Dvojnásobný šampion DTM Mattias Ekström si nemyslí, že bychom roku 2019 mohli být svědky jeho návratu do německého šampionátu. Audi se rozhodlo opu
Dvojnásobný šampion DTM Mattias Ekström si nemyslí, že bychom roku 2019 mohli být svědky jeho návratu do německého šampionátu.
Audi se rozhodlo opustit po sezoně 2018 světový rallycrossový šampionát a počínaje rokem 2019 bude svou pozornost primárně směřovat k Formuli E s DTM. Toto rozhodnutí udělalo čáru přes rozpočet týmu Mattiase Ekströma, jehož stáj ve WRX vozy „čtyř spojených kruhů“ využívala a v důsledku rozhodnutí ingolstadtské automobilky se tak Ekström v kompletní nadcházející sezoně s největší pravděpodobností neobjeví. Jednou z možností, o které se v souvislosti s budoucností 40letého Švéda hovořilo, byl jeho návrat do DTM. Švédský závodník ovšem svůj comeback do německé série příliš reálně nevidí.
„Podstatné je, že jestli je zde přání, můžete diskutovat. Ale jestliže není nikde, není o čem diskutovat. Také jsem byl (tomu) otevřený a kdyby někdo přišel a řekl „hej, nechceš závodit v DTM?“, řekl bych „proč ne, o co jde?“ To se ale nestalo, takže ani nemám co zvažovat a také mi není 18, abych běhal okolo a prosil na kolenou,” uvedl pro Motorsport.com dvojnásobný šampion německé série z let 2004 a 2007.
“Závodil jsem zde, jistě, je ale ode mě potřeba spolehlivý závazek a je potřeba tým, který se zaváže stejně tak. A jelikož má Audi bezesporu dobrý tým, nemají mnoho důvodů dělat změny. Byl jsem součástí dlouhodobého projektu a také nemám v plánu jít tam, řvát a říkat „hej, dejte mi místo.“ U mě je všechno v pořádku a můžu vidět, že mají dobrý základ. Nevím, kdo bude závodit, ale pokud vím, dnes tam není žádná změna a žádné volné místo. Není nabídka, co říká přijď a závoď,” řekl dále Ekström.
Zatímco pokračování Ekströmovy kariéry v DTM se tak nezdá být na pořadu dne, v případě jeho letošního týmového kolegy ve WRX Andrease Bakkeruda by se mohlo jednat o něco jinačí písničku. Nor je totiž jedním z šestice závodníků, kteří se příští týden v barvách Audi představí během nováčkovského testu v Jerezu. Kromě Bakkeruda dostanou od Audi příležitost rovněž pilot WTCR Fréderic Vervisch, trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Bénoit Tréluyer, letošní jezdci Evropské F3 Ferdinand Habsburg s Jonathanem Aberdeinem a do vozu „čtyř spojených kruhů” usedne rovněž 20letý Ital Mattia Drudi.
COMMENTS
To jsem zvědav, kolik vozů se v DTM v následující sezóně vůbec objeví na startovním roštu, pokud se vůbec objeví.
Audi už asi došly peníze na vývoj nového rallycrossového speciálu, který už bude muset být podle nových pravidel plně elektrický. Místo toho se rozhodlo nechat “dojet” svojí obstarožní benzínovou techniku v končícím benzínovém seriálu DTM.