DTM: Vše, co potřebujete vědět o nové sezoně

DTM: Vše, co potřebujete vědět o nové sezoně

V sobotu odstartuje v Hockenheimu další ročník německého šampionátu cestovních vozů. Přinášíme vám všechny zásadní informace před letošní napjatě oček

Scheider bude týmový kolega Rockenfellera v týmu Audi
Christian Vietoris zvítězil na Oscherslebenu
Další programová novinka na O2 Sport! Sledujte živě nejlepší závody cestovních vozů DTM

V sobotu odstartuje v Hockenheimu další ročník německého šampionátu cestovních vozů. Přinášíme vám všechny zásadní informace před letošní napjatě očekávanou sezonou.

Nová auta, nová pravidla, o čtvrtinu méně jezdců – to je revoluční sezona DTM, která už klepe na dveře. Tak tedy postupně:

Sportovní pravidla

  • počet jezdců klesne z 24 na 18, každá značka tak nasadí jen šest pilotů místo osmi
  • v kalendáři je znovu devět podniků, začíná se 6. a 7. května, finále sezony bude na stejné trati 14. a 15. října
  • vedle německých tratí Hockenheimring, EuroSpeedway Lausitz, Norisring a Nürburgring se pojede v Maďarsku (Hungaroring), Rusku (Moskva), Nizozemsku (Zandvoort) a Rakousku (Red Bull Ring)
  • zůstávají dva závody na závodní víkend, každá jízda bude mít délku 55 minut
  • výrazně byla omezena komunikace boxů s jezdci jen na informace týkající se bezpečnosti
  • v boxech se smí měnit pneumatiky jedna po druhé (podobně jako v Le Mans), čímž se zastávka protáhne na minimálně deset vteřin
  • omezí se použití DRS na 12 kol (maximálně 32 aktivací)
  • za první tří místa v kvalifikaci se budou poprvé rozdělovat body (3-2-1)

Více o změnách pravidlech v DTM čtěte ZDE

Technická pravidla

  • poprvé v historii se podobně jako v F1 ve vozech použijí hybridní systémy, které mají usnadnit předjíždění
  • poprvé od roku 2011 se vrací dvoudílný zadní spoiler, což má zvýšit jeho účinnost
  • výkon motorů byl zvýšen na 500 koní
  • výrobce pneumatik Hankook, který prodloužil exkluzivní kontrakt do roku 2019, nasadí agresivnější směsi s vyšší přilnavostí
  • jednotným dodavatelem disků kol se stala německá společnost ATS

Automobily

Audi RS 5 DTM

BMW M4 DTM

Mercedes-AMG C63 DTM

Týmy a jezdci

Audi

Audi Sport Team Abt Sportsline – Mattias Ekström (#5) a Nico Müller (#51)

Team Rosberg – René Rast (#33) a Jamie Green (#53)

Team Phoenix –Loic Duval (#77) a Mike Rockenfeller (#99)

BMW

BMW Team RMG – Marco Wittmann (#11), Augusto Farfus (#15) a Timo Glock (#16)

BMW Team RBM – Bruno Spengler (#7), Tom Blomqvist (#31) a Maxime Martin (#36)

Mercedes-Benz

Mercedes-AMG Motorsport Mercedes Me – Gary Paffett (#2) a Robert Wickens (#6)

Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy – Paul di Resta (#3) a Maro Engel (#63)

Mercedes-AMG Motorsport BWT – Lucas Auer (#22) a Edoardo Mortara (#48)

Kalendář

05.05.-07.05. – Hockenheim
19.05.-21.05. – Lausitzring
16.06.-18.06. – Hungaroring
30.06.-02.07. – Norisring
21.07.-23.07. – Moskva
18.08.-20.08. – Zandvoort
08.09.-10.09. – Nürburgring
22.09.-24.09. – Spielberg
13.10.-15.10. – Hockenheim

Foto: DTM Media

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Z TEXTU NEPŘÍMO VYPLYNULO, ŽE:
    v DTM se bude závodit na 8 okruzích,
    v DTM se během sezony bude závodit celkem 16,5 hodiny (18 rozjížděk po 55 minutách).
    Dále vyplynulo, že například závod v Le Mans by časově pokryl celou sezonu DTM a ještě by zbylo.
    To takoví piloti NASCAR… Ti se musí během sezóny pořádně nadřít ve srovnání s těmi “německými.”

  • DISQUS: 0