Harry Tincknell s prototypem Gibson týmu JOTA Sport protnul šachovnicový praporek na okruhu Paul Ricard na prvním místě, nicméně penalizace za překroč
Harry Tincknell s prototypem Gibson týmu JOTA Sport protnul šachovnicový praporek na okruhu Paul Ricard na prvním místě, nicméně penalizace za překročení limitu stráveného za volantem odsunula favority na titul až na třetí místo. Vítězství ve čtvrtém závodě šampionátu European Le Mans Series si odnesla stáj Greaves Motorsport.
Z pole-position startující Simon Dolan přišel o první místo hned v úvodu, ale později střídající Filipe Albuquerque ztracený čas vynahradil velmi rychlým tempem. Tým JOTA Sport ho však do boxu povolal příliš pozdě, konkrétně o minutu a padesát sedm vteřin. Závodník totiž nesmí přesáhnout devadesátiminutový limit stráveného času za volantem, což Albuquerque porušil.
Britský tým dostal po závodě pětačtyřicetivteřinovou penalizaci a z prvního místa se propadl na třetí. Místo osmnáctibodového náskoku před posledním závodem tak trojice Ticknell, Albuquerque a Dolan vedou o jediný bod.
Z vítězství se radovali u Greaves Motorsport, zejména zásluhou Jona Lancastera, který ve třetí hodině závodu doslova létal po dráze a protlačil se ze čtvrtého místa na druhé. Za Tincknellem zaostal o půl minuty, ale díky penalizaci se Lancaster a jeho kolegové Bjorn Wirdheim a Gary Hirsch stali dvojnásobnými vítězi letošní sezony.
Na druhé místo v cíli se posunula posádka Aleshin, Ladygin a Shaitar, která po třetí příčce na Red Bull Ringu dovezla ruský prototyp BR01 ke stříbru. Na třetí místo spadl po penalizaci tým JOTA Sport.
Dodatečnou změnou v konečném pořadí se zdramatizovala situace v průběžných tabulkách. Jednobodový náskok JOTA Sport před Greaves Motorsport slibuje napínavé drama. Daleko není ani Thiriet by TDS Racing s desetibodovou ztrátou.
V kategorii LMP3 je však rozhodnuto. Posádka Chris Hoy a Charlie Robertson si po třetím vítězství sezony zajistila dostatečný náskok a v předstihu oslavila evropský titul.
Druhé vítězství přiblížilo tým Formula Racing k titulu v kategorii GTE. Dánská stáj má náskok devatenácti bodů před stájí MarcVDS. Rozhodovat se tak bude spíš mezi druhou až sedmou příčkou, kde závodní týmy dělí jen třináct bodů.
První tři místa v GTC obsadily vozy BMW, Ferrari a Aston Martin. Druhou výhru roku 2015 slavil tým TDS Racing s BMW Z4. Třináctibodový náskok dává posádce Franck Perrera, Dino Lunardi a Eric Dermont velkou šanci na celkové prvenství.
Výsledky závodu najdete zde
Závěrečný podnik European Le Mans se uskuteční 18. října na okruhu Estoril v Portugalsku.
Aleš Sirný
Foto: ELMS
COMMENTS