Dvě firmy stáhly svou přihlášku na konkurz o výrobu LMP2

Dvě firmy stáhly svou přihlášku na konkurz o výrobu LMP2

Zatímco v letošním a příštím roce funguje v kategorii LMP2 volný trh, od roku 2017 budou k dispozici jen prototypy od čtyř výrobců. Seznam zájemců se

V Brně se bude rozhodovat o titulech ve 24H Series
Konkurence bude letos silná, tvrdí López
Demoliční derby ve Spa, po hodině přerušení vozy krouží za safety carem

Zatímco v letošním a příštím roce funguje v kategorii LMP2 volný trh, od roku 2017 budou k dispozici jen prototypy od čtyř výrobců. Seznam zájemců se ale nyní zmenšil o dvě firmy.

Celkově projevilo větší i menší zájem o účast v tendru na výrobu LMP2 devět konstruktérských firem. Ivan Bellarosa z Itálie potvrdil, že plánovaný prototyp Tornado LMP2 z dílny Wolf Racing Cars nepostaví.

Větším překvapením bylo odřeknutí firmy Gibson, která má ve startovním poli ELMS dva prototypy z roku 2011. Původní firma Zytek se v roce 2015 přejmenovala na Gibson Technologies a nyní oznámila, že soutěže o místo seznamu oficiálních výrobců LMP2 se nezúčastní. Podle Johna Manchestera z Gibson Technologies by tento krok nebyl s ohledem na obchodní plán firmy finančně realizovatelný.

Ve hře však stále zůstává několik dalších výrobců. Oficiální přihlášku podala ORECA, dále Onroak čili Ligier, ruský BR Engineering a britská Ginetta. Nadále se čeká na oficiální vyjádření americké firmy Riley Technologies, potom italské Dallary a Japonců HPD, kteří pro tým Extreme Speed Motorsport připravují novou generaci LMP2.

Aleš Sirný
Foto: ELMS

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0