Letošní sezonu European Le Mans Series obohatí další nová stáj. Po Pegasus Racing se na přihlášce objevil další nováček, tentokrát britská stáj Woodar
Letošní sezonu European Le Mans Series obohatí další nová stáj. Po Pegasus Racing se na přihlášce objevil další nováček, tentokrát britská stáj Woodard Racing Organisation, která má namířeno do nejvyšší kategorie LMP2.
Šéf stáje Daniel Woodard má s vytrvalostními závody prototypů jednu zkušenost – v roce 2011 se jeho tým objevil na startu dvanáctihodinovky v Sebringu. Pro letošní sezonu chystá nákup prototypu HPD ARX-03b pro dva závodníky. Jedním z nich bude šampión ELMS ve třídě GTE Johnny Mowlem. Ten bude povinnosti u Woodard Racing střídat se závody FIA WEC, kde se představí za volantem Ferrari 458 týmu RAM Racing.
Woodard se nebrání ani startu u východní alternativy vytrvalostních závodu – Asian Le Mans Series. Zatím ale soustředí veškeré síly na ELMS a na letošní čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, kam chce Woodard podat přihlášku.
Honda mezitím oznámila vývoj nového prototypu na rok 2015. Bude se jednat o prototyp kategorie LMP2, který by měl nahradit stávající vůz HPD ARX-03b. Japonská divize Honda Performance Development tak reagovala na nedávné rozvíření jinak klidné hladiny v oblasti prototypů LMP2. ORECA a OAK totiž vyvíjejí nové vozy a Honda nechce zůstat pozadu.
Nový model HPD s uzavřeným kokpitem dostala na starost firma Wirth Research, která má vedle prototypů bohaté zkušenosti i s formulí 1. Její zakladatel Nick Wirth stojí například za bývalým týmem Simtek, který v F1 působil v letech 1994 – 1995. Slibný projekt bohužel ztroskotal na nedostatku financí.
HPD kategorie LMP2 bude konstruován na bázi letošního prototypu LMP1, což má v budoucnu přispět k minimálním zásahům do konstrukce vozu. V roce 2017 totiž vstoupí v platnost nová pravidla pro prototypy LMP2.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS