tým JOTA Sport s nově pojmenovaným prototypem Gibson 015S, který jsme do loňska znali pod označením Zytek ZN11S.
Vedle Algavre Pro Racing se do ELMS vrací i Ibanez Racing a k úplným nováčkům patří filipínská stáj Eurasia Motorsport, vedená čínským závodníkem Kevinem Pu Jun Jimem. Přítomnost stáje Krohn Racing je potvrzena již delší dobu.
Horkou novinkou jsou prototypy LMP3. Zájem o ně stále roste, což dokazuje „výrobní linka“ u Ginetty, kde pro ELMS přichystají sedm prototypů. Ačkoliv výrobu LMP3 potvrdily další společnosti, v tuto chvíli se ve startovní listině ELMS nachází sedm prototypů vyrobených výhradně Ginettou.
V kategorii GTE se počítá s účastí devíti vozů tří značek, jmenovitě Ferrari, BMW a Porsche. Největší podíl bude mít jako loni Ferrari 458. Jen šest vozů se přihlásilo do GTC a i zde vládne italská technika.
Kompletní startovní listinu na rok 2015 najdete zde: ELMS 2015
Aleš Sirný
Foto: ELMS
COMMENTS