Dvojité vítězství pro Zvěřinu v Adelaide

Dvojité vítězství pro Zvěřinu v Adelaide

Šestým a sedmým závodem pokračovala série Porsche GT-3 Cup 26. ledna v prosluněné Austrálii na městském okruhu v Adelaide. Pole position pro 1. závo

GT3 Cup: Kemora – víkend Petra Kužely!
GT-3 Cup: Martin Koštialik i přes penalizaci uhájil vedení
GT-3 Cup: V Belgii kraloval Chlebec

Šestým a sedmým závodem pokračovala série Porsche GT-3 Cup 26. ledna v prosluněné Austrálii na městském okruhu v Adelaide.
Pole position pro 1. závod nevybojoval nikdo jiný než Zdeněk Zvěřina. Pěkný 2. čas zajel Andrej Chlebec, který podle vlastních slov mohl pomýšlet i na nejlepší startovní pozici. Dennise Zeťáka v týmu Rothmans zastoupil Danko Pásztor, a bylo z toho 3. místo na startu. Jako čtvrtý startoval Michal Kopytko, před Marianem Kovářem, který v kvalifikaci podal velmi solidní výkon, když porazil i zkušenější jezdce. Z 6. místa vyrážel do závodu Marek Petráš. Za něj se na startu zařadil Jaroslav Procházka. Zkušený harcovník Peter Šťavina startoval z 8. pozice. Pěkné 9. místo si vyjel Lukáš Sedláček a nejrychlejší desítku uzavíral Tomáš Procházka. Čas Pavla Králíčka stačil na 11. příčku. V řadě ho doplnil Juraj Hones. Nováček v lize Milan Králík si vyjel 13. místo. Martin Koštialik nestihl kvalifikaci a do závodu musel startovat až z posledního místa.
\"104\"

První závod
Skvělý start předvedl A. Chlebec a ujal se vedení v závodě. Z. Zvěřina se propadl na 2. pozici, následován M. Kopytkem, který využil pomalejšího startu D. Pásztora. Otřesný start zaznamenal M. Petráš, když se propadl z 6. až na 11. příčku. Už na 7. místo se probojoval L. Sedláček. Po probrždění M. Kováře se dokonce dostal na místo šesté. V podobném tempu začal také T. Procházka.  Ani v Austrálii se start neobešel bez komplikací. J. Hones kolidoval s M. Koštialikem a M. Králíkem.

M. Králík se ale nevzdával a v zatáčce Roundabout předjel pěkným manévrem jak M. Petráše tak M. Koštialika. V podobné situaci byl o pár chvil později na cílové rovince M. Koštialik, který svému soupeři vrátil předjetí, a navíc se dostal i před P. Králíčka na 9. místo.
Svůj trest si odpykal J. Procházka. Systematicky dopředu postupoval P. Šťavina. Po 1. kole už byl šestý za L. Sedláčkem. Ve 2. kole ale jeho snažení zmařil T. Procházka, který ho poslal do hodin. Zároveň na svého soupeře ale v rámci fairplay počkal. Oba vypadli z bodovaných pozic.
\"105\"

Pouze 2 kola ve vedení si užil A. Chlebec. V nejfrekventovanější zatáčce Roundabout ho překonal Z. Zvěřina.
Odpykávání trestu neminulo D. Pásztora, M. Petráše ani L. Sedláčka. Druhý jmenovaný se výrazně vzdálil vedoucí trojici, svou 4. příčku si ale i přes trest ponechal.
Posledním trestaným jezdcem byl M. Koštialik.

Ve 4. kole se musel z provizorních stupňů vítězů odporoučet M. Kopytko, který zanechal svou stopu na zdi na výjezdu Z 8. zatáčky. Po pitstopu pokračoval na 11. místě. Jen o kolo později ho napodobil i M. Petráš. Ten se propadl až na poslední 13. pozici. V závodě už nepokračoval J. Hones.

Po kotrmelcích M. Králíka v 6. kole se M. Koštialik dostal už na 5. místo. M. Králík se propadl na místo sedmé. Na chvíli se v TOP 10 znovu objevil P. Šťavina. Po kontaktu s M. Kopytkem z ní ale znovu vypadl a zařadil se na 13. místo.
Hned 2 pozice ztratil P. Králíček v 7. kole, když byl překonán M. Králíkem a M. Kopytkem. O kolo později si oba tito aktéři vyměnili své pozice. Posun vpřed zaznamenal také M. Koštialik. Po předjetí M. Kováře byl už čtvrtý.
S nebodovanými pozicemi se nesmířil M. Petráš a v 10. kole se dostal před L. Sedláčka a P. Králíčka na 10. příčku. V závodě už jsme neviděli ani P. Šťavinu.
\"106\"

Velkou měrou ulehčil D. Pásztor M. Koštialikovi dostat se na 3. místo, když trefil zeď a přetočil se. V podobné situaci byl i J. Procházka. Ten svou chybou ztratil 2 místa a byl desátý.
Na posledním místě se nyní ocital P. Králíček, který si zřejmě nevšiml o kolo rychlejšího A. Chlebce a zavřel mu cestu do Wakefield Corner, čímž způsobil zlo hlavně sobě.
V 17. kole se na 3. pozici objevil M. Kovář, kterého ale ještě čekala zastávka v boxech. V boxech se M. Koštialik propadl zpět za D. Pásztora. Za další 2 kola se ale před něj znovu dostal.
Po své zastávce u mechaniků definitivně z první desítky vypadl L. Sedláček.

Tři kola před cílem přišel T. Procházka z důvodu vlastní chyby o 8. místo, které připadlo M. Králíkovi. Kvůli své vlastní chybě přišel i M. Kovář o svou 5. pozici, na kterou se dostal M. Kopytko.

Třetí výhru v sezoně si tak připsal Zděnek Zvěřina. Jen těsně za ním finišoval Andrej Chlebec. Skvělou stíhací jízdu předvedl Martin Koštialik a dotáhl se na stupně vítězů. Se čtvrtým místem mohl být spokojený Danko Pásztor, i když mělo podle svých slov na lepší pozice. Nejlepší pětici uzavřel Michal Kopytko.

\"107\"

Druhý závod
Start 2. závodu se příliš nevydařil M. Králíkovi a ze 3. místa spadl až na páté. Poměrně dlouho vydrežli na čele bratři Procházkové s M. Petrášem, ale v zatáčce Roundabout je všechny 3 předjel skvělým manévrem M. Kopytko. Velmi brzy vzaly za své šance T. Procházky, když se po hodinách propadl na 11. místo. Velmi se nedařilo ani D. Pásztorovi, který se po startu z 6. pozice propadl až na pozici desátou. Už v 1. kole odstoupil pro poruchu motoru J. Hones.

Na 2. místě tedy pokračoval J. Procházka, následovaný M. Petrášem a M. Koštialikem, který v úvodním kole poskočil o 4 místo dopředu. Ve 2. kole se navíc dostal před M. Petráše na 3. místo.
Za nimi se vytvořilo skupinka vedená M. Králíkem, kterého stíhali Kovář, Zvěřina a Chlebec.
Možná až přes hranu možností jel M. Koštialik. Ten se sice po 2 velmi rychlých kolech dostal na stupně vítězů, zároveň svou snahu ale přehnal a po lehkém kontaktu se zdí musel závod znovu začínat ze 13. příčky.
Tlak soupeřů nevydržel M. Kovář a propadl se na 7. místo. Ve 3. kole však 1 pozici získal, protože M. Králík se dostal do kolize se Z. Zvěřinou a propadl se na 10. místo.
\"108\"

V nájezdu do 4. kola J. Procházka zcela zmizel z nejlepší trojice, protože se před něj dostali A. Chlebec se Z. Zvěřinou. A začali na něj dorážet také M. Kovář s D. Pásztorem. Oba stíhači se ale v nepřehledné 8. zatáčce dostali do kolize. Vše umocnil L. Sedláček, který se nestihl zorientovat a v plné rychlosti narazil do stojícího vozu M. Kováře, pro kterého tato nehoda znamenala okamžitý konec v závodě. Tvrdost havárie dokazovaly trosky vozů rozesety po Brabhamově rovince. Ze závodu krátce na to odstoupil také L. Sedláček.V závodě tak pokračovalo už jen 10 vozů, protože mezi odstoupivšími byl také T. Procházka.
M. Koštialik se tak bez boje posunul do bodované desítky. K výměně pozic došlo mezi M. Králíkem a P. Šťavinou.

Přemíra snahy dostat se před Z. Zvěřinu paradoxně stála A. Chlebce 4. místo, které v 6. kole připadlo J. Procházkovi. O kolo později už byl ale Chlebec znovu čtvrtý. Jejich vzájemný kontakt byl nakonec brán jako závodní incident, při kterém se ale J. Procházka propadl na 8. místo.
Tlak vyvolaný Z. Zvěřinou nevydržel M. Petráš a propadl se na 3. pozici.
\"110\"

Ve 12. kole se zcela změnilo pořadí na stupních vítězů- Nejdříve se A. Chlebec dostal na 3. místo před M. Petráše. Později také Z. Zvěřina překonal M. Kopytka a šel do vedení, kde už se udržel až do cíle závodu.

Při zastávkách v boxech se M. Koštialik dostal před P. Šťavinu a usadil se na 7. pozici.
Těsný souboj se odehrával o 5. místo mezi M. Králíkem a D. Pásztorem. Oba si své pozice několikrát vyměnili, než se D. Pásztor usídlil v TOP 5.
Svou 8. pozici musel přenechat P. Šťavina J. Procházkovi.
Dlouho mezi sebou bojovali také M. Kopytko s A. Chlebcem. O zisku 2. místa rozhodl A. Chlebec až v posledním kole. M. Kopytko se musel spokojit se 3. pozicí. Z vítězství se tedy radoval Z. Zvěřina. Do nejrychlejší pětky se tentokrát vešli ještě M. Petráš a D. Pásztor.

1. závod

2. závod

1.

Zdeněk Zvěřina

35:21.044

1.

Zdeněk Zvěřina

35:32.206

2.

Andrej Chlebec

+02.500

2.

Andrej Chlebec

+15.969

3.

Martin Koštialik

+39.714

3.

Michal Kopytko

+16.586

4.

Danko Pásztor

+45.454

4.

Marek Petráš

+40.106

5.

Michal Kopytko

+1:14.198

5.

Danko Pásztor

+58.881

6.

Marian Kovář

+1:15.286

6.

Milan Králík

+1:06.632

7.

Marek Petráš

+1 kolo

7.

Martin Koštialik

+1:08.515

8.

Milan Králík

+1 kolo

8.

Jaroslav Procházka

+1 kolo

9.

Tomáš Procházka

+1 kolo

9.

Peter Šťavina

+1 kolo

10.

Jaroslav Procházka

+1 kolo

10.

Pavel Králíček

+1 kolo

11.

Lukáš Sedláček

+1 kolo

Lukáš Sedláček

Odstoupil

12.

Pavel Králíček

+2 kola

Marian Kovář

Zavěšení

Peter Šťavina

Odstoupil

Tomáš Procházka

Motor

Juraj Hones

Odstoupil

Juraj Hones

Motor

 

Průběžné pořadí

1.

Zdeněk Zvěřina

80

2.

Andrej Chlebec

67

3.

Martin Koštialik

64

4.

Dennis Zeťák

50

5.

Marek Petráš

47

6.

Petr Kužela

42

7.

Michal Kopytko

32

8.

Břetislav Uchytil

23

9.

Danko Pásztor

20

10.

Normunds Freimanis

18

11.

Milan Králík

8

12.

Jaroslav Procházka

6

13.

Marian Kovář

5

14.

Zoltan Šťavina

4

Peter Šťavina

4

16.

Tomáš Kuťka

3

Jaroslav Hájek

3

18.

Tomáš Procházka

2

Jirka Boček

2

20.

Pavel Králíček

1

 

Vyjádření jezdců
Zdeněk Zvěřina
Po dobrém kvalifikačním kole se mi ale moc nepodařil start a Andrej se dostal na startu do těsného vedení. Před první šikanou jsem zatočil do šikany dříve než Andrej a lehce jsme se dotkli. Naštěstí jsme ten ťukanec ustáli oba a mohli jsme pokračovat. Snažil jsem se dotírat, co to šlo, a donutit Andreje k chybě, protože na této trati není moc míst, kde se dá předjíždět. Po prvním kole jsem cítil, že dokážu být o něco lepší na brzdách po nejdelší rovince na konci druhého sektoru a rozhodl jsem se to zkusit hned ve druhém kole. Andrej zaujmul stejně jako předtím defenzivní vnitřní stopu a já to zkusil po vnějšku. Vyšlo to. Dostal jsem se na stejnou úroveň a díky lepšímu výjezdu jsem byl ve vedení. Podařilo se mi odpoutat z bezprostřední blízkosti, ze které se dá zaútočit, a to mi dalo klid zajíždět čistá kola a budovat si pomaloučku náskok. Kolo před a po zastávce v boxech jsem se zapletl do provozu a Andrej toho využil. Dotáhl se těsně za mě a nezbývalo mi nic jiného, než zvolit defenzivní jízdu. Na konci rovinky byl Andrej v perfektní pozici pro útok, ale šel na brzdy příliš pozdě. V následujícím kole jsem měl na rovince větší odstup a z té vzdálenosti se předjet nedalo. Po malé chybě Andreje jsem získal menší náskok. Pak už jsem nemusel riskovat a dojelo se tak až do cíle.
\"111\"

V následujícím závodě jsem měl obavy hlavně ze startu z 10. místa. Průjezd první šikanou proběhl bez problémů. Během prvního kola jsem se přimotal do pár ťukanců, ale nic závažného. Pár jezdců chybovalo a já se dostal brzy na 5.místo za Milana Králíka. Po najetí do 3. kola mi nastala pořádně horká chvilka, kdy Milan chyboval v první šikaně a odražením od mantinelu se dostal do nevýhodné stopy. Já byl vzadu v dobré stopě, najel jsem si pro lepší výjezd s očekáváním, že Milana objedu vlevo. Milan ale zatočil více do levé stopy a ještě zpomalil. Na poslední chvíli jsem dupnul na brzdu, ale kontaktu jsem už ale nezabránil. Já to ustál v pohodě, ale Milan se otočil do hodin, což mě moc mrzelo. Této kolize využil Andrej a vzal mi pozici. Náš souboj tak navázal na ten z předchozího závodu. Po zkušenostech z předchozího závodu jsem si byl vědom mé výhody na brzdách a opět jsem toho využil předjetím Andreje po vnější stopě, kdy jsme si to opět rozdali plech na plech. Andrej si to ale nenechal líbit a netrpělivě na mne dotíral. V ten moment jsem si musel hlídat dotírajícího Andreje a taky sledovat vpředu jedoucího M. Petráše. Andrej však vyrobil velkou chybu a dostal se do hodin. Marka asi překvapila ztráta gripu způsobená jízdou těsně před soupeřem a na cílové rovince po smyku ztratil pozici v můj prospěch. V tu chvíli jsem byl na 2. místě za M. Kopytkem. Ve 12.kole jsem ještě nebyl v ideální pozici zaútočit, ale Michal začal brzdit asi příliš brzy a já se tak dostal do vedení, aniž bych měl v plánu předjíždět. Zaskočilo mně to a v první chvíli jsem měl pocit, že jsem zaspal brzdný bod. Vedení jsem si pak udržel až do konce závodu a poprvé jsem si dojel pro dvojité vítězství.

\"112\"

Andrej Chlebec
S kvalifikačným výsledkom som bol aj nebol spokojný, pretože nebyť Jaroslava Procházky tak som mohol mať pole position. Aj tak 2. miesto bolo velmi dobré.
Štart som mal skvelý a dostal som sa pred Zdeňka Zvěřinu. Avšak bol velmi rýchly a v druhom kole sa predo mna dostal. V priebehu pretekov sa mi vzdialil na zhruba 5 sekúnd, ale po skvelom pitstope som sa dokokonca na malú chvílu dostal pred neho. ale bol som velmi dlhý na brzdy. takže s toho nebolo nič. Nakoniec som došiel teda druhý s nie velkou stratou okolo 2.5 sekundy.
Druhý pretek ale bol už o niečom inom kedže som štartoval devátý. Štart som nemal bohvie aký a získal som asi len 1 pozíciu. Postupnou jazdou a skvelými súbojami se Zdenkom sme sa predrali  dopredu, avšak asi v 8. nebo 9. kole som jedným kolesom zamieril na trávu a bolo to. Okamžite som sa spamätal a tlačil som z mojho poršátka čo to šlo. Dostal som až za Jaroslava Procházku, do ktorého som len velmi málučko ťukol, ale hned išiel do hodín, ale podla mna to bol bežný závodný incident a ešte ma Jaroslav aj zbrzdil v tej kvalde, takže som nemal chuť čakať. Následne som riadne zabral a dotiahol som stratu 10 sekúnd Kopytka, s ktorým to bol supersúboj a dosť krát sme si premenili Porcie. Nakoniec som teda aj v druhom závode došiel druhý. V šampionáte som taktiež celkovo druhý a už mám v pláne aj vyhrať konečne. Uvidíme sa USA.
\"114\"

Martin Koštialik
Kvalifikáciu som bohužial kôli povinnosťiam nesťihol a štartoval som z posledného 14. miesta.
Po štarte som sa dostal hneď o 2 miesta vyšie a postupom som sa prebojovával ďalej dopredu. V 2. kole som sa už dostal na 6. miesto a pokračoval som ďalej. V 6. kole som sa dostal na 5. miesto a v 8. kole na 4. mieto. Medzi mnou a Dankom Pasztorom, ktorý jazdil na 3. mieste bola značná medzera a mal som čo robiť aby som ho dohnal. Následne spravil chybu a ja som sa dostal pred neho. Po svojej povinnej zástavke v boxoch sa dostal opäť predomňa. ale po 2 kolách som sa opäť dostal za neho a aj som ho prekonal. Závod som dokončil na 3. mieste a s výsledkom som spokojný.

Michal Kopytko
Do závodu se mi povedlo perfektně odstartovat. Z 6. pozice, ze které jsem startoval, jsem se rychlým startem posunul hodně dopředu. Během pár zatáček jsem se propracoval na 1. místo a zbytku pole začal ujíždět. Asi v půlce závodu mě dojel Z. Zvěřina a celkem bezproblémově předjel. Ke konci závodu jsme si pozice střídali s A. Chlebcem. Ten byl však lepší a tak jsem dojel na krásném 3. místě.
\"115\" \"116\" \"117\" \"118\" \"119\" \"120\" \"121\" \"122\" \"123\" \"124\" \"125\" \"126\" \"127\" \"128\" \"129\" \"130\" \"131\" \"132\" \"133\" \"134\" \"135\" \"136\" \"137\"

 

Web naší ligy najdete na adrese http://f1-ligacz.sim-games.cz/

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0