Posádka Jiří Písařík, Matteo Malucelli a Peter Kox s Ferrari 458 GT3 podporovaným Bohemia Energy vyhrála po strhujícím souboji závěrečný podnik 24h Se
Posádka Jiří Písařík, Matteo Malucelli a Peter Kox s Ferrari 458 GT3 podporovaným Bohemia Energy vyhrála po strhujícím souboji závěrečný podnik 24h Series v podobě dvanáctihodinového Epilogu na Automotodromu v Brně a v konečném hodnocení šampionátu obsadila druhé místo. Skvělé představení vozů legendární značky připravených pražským týmem Scuderia Praha podtrhl kvartet Lubomír Jakubík, Josef Jakubík, Dušan Palcr a Matteo Cressoni, kteří s Ferrari 458 Challenge pod hlavičkou RPD Racing vyhráli třídu SP2.
Tradiční brněnský Epilog dostal letos díky spojení s 24h Series nový kabát a ohromné startovní pole čítající přes padesát vozů. Brnu se dostala čest hostit závěrečný závod vytrvalostního šampionátu čítajícího tři 24 hodinové závody v čele s ikonickou čtyřiadvacítkou v Dubaji a tři závody o délce 12 hodin. Nejrychlejší ve startovní poli jsou vozy kategorie GT3 zařazené do třídy A6, kde celou sezónu absolvoval český tým Scuderia Praha s Ferrari 458. Na domácí trati všichni chtěli moc uspět a ambice potvrdila i páteční kvalifikace, ve které se Malucelli jako jediný dostal pod hranici 2:01 a zajistil pole position. Nováčkem ve startovní poli byl Ferrari 458 Challenge zařazený do třídy SP2, Cressoni s ním byl v dané třídě nejrychlejší těsně za první desítkou.
Sobotní závod začal v pravé poledne a již první kolo naznačilo, že půjde hlavně o souboj českého Ferrari s anglickým mercedesem týmu RAM. Červený vůz s číslem 11 se ve vedení střídal s modrostříbrnou třicítkou a ještě necelé tři hodiny před koncem byl mezi nimi rozdíl v řádech sekund. Rozuzlení přišlo až v samém závěru, když poslední čtvrtina závodu vyšla Ferrari dokonale a v cíli byla česko-italsko-holandská posádka s náskokem jednoho kola.
Neméně dramatický příběh prožila i posádka vozu 44 ve třídě SP2. Začátek závodu vyšel náramně, nicméně posádka Ferrari si potřebovala najíždět náskok, protože v rámci vyvážení výkonnosti měla povolené tankování menšího množství paliva než soupeři a tím musela podstoupit více zastávek v boxech. Menší komplikace přišla v polovině závodu při plánované výměně brzdových destiček a několikaminutové ztrátě. Zbytek závodu už proběhnul bez zádrhelů a skvělé tempo přineslo v poslední hodině odměnu v podobě postupu na první místo třídy SP2 a do první desítky absolutního pořadí.
Jiří Písařík: „Jsem strašně rád, že se nám povedl na závěr sezóny tak skvělý úspěch. Mám o to větší radost, že se to povedlo na domácí trati, kde nás povzbuzovalo hodně kamarádů, známých i fanoušků. Po všech stránkách to byl naprosto perfektní závod, technika fungovala, nebyly žádné problémy na trati a ukázali jsme, že rychlostně se můžeme měřit s kýmkoliv. Mé oba stinty jsem se snažil jet co nejrychleji s co nejmenším rizikem při předjíždění pomalejších vozů a vyšlo to dokonale. Velký díky patří týmovým kolegům včetně Járy Jiříka, který tentokrát vzhledem k vývoji závodu neměl prostor.“
Peter Kox: „Konečně nám to vyšlo. Ve všech letošních závodech 24h series jsme byli dost rychlí na stupně vítězů, ale z různých důvodů se to nepodařilo. Po startu jsem měl problém s menší přilnavostí, ale tým v průběhu závodu vůz výborně doladil a pak už jsme byli nejrychlejší. Bylo to hodně napínavé s Mercedesem týmu RAM, ještě dvě hodiny před koncem nás dělily jen sekundy. Byl to sprint na 12 hodin, takové jsou dnešní vytrvalostní závody. Tým jako obvykle odvedl skvělou práci jak při přípravě vozu, tak se strategií, zastávkami v boxech a perfektně jeli i mí kolegové.“
Matteo Malucelli: „Byl to náročný závod, ale myslím, že jsme v něm ukázali naši rychlost. Všichni jsme jeli na maximum od startu do cíle, soupeři byli hodně silní, zejména RAM Mercedes. Vyhráli jsme kvalifikaci i závod, přidali nejrychlejší kolo, takže vítězství jsme si zasloužili. Závod jsem si užíval, byl to hodně napínavý boj. Celý tým fungoval skvěle, všichni jsme moc toužili zakončit sezónu vítězně.“
Lubomír Jakubík: „Dokázali jsme to! V průběhu závodu jsem měl smíšené pocity, začali jsme dobře, potom malinko ztratili, ale na konci se vše sešlo k nejlepšímu možnému výsledku. Na trati je daleko větší provoz, než jsem zvyklý, dařilo se mi ale jet rychle a zároveň se vyhnout chybám či kolizím. Před závodem jsem doufal ve stupně vítězů a podařilo se nám vystoupit na ten nejvyšší.“
Josef Jakubík: „Před víkendem jsme věřili, že uděláme nějaký pohár a vyšlo to. V autě jsem se cítil dobře a horké chvilky jsem zažil jen dvakrát, když mě některé vozy vyhnaly mimo trať, ale podařilo se mi vše zvládnout bez poškození vozu a s minimální ztrátou. Závod byl hodně vyrovnaný, situace se hodně měnila a rozhodnuto nebylo do posledního střídání.“
Dušan Palcr: „Tento závod byl pro mě svým způsobem skokem do neznámé hluboké vody a plavej jak umíš. Závody Ferrari Challenge nebo Eset cup jsou jiné, na trati je menší provoz než dneska. Měl jsem cíl jet raději o něco pomaleji a předjíždět na jistotu, než udělat hloupou chybu. Navíc nejedete sám za sebe, ale nechcete to pokazit ani týmovým kolegům. Vedli jsme si nad očekávání dobře, výsledek je úžasný.“
Matteo Cressoni: „Byli mi potěšením pomoci ostatním jezdcům v premiéře ve vytrvalostním závodu 24 series, všichni odvedli dobrou práci. Mám z jejich výkonu velkou radost, protože pro všechny z nich to byla nová zkušenost. Vůz fungoval a stejně tak vyšly i zastávky a strategie.“
Ivo Horn, šéf týmu: „Myslím, že jsme si po průběhu letošní sezóny úspěch zasloužili. Všude jsme byli rychlí, ale nikde jsme neměli čistý závod a jsem rád, že se vše sešlo právě doma v Brně. Všechny diváky musel strhnout obrovský souboj naší jedenáctky s mercedesem týmu RAM. Průběžně jsme upravovali strategii, jelikož oni začali od druhé hodiny točit jen profesionální piloty. Jezdci zajeli fantasticky a měli jsme i hodně rychlé zastávky v boxech. A nelze opomenout ani skvělý výkon Challenge, pro vůz i jeho jezdce to byla s výjimkou Mattea Cressoniho premiéra ve světě velkých vytrvalostních závodů a dopadla na výbornou. Kromě menšího problémů při výměně zadních brzdových destiček vše klapalo na jedničku. Chtěl bych poděkovat všem členům týmu za celou sezónu a to platí i pro jezdce včetně Járy Jiříka, který odváděl přes celou sezónu perfektní práci, bohužel vzhledem k pokrytí strategie soupeřů se dnes nesvezl.“
foto: Petr Frýba
COMMENTS
koukám musí se vyhrávat a válcovat konkurenci za každou cenu i za cenu odstavení kolegy,hold doma je doma, firma se musí za každou cenu blýsknout…tvrdá obchodní strategie ne jen na trati…Jára je sportovec ten to přežije a MY VLASTNĚ TAKY .jsem jen fanda a žiji asi v jiném světě. …i tak jsem rád že Vyhráli a Gratuluji!posádka vozu 44 ve třídě SP2 mě potěšila a taky gratuluji….jinak závody super,výborná organizace až na to počasí a potkal jsem zas po delší době celou řadu fajn lidiček,kterých si vážím….
Vážený pane, jsem taky jenom fanoušek, ale jedinné s čím s vámi souhlasím je, že závody byly super, výborná organizace a všichni jezdci si zaslouží jen a jen chválit. Nesouhlasím s vaší větou, že vyhrávat se musí za každou cenu. Panu Jiříkovi nikdo neublížil a nikdy ubližovat nebude. Je to milý a šikovný chlap. A to, že strategie si žádala jízdy tak, jak byly zajety není žádná konkurence “za každou cenu”. Kdybyste byl závodník a majitel monopostu, věřte, že byste jednal stejně. Musíte se podívat na věc spravedlivě a také z druhé strany. A vyhrát byste zcela jistě chtěl také a tato výhra v žádném případě nebyla “za každou cenu”. Měl byste mít informace od zdroje dříve než začnete psát a ubližovat.
Grossová Jana
Tým Menx obdivuji a velice mu fandím.Mne zajímá čistě motorsport a ubližovat nikomu nehodlám …jsem rád,že i lidi co vydělají peníze dávají nám fandům požitek za závodění ať je to nebo byl pan.Charouz,Koloc,Odložilík,Pisařík,Hrdinka,Tlusťak,Prokop atd. v jednom máte pravdu,že kdyby,to byl můj tým nevím jak bych se zachoval v dané situaci ale možná bych upřednostnil takové poděkovaní všem za celou sezonu a nechal zajet všechny třeba jen v měřeném tréninku,/tady,neznám předpisy doslova,kdo se účastnil měřeného tréninku musí závodit v daném závodě?—což si myslím,že je blbost/pak podle závodu bych se rozmyslel a jestli se nepletu tak,už Jiřík v měřeném tréninku nejel.Přiznám jsem že mě to ušlo,že nejel už měřený trénink,jinak bych se ho na to osobně zeptal a třeba bych změnil názor.