Dvojitá šichta na okruhu Road America

Dvojitá šichta na okruhu Road America

Oblíbený americký okruh čeká náročný víkend. Road America hostí nikoliv jeden šampionát vytrvalostních závodů, ale rovnou dva! Fanouškům se na více ne

IndyCar: Dixon si na Road America dojel pro 41. vítězství v kariéře
IMSA: Drama do posledního kola a 101. vítězství Corvette Racing
IMSA: Souboj o titul na okruhu Road America

Oblíbený americký okruh čeká náročný víkend. Road America hostí nikoliv jeden šampionát vytrvalostních závodů, ale rovnou dva! Fanouškům se na více než půl století starém okruhu představí seriály ALMS a Grand-Am. Rovných osm závodníků si dá dvojitou šichtu a pojede obě série. Tři z nich si nenechají ujít ani závod Continental Tire Sports Car Challenge.

Když vznikal kalendář na rok 2013, na nejvyšších místech již věděli o spojení obou sérií a proto uzpůsobili termín závodu v Road America k tomu, aby se poprvé a vlastně naposled setkaly série ALMS a Grand-Am na jedné dráze.

Toho využijí Bill Auberlen, John Edwards a Spencer Pumpelly, kteří o víkendu absolvují rovnou tři závody. Leh Keen, Patrick Long, Andy Lally, Maxime Martin, Tristan Nunez se představí v ALMS a Grand-Am.

Oba závody se pojedou na dvě hodiny a čtyřicet pět minut. Grand-Am bude mít po všem v sobotu večer, ALMS si vlastní závod odjede v neděli odpoledne. „Všechno je rozděleno, půlku dne má pro sebe Grand-Am, druhou půlku ALMS. To mi umožní se plně soustředit na práci s jedním týmem a potom s druhým, takže nepřeskakuji z jednoho místa na druhé,“ řekl spokojeně Andy Lally, jeden z pilotů, který si nenechal ujít příležitost absolvovat oba podniky.

American Le Mans Series
V ALMS se bude bojovat všude jen ne v nejrychlejší kategorii P1. Té dominuje Muscle Milk Pickett Racing a pokud nenastanou problémy, posádka Graf – Luhr vyhraje s náskokem několika kol před Dyson Racing a (pokud dojede do cíle) Delta Wing.

\"RA1_3382\"

V P2 už je situace o něco vyrovnanější. O titul se přetahují týmy Level 5 Motorsport a Extreme Speed Motorsport s prototypy Honda HPD. Díky stejné technice rozhoduje o vítězství a prohře dovednosti všech členů obou stájí a v této chvíli je o sedm bodů napřed Level 5 Motorsport.

Nejnapínavější podívanou tradičně nabídne kategorie GT, kde probíhá přetahovaná mezi žlutou a bílou, čili mezi vozy Corvette a BMW. Obě značky zatím na nejvyšší stupínek nikoho nepustily a první místa si letos rozebírají jen sami pro sebe. Nutno podotknout, že v triumfech se pravidelně střídají a po vítězství Oli Gavina a Tommy Milnera v Mosport Parku je na řadě jedna ze dvou posádek BMW. Samozřejmě nelze podceňovat konkurenci, zejména SRT s poslední generací vozu Viper. Ten v Kanadě poprvé startoval z pole-position, ale kvalifikační rychlost zatím ani jedna z posádek nedokázala přetavit na vítězství. Ve startovním poli najdeme ještě speciály Ferrari 458 a Porsche 911, otázkou je, zdali se jim podaří probudit z letošního deliria a výrazněji se prosadit.

\"RA1_1344\"

V kategorii PC se představí sedm prototypů ORECA a vítězství z předchozího závodu budou obhajovat Jonathan Bennett a Colin Braun. Posledně jmenovaný mimochodem drží vedení v průběžném pořadí šampionátu a s týmem CORE Autosport má nakročeno k dalšímu titulu v této kategorii. Radost na konci roku jim ale ještě mohou překazit Mike Guasch a David Cheng z týmu PR1 Mathiasen Motorsports

V poslední kategorii GTC uvidíme osm závodních speciálů Porsche 911 GT3 Cup. Této kategorii zatím vévodí posádky Spencer Pumpelly / Nelson Canache a Cooper MacNeil / Jeroen Bleekemolen z týmů Flying Lizard Motorsport a Alex Job Racing. Všichni mají v tabulce shodný počet 77 bodů.

\"alms_13_RA_SG_v1\"

Spotter Guide v plném rozlišení najdete zde

Grand-Am
Road America bude pro seriál Grand-Am devátým podnikem z dvanácti závodů letošní sezony. V kategoriích Daytona Prototype a GT je situace na čele šampionátu nesmírně vyrovnaná a proto i tady budou mít fanoušci na co koukat.

V Daytona Prototype se na čelo tabulky po vítězství v Indianapolisu vyhoupli Ryan Dalziel a Alex Popow, kteří drží relativně komfortní náskok deseti bodů před Johnem Fogartym a Alexem Gurneyem, ale za vítězství se rozdává slušná porce 35 bodů, tudíž nikdo ze soupeřů nemá svou pozici zdaleka jistou. Například obhájci titulu Scott Pruett a Memo Rojas se nacházejí v šampionátu na šestém místě se ztrátou 25 bodů, ale v Indianapolisu se jim konečně po smolné sérii povedlo probojovat na stupně vítězů a dvojice by ráda navázala na formu z úvodu sezony.

\"2012

V kategorii GT je situace ještě vyrovnanější, zejména na prvních dvou místech. Na čele se stále drží dvojice Andy Lally a John Potter, kteří letos sice ještě ani jednou nevyhráli, ale stabilními výsledky se prvního místa drží seč jim síly stačí. Naopak mnohem rychlejší dvojice John Edwards a Robin Linddell mají na kontě čtyři vítězství, ale nepovedené dva úvodní závody roku 2013 je zatím sráží na průběžné druhé místo, byť se ztrátou čtyř bodů.

Kompletní startovní listina

Aleš Sirný
Foto: ALMS, Grand-Am, Andy Blackmore

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Tak u toho bych chtěl být! Je vidět jak v Americe v době krize ,která je i v motorsportu jdou na to jinak,dělá se vše aby fanda za své peníze taky něco viděl a naopak v Evropě závod FIA-GT jako vložený závod ženský Lotus-cup to je opravdu málo!

  • DISQUS: 1