Dvě druhá místa Matěje Smrže na Red Bull Ringu

Dvě druhá místa Matěje Smrže na Red Bull Ringu

\"Mám výborný pocit. Je pravda, že v každém závodě jsem byl poražen jedním jezdcem, ale dneska se cítím jako vítěz. 40 bodů z Red Bull Ringu je nad oč

Matěj Smrž na Lausitzringu čtvrtý
Matěj Smrž na Hockenheimringu pátý
Matěj Smrž v Assenu

\”Mám výborný pocit. Je pravda, že v každém závodě jsem byl poražen jedním jezdcem, ale dneska se cítím jako vítěz. 40 bodů z Red Bull Ringu je nad očekávání a v půlce sezóny je to obrovská porce bodů. Jsem v boji o titul a do konce sezóny chybí ještě 8 jízd, tedy 200 bodů ve hře! Zítra budeme na RBR testovat a další víkend testuji v Brně. Potom mám volno do dalšího podniku tři týdnu a celkem se těším na odpočinek. Moc děkuji týmu za skvělou motorku, bez které na RBR nejde uspět. Obě jízdy jsem se snažil utržit co nejvíc bodů a vyloženě čekal na chyby soupeřů. V každém závodě jsem se na konci dokázal soustředit na poslední kola víc než ostatní a díky tomu můžeme slavit 40 bodů! Nigon vždy odjel na začátku, když ostatní bojovali a to byla jeho výhoda. Určitě ale nyní přijdou okruhu, kde nebudou mít BMW takovou převahu a toho se chystám využít!\”

 

Race2 – Tentokrát se start nepovedl tak, jako v první jízdě a Matěj jede po prvním průjezdu cílovou rovinkou na pátém místě. Ve druhém kole bohužel havaruje Cudlin, který je převezen do medical centra, Matěj předjíždí Nebela a dostává se na čtvrtou příčku, jeho kroky pak následuje Reiterberger. N čele je opět Nigon, Renseder a překvapení dne: Sutter. Kolo na to je náš jezdec znovu na páté příčce. Nigon opět ujíždí, ale za ním se vytvořila skupina Ranseder, Sutter, Reiterberger, Smrž, která má menší náskok na šestého Mackelse. Od devátého kola je Mates nalepen na Sutterovi a bojující skupinku dojíždí Mackels, takže jezdci od druhého do šestého místa jsou srovnaní v pouhopouhé sekundě! Přichází čtrnácté kolo a Maty všechny neuvěřitelně řeší a z pátého místa se posouvá na druhou příčku! Náš pilot všem ihned ujíždí a docela zásadně stahuje Nigona. Zbývá však už jen poslední kolo a přestože ve druhém sektoru Matěj zajíždí absolutně nejrychlejší mezičas, tak Nigona už nejde dotáhnout. Druhé druhé místo je doma a Matěj předvedl parádní mazácký výkon!

Race1 – Výborně odstartovaly obě Yamahy a Mates v prvním kole drží vedení. Start proběhl bez penalizací. V druhé polovině prvního kola jde ale do vedeni Nigon a na druhé misto Ranseder. Dále ve startovním poli nás zajímají dvě jména: Cudlin na P6 a Reiterberger na P11. Mezi superbikery se na začátku držel štokař Sutter, ale ve čtvrtém kole ho předjeli Jones i Cudlin. Nigon začíná od pátého kola získávat viditelný náskok, Mates se drží za Ransedrem. Cudlin, pro nás bohužel předjíždí Jonese, před kterého se zpět vrací také Sutter. Suttrova Kawa je opravdu rychlá, protože se mu daří v devátém kole předjet Cudlina a to dramatičnosti velmi nahrává. Pokud nezačne Nigonovi odcházet guma rychleji než ostatním, bude pro dvojici Ranseder Smrž asi neřešitelné ho dojet. Z jedenácté pozice se dopředu za Cudlina probojoval Reiterberger. Nigon ve dvanáctém kole viditelně zvolňuje děje se tak i v kole následujícím. Michi s Matesem na něho stáhli v těchto dvou kolech téměř 1,5 vteřiny. Francouz se ale ve čtrnáctém kole \”chytá\” a náskok už se tenčí jen o další desetinku a to už si v posledním kole pohlídá. Profesorský závod \”na výsluní, ve stínu\” dotahuje Matěj, který v posledním kole Michiho šmikl a dojíždí druhý! Na stupně vítězů tedy vyskočí Nigon, Smrž a Ranseder.

WARM UP – Do neděle nám Mates vlítnul prvním místem ve Warm Upu, takže se máme každopádně na co těšit.  Sledujte první závod od 11:30.

Sobota 22. 6. 2013

Matěj po sobotě:

\”S pole position na Red Bull Ringu můžeme být spokojeni. Nikdo by to nečekal, ale je to tak…:-) Je ale důležité zůstat v klidu, jedno rychlé kolo je úplně něco jiného, jak 16 kol v závodě. Na zítřek máme všecho připravené a když se nic nepokazí, můžu si určitě připsat dobré body! První kvaldu jsem vyhrál a i druhou se nejelo špatně, ale spíš jsme ji využili a vyzkoušeli ještě jednu přední pneumatiku. Vzhledem k extrémně vysokým teplotám v odpoledních hodinách by mi opravdu zkazilo náladu, kdyby jel někdo rychleji, jak dopoledne..:-) Heslo dne: \”Jedna Monster příšera sežrala malýho červenýho býčka!\”

QP2 – Stejně jako v první rundě se Matěj rozjíždí hezky postupně. Jeho čas však po čtvrthodince zůstává stále neohrožen. Stejná situace je i deset minut před koncem tréninku. Podmínky na trati nedovolují další zrychlení a Matěj tak má slušnou naději na pole position. Čtyři minuty před koncem náš jezde naposled zajíždí do boxů a na pořadí se už opravdu nic nemění, což znamená jediné: Maty má pole! Gratulujeme.

QP1 – Matěj začíná první kvalifikaci pozvolna a postupně se dostává do tempa. Stačí však deset minut a náš jezdec už zajíždí čas 1:29.121 se kterým překonává rekord okruhu a vévodí startovnímu poli! Ihned potom zajíždí Matěj do boxů. Na trati je v této době pouze Nebel, Resch a Buchner. Na okruh se Maty vrací asi dvacet minut před koncem první kvalifikace a hned ve svém prvním kole si zlepšuje mezičas v prvním sektoru. Poslední návštěvu na pitlane jihočeský pilot se svým týmem naplánoval třináct minut před koncem a startovní číslo 25 tou dobou stále svítí na první pozici. Deset minut před koncem padá Gareth Jones, ale měl by být v pořádku. Návrat Matěje přichází v posledních minutách a přestože je na trati poměrně rušno, tak na pořadí se už nic nemění! Náš jezdec tedy drží provizorní pole. Skvělá práce Maty!

Pátek 21. 6. 2013

Matěj po pátku:

\”Dneska jsme zkoušeli hodně věcí. Mimo jiné čtyři zadní pneumatiky a tři přední. Také sme testovali jinou přední pumpu, různé nastavení motorové brzdy a taky jiné pružiny ve předu. Na zítra máme jasno a pak se musím soustředit hlavně na pomalejší nájezdy do zatáček a rychlé výjezdy, protože Yamaha trochu ztrácí na BMW a Ransederovu Hondu, která je jako obvykle dost rychlá… Ale dá se to. Jsou tu tři delší rovinky a hodně záleží na výjezdu, to je základ úspěchu. První řada zítra by byla výborná, uvidíme. Je opět škoda, že nemáme kvalifikační pneu na jedno nebo dvě kola. Pirelli mají v tomto směru výhodu, kterou jen těžko s \”normální\” gumou smažeš. Opět je tu šílený vedro, poslední trénink měl asfalt skoro 60°C … Kdyby nám na neděli zapršelo, asi bych se nezlobil. Určitě by mi to ulehčilo práci. Přeci jen BMW jedou o něco rychlejc na rovinkách a tím, že zde není moc zatáček, se rozdíl těžko vyrovnává. Zatím jsem ale o jednu sekundu pomalejší než loni v kvalifikaciTo jsem sice jel na kvalifikační pneumatice, ale určitě mám co zlepšit! Přes noc to všechno vymyslím a zitra bude první řada! :-))\”

FP3 – Třetí tréning Mates rozjíždí ve druhé skupině jezdců a první rychlé kolo ho řadí na páté místo. Náš jezdec ale stále zrychluje a tlačí se dopředu. Zhruba v půlce tréningu je třetí a míří za svým týmem do boxů. Maty je v boxech jenom chvilku, ale v době jeho návratu na trať je až sedmý. První dvě kola se pak startovní číslo 25 rozjíždí a přibližuje svému nejlepšímu času. Pak však přichází další zastávka na pitlane a Maty se propadá. V posledních minutách se jihočeský pilot vrací a bez otáleni začíná tahat. Prvni rychlé kolo ho posouvá na osmé místo, druhým kolem si zajišťuje příčku sedmou a v posledních vteřinách se protlačí na konečné šesté místo.

FP2 – V poledne panovaly opravdu letní podmínky, ale Mates toho nedbal a znovu se  prosadil na třetí místo.

FP1 – Po prvních kolech se zdá, že motorka naštěstí oproti loňsku funguje docela dobře. Matěj toho využil a začal víkend na Red Bull Ringu třetím místem.

fansofsmrz.cz

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0