Dva Fordy diskvalifikovány, včetně vítězného Keating Motorsports

Dva Fordy diskvalifikovány, včetně vítězného Keating Motorsports

Snaha Fordu důstojně a vítězně zakončit své působení ve WEC a v Le Mans v kategorii GTE se tak úplně nepovedla. Dva vozy americké automobilky byly po

Alex Brundle nastoupí v Le Mans s United Autosports
Startovní pole WEC nabídne rekordních 36 vozů
Lapierre míří za třetím triumfem v LMP2

Snaha Fordu důstojně a vítězně zakončit své působení ve WEC a v Le Mans v kategorii GTE se tak úplně nepovedla. Dva vozy americké automobilky byly po letošním závodě 24h Le Mans diskvalifikovány, a to včetně vítězné posádky ze třídy GTE Am Keating Motorsports.

První diskvalifikace se týkala továrního vozu #68 Chip Ganassi Racing Team USA. Posádka Joey Hand, Dirk Müller a Sébastien Bourdais přišla o své čtvrté místo ve třídě GTE Pro v důsledku překročení maximální kapacity palivové nádrže. Ta měla pojmout až 97,83 litrů paliva namísto povolených 97 litrů.

Druhý problém však zabolí Ford mnohem víc. O své vítězství ve třídě GTE Am přišel Keating Motorsports, který do závodu nasadil soukromý vůz Ford GT. Vítěznou posádku se startovním číslem 85 tvořila trojice Ben Keating, Jeroen Bleekemolen a Felipe Fraga.

U jejich Fordu GT našla FIA problémy hned dva. Nejprve nedodržení minimálního času dotankování paliva, kde komisaři naměřili 44,4 vteřiny. Minimální hranice činí 45 sekund. To samo o sobě by však posádku nediskvalifikovalo, ale trest by ji jen posunul na druhou příčku.

Jenže stejně jako u tovární Fordu následně komisaři zjistili překročení maximální kapacity nádrže. O to bolestnější je fakt, že maximální kapacita 96 litrů byla překročena o pouhých 0,1 litru. I když jde o naprosto mizivou výhodu, druhé porušení technických pravidel vyústilo v diskvalifikaci celé posádky.

„Je to velká škoda, ale z nějakého důvodu se nám během těch 24 hodin zvětšila palivová nádrž. Muselo tam dojít k nějaké deformaci. Ale faktem zůstává, že jsme o desetinu litru porušili pravidla a kdybych byl ten druhý, tak bych řekl, že pravidla se musí dodržovat,“ vzal Keating situaci sportovně a neplánuje se odvolat.

Američan si je jistý, že ještě před závodem vůz pravidla splňoval a tým se rozhodně nesnažil získat výhodu. Sám vidí problém jen v tom, že při snaze být na hraně pravidel si tým nenechal rezervu pro podobné situace. Radost mu to ovšem nekazí, protože ve svůj tým věří více než kdy dříve a příští rok se hodlá do Le Mans vrátit a zkusit vyhrát znovu.

Vítězem ve třídě GTE Am se tak stala posádka #56 Team Project 1 ve složení Jörg Bergmeister, Patrick Lindsey a Edigio Perfetti. Vůz Porsche 911 RSR se tedy dočkal vítězství alespoň v amatérské třídě GTE. Druhé a třetí místo připadlo posádkám s vozy Ferrari 488 GTE, konkrétně #84 JMW Motorsport a #62 WeatherTech Racing.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    mijunior 6 years ago

    Jo a na to všechno se přišlo až po závodě?! Co nějaká technická přejímka, plomby atd. U kdejakých amatérských závodů se kontroluje kde co a u takto nákladného a profesionálního sportu se dějí takové věci? To že má Porsche motor na špatné straně auta nikomu nevadí ale o deci větší nádrž vyhrává závody?! Nedivím se že z WEC všichni houfně utíkají. Tohle je šlendrián a zmařená investice.

  • comment-avatar
    Josefus 6 years ago

    Ford ve WEC končí, proto si ho promotér již nemusí předcházet. Necelá sekunda ušetřená při tankování a slza benzinu navíc nemohly ovlivnit celkový výsledek závodu. Promotéra bych žaloval za zmařenou investici, neboť vozy pustil technickou přejímkou. Při tak dlouhém závodě a s tím spjatých zvýšených teplotách mohlo dojít k roztažení nádrže.

  • DISQUS: 0