Italská "katedrála rychlosti", slavný okruh v Monze, hostil první podnik nové sezóny Evropského poháru cestovních vozů. Navzdory problémům v kvalifika
Italská “katedrála rychlosti”, slavný okruh v Monze, hostil první podnik nové sezóny Evropského poháru cestovních vozů. Navzdory problémům v kvalifikaci se Petr Fulín dokázal probojovat na přední místa na startovním roštu prvního závodu, v němž vybojoval vítězství. To stvrdil ziskem třetí příčky ve druhém klání.
Dlouhá zimní pauza pro Fuldu skončila během posledního dubnového týdne, kdy se s týmem vypravil na sever Itálie. Ačkoliv úvodní testy i trénink dopadly na výbornou, kvalifikace málem skončila nezdarem. “Objevil se problém s pumpou a nebýt pomoci techniků SEAT Sportu, nestihl bych vyrazit k poslednímu kvalifikačnímu kolu,” hodnotí Petr Fulín dramatické sobotní odpoledne, kdy na poslední chvíli poskočil z osmého místa na třetí.
Z něj český jezdec zkoušel útočit na hondy švýcarských soupeřů Rikliho a Schreibera, avšak ti si stále drželi takřka dvousekundový náskok. Situaci nakonec rozhodla penalizace obou soupeřů kvůli nedodržení startovní pozice, čímž Fulda poskočil na první místo. Ve druhém závodě s otočeným startovním roštem Fulda znovu startoval za Riklim a Schreiberem a i když mu podařilo předjet ostatní soupeře, na lepší než třetí místo nevystoupal. “Musím smeknout před výkony soupeřů s hondami, tentokrát jsme na ně v závodech ztráceli,” hodnotí oba závody Petr Fulín.
Z Itálie odjíždí Fulda na druhém místě tabulky se ztrátou tří bodů na čelo, za dva týdny se jede další podnik na Hungaroringu.
Výsledky prvního závodu ETCC na Monze:
1. PETR FULÍN (CZE) SEAT Leon Cup Racer
2. Christjohannes Schreiber (SUI) Honda Civic + 3.472
3. Peter Rikli (SUI) Honda Civic + 3.807
4. Igor Stefanovski (MKD) SEAT Leon Cup Racer + 11.629
5. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 11.914
6. Zsolt David Szabo (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 12.883
7. Andreas Pfister (GER) SEAT Leon Cup Racer + 14.064
8. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer + 19.390
9. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer + 20.184
10. Plamen Kralev (BUL) Audi RS3 LMS + 33.235
Výsledky druhého závodu ETCC na Monze:
1. Christjohannes Schreiber (SUI) Honda Civic
2. Peter Rikli (SUI) Honda Civic + 8.533
3. PETR FULÍN (CZE) SEAT Leon Cup Racer + 10.074
4. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 10.604
5. Igor Stefanovski (MKD) SEAT Leon Cup Racer + 11.270
6. Plamen Kralev (BUL) Audi RS3 LMS + 19.565
7. Andreas Pfister (GER) SEAT Leon Cup Racer + 22.975
8. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer +57.531
Průběžné pořadí šampionátu ETCC:
1. Christjohannes Schreiber (SUI) Honda Civic 20 bodů
2. PETR FULÍN (CZE) SEAT Leon Cup Racer 17 b.
3. Peter Rikli (SUI) Honda Civic 17 b.
4. Igor Stefanovski (MKD) SEAT Leon Cup Racer 9 b.
5. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer 9 b.
6. Andreas Pfister (GER) SEAT Leon Cup Racer 4 b.
7. Zsolt David Szabo (HUN) SEAT Leon Cup Racer 3 b.
8. Plamen Kralev (BUL) Audi RS3 LMS 3 b.
9. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer 1 b.
10. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer 1 b.
COMMENTS
Jen tak dál, ne však hůře.
Mimo jiné: prospělo by sjednocení ETCC, VTCC, a TCR do jednoho kvalitního evropského šampionátu. Dokud budou existovat tři atomizované “šampionátky” bude účast slaboučká a jejich startovní rošty prořídlé.
hůře to už asi nejde, ETCC je nejvíce přecenovaný šampionát cestovních vozů a ze všech sérií, které už letos zahájily svoji sezonu zdaleka nejslabší, úrovní jezdců a početností startovního pole se rovnající snad jenom thajskému TCR a pochybuju, že by v Itálii nebo v Rusku, kde ještě nezačali to bude ještě horší. P. Fulín si loni vyzkoušel TCR, kde krutě pohořel a tak chápu, že jezdit v seriálu, kde nandavá mladym začínajícím klukum, mimochodem stejně jako Rikli, je pro zvyšování svého ega to pravé a proto ho neberu jako výborného jezdce, ale jako slabší průměr, který kdyby neměl peníze tak jezdí možná doma na autodráze. Ti praví závodníci jako např. Borkovič, Homola nebo Kajaia už jsou z ETCC v TCR a tam jezdí o top ten, tak pište prosím také trochu objektivně a ne jak se líbí někomu kdo za to zaplatí, děkuji
Vážený pane Lacino,
nechci být netaktní, ale Váš komentář je tak trochu laciný. Místo toho, abyste fandil cestovním vozům, které ve všech šampionátech zaznamenávají krizi a to díky neshodám FIA vs. TCR, házíte na něj veřejně špínu, což motorsportu jistě velmi pomůže. Budete pravděpodobně tím prototypem čecha, který neustále snižuje něčí úspěch. Vlastně nevím kde se to v české povaze bere, ale je to zřejmě trend, který těžko měnit, a který mě rozčiluje ve všech sportech jako třeba v tenisu, kdy Kvitová vyhraje wimbledon jen proto, že měla zkrátka štěstí na los….. Nebo náš Abrahám, kterému říkáte “padaja”, který ale jezdí mistrovství světa, a dokázal si vyjet již první řadu v kvaldě, víte vůbec co to znamená? Je úplně jedno, že v závodě se nepodařilo to zopakovat, ale i ta kvalda je prostě pro čecha obrovský úspěch. Ne ale pro čechy, sedící v trenýrkách a tílku u televize s gambrinusem v ruce. Pro ty to je prostě “padaja”. To jsou prostě závistivé trefy vedle. Stejné je to s Vaším hodnocením Fulína. Podívejte se, kdo porazil Borkoviče a Homolu v ETCC, podívejte na výsledky kvalifikace TCR Germany z minulého týdne. Uvidíte, že vítězem 40ti členného pole je Kris Richard, ano ten mladý nezkušený jezdec, na kterém si Fulín potřeboval honit ego… Stejně tak se podívejte na výkony z Monzy, zjistíte například setinové rozdíly v nejrychlejších kolech. Podívejte se na výsledky Fulína v Supercopě nebo Eurocupu kde jezdili borci z TCR či WTCC. Zjistíte, že jste naprosto vedle, a že právě proto Alfa oslovila Fulína na vývoj auta v rámci TCR. To auto bylo jediným autem, které nemělo dvoulitrový motor (pokud jste si myslel, že má konkurenceschopné auto tak to jen dokresluje to, jak jste v obraze…) a před příchodem Fulína ztrácelo 3,5 vteřiny na pole. Pak se podívejte na výsledky jakékoliv kvalifikace, kdy to auto fungovalo. Zjistíte, že třeba v Sochi byl Fulín čtvrtý…. Jasně, že pro cestovní vozy by bylo nejlepší kdyby se spojilo tcr a wtcc. Z etcc může být evropa a vše bude super. Můžou to ale jezdci ovlivnit? Mají jezdci z etcc peníze na tcr? Pokud by měli tak to asi pojedou ne…. Pane Lacino, jste prostě úplně vedle a to tak, že vlastně nemělo smysl sem cokoliv psát, protože to stejně nikdy nepochopíte….
Objektivně psát – to už je dnes sci-fi, pane Lacino. A to nejen v motorsportu, ale bohužel i v životně důležitějších věcech… 🙂 Ale k tématu: ano, ETCC je letos hodně slabý odvar. Žel to platí i o MS, závody cestovních aut jsou prostě v hluboký krizi. Jak píše Josefus, částečně i z důvodu roztříštěnosti scény. Ideální by bylo, kdyby se TCR International Series stala mistrovstvím Evropy a na formátu MS by se dohodla FIA a ITR. Jenže to je pohádková teorie, která v praxi naráží na zbytnělá funkcionářská ega všech stran.