ECCE HOMO: Vrchařský svátek s přídomkem Masters již za týden

ECCE HOMO: Vrchařský svátek s přídomkem Masters již za týden

Ecce Homo je jedním z nejtradičnějších závodních podniků na českém území. Od roku 1905 se vydávají do stejnojmenného kopce závodníci s nejrůznějšími s

Video: Jak motivovat jezdce? Na Ecce Homo to byla sexy sukýnka
Liqui Moly Racing Team na Ecce Homo v rozšířené sestavě
LIQUI MOLY RACING TEAM na ECCE HOMO

Ecce Homo je jedním z nejtradičnějších závodních podniků na českém území. Od roku 1905 se vydávají do stejnojmenného kopce závodníci s nejrůznějšími stroji. Po více jak třicetileté historii, kdy je Ecce Homo zařazeno do ME v závodech do vrchu, se šternberští pořadatelé dočkali obzvlášť velké pocty.

Tato pocta se nazývá FIA Hill Climb Masters neboli setkání nejlepších z nejlepších z celé Evropy. Svým způsobem je to dost podobný závod jako FIA GT World Cup v Macau. Oproti světovému poháru FIA GT se však vrchařské Masters konají jednou za dva roky a Ecce Homo je teprve druhou tratí, kde se tento speciální závod o krále Evropy odehraje. Tou první byl lucemburský Eschdorf.

Ecce Homo Masters pak bude mít hned několik dalších specialit. Těmi nejvýraznějšími budou, kromě naprosto nadupané startovky, značné zkrácení tratě ze 7800 metrů na 3200 m a např. hned 5 jízd (2 tréninky a 3 závodní jízdy). Kromě klasického hodnocení jezdců se bude bojovat i v tzv. poháru národů, do kterého se zapojí hned 14 zemí.

A kdo tedy do Šternberka druhý říjnový víkend dorazí? Už to bylo vlastně jednou zmíněno – ti nejlepší z nejlepších. Oproti závodu ME však na kopec Ecce Homo přijedou i borci, kteří jezdí pouze své národní šampionáty a kteří tady nikdy nebyli.

27

Těšit se můžeme na ostře sledovaný souboj Faggioli – Merli, ve kterém bude zásadní otázka, zda Simone Faggioli oplatí Merlimu na zkrácené trati červnovou porážku. Do boje o příčky nejvyšší budou chtít jistě promluvit i dva jezdci, kteří se do Šternberka vrátí po několikaleté pauze. Francouz Sébastien Petit sice do Česka dorazil již loni, pro Marcela Steinera se však bude jednat o delší přestávku.

Celkově dorazí do Šternberka 31 kapotovaných, či nekapotovaných vrchařských speciálů – tedy tzv. placek a formulí. Mezi nimi budou bojovat i čeští jezdci jako Václav Janík, Miloš Beneš nebo např. i Petr Trnka, který navíc bude patřit do třídy jezdců do 25 let.

Závody do vrchu však nejsou pouze o prototypech, či monopostech, ale také o plechových vozech s bestiálním výkonem. Mezi takové vozy můžeme zařadit speciál Vladimíra Vitvera, který pochází z DTM, nebo i nadupanou Fiestu Marka Rybníčka. Do Šternberka však zavítají i vozy, které na české půdě dosud nestartovaly, jako např. našlapaný Kadett Holgera Hovemanna, Ford Escort WRC Řeka Liorise nebo především “svatý grál” vrchařských monster Mercedes SLK 340-Judd V8, na jehož vývoji se podílel i úpravce Carlsson. Necelých 800 kg vážící vůz produkuje více jak 600 koní!

5

Zajímavé však bude představení i Britských závodníků, kterých do podhůří Jeseníků dorazí celá plejáda. Těžko říct, jak si Britové, kteří jsou zvyklí na velmi úzké a krátké tratě, poradí s náročnou šternberskou tratí. Celkem zajímavě bude obsazena i třída GT, ve které budou hrát prim pohárové vozy Porsche, a “GéTéTrojky” od Lamborghini a Ferrari.

Ostatně šternberský závod Masters toho nabídne mnohem více, tak se přijeďte podívat o víkendu 8. a 9.10.

Důležité informace
Seznam přihlášených
Časový harmonogram
Průvodce
Vstupenky – denní: 250kč, víkendová: 400kč

14484791_1092938677426546_3644595390538240481_n

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0