Sezóna DTM se brzy přehoupne přes svou polovinu. Pátý závod z deseti se jede v neděli 14. července na německém Norisringu Okruh se nachází ve městě N
Sezóna DTM se brzy přehoupne přes svou polovinu. Pátý závod z deseti se jede v neděli 14. července na německém Norisringu
Okruh se nachází ve městě Nűrnberg a je jediným městským okruhem v sérii závodů DTM. Původní jméno okruhu podle názvu města ale silně připomínalo jméno jiného, o hodně slavnějšího německého okruhu – Nűrburgringu. Tak bylo nakone zvoleno staré jméno Noris a okruh tedy pojmenován Norisring. Ovšem není to zdaleka jediná zvláštnost této trati. Zároveň se totiž jedná o krátký okruh, s délkou jednoho kola 2 300m je to hned druhý nejratší okruh v celém seriálu. Jezdci tak budou muset v neděli absolvovat 89 kol, přičemž celková délka závodu bude 190,9 km.
Speciální atmosféru budou letos cítit na trati všechny týmy, jezdící s vozy Mercedes-Benz. Automobilka totiž slaví 25 let svého působení v souteži DTM. Na okruhu v Norisringu také v minulosti značka zářila a trojcípá hvězda zde v podstatě získala své místo ve světě motorsportu. Bylo to v dobách, kdy NSDAP okruh v Norisringu používala pro předvádění superrychlých stříbrných šípů (na jejichž konstrukci pracoval dobře známý Ferdinand Porsche), a nejen jich. V každém případě má značka spoustu důvodů doufat v opětovný úspěch svých vozů na tomto okruhu.
Tým DTM Mercedes se bude o víkendu spoléhat zejména na svého čtyřiadvacetiletého jezdce Christiana Vietorise. Loni si zde vyjel pole position, avšak chyba hned v první zatáčce ho o pódium připravila. Letos ale už stál na bedně v Hockenheimringu a Lausitzringu. Ani osmnáctiletý mladíček Pascal Wehrlein není na této trati nováčkem. Jisté zkušenosti se zdejším okruhem nasbíral během svého působení v Euro sérii Formule 3.
Tým Audi DTM má ale přeci jenom o poznání výhodnější pozici. Jejich jezdec, Mike Rockenfeller, vede průběžné pořadí jezdců v šampionátu. A neúspěch v Norisringu si rozhodně nepřipouští. Audi se zde totiž cítí mnohem více doma, než Mercedes. Vedení automobilky totiž sídlí v Ingolstadtu, vzdáleného necelých 75 kilometrů od místa konání soutěže. Navíc přetáhli Mercedesu britského pilota Jamieho Greena. Ten dokázal na městském okruhu v Norisringu vyhrát hned čtyřikrát a právem se mu tak přezdívá „Pan Norisring“. Povedlo se mu to v letech 2008, 2009, 2010 a loni. Proč by ne letos?! Automobilce by to jistě přišlo vhod. Jezdci týmu Red Bull Audi, Mattias Ekstrőm a Timo Schneider sice stáli několikrát na bedně vítězů, ale ani jednou to nebylo vítězství. První místo na Norisringu Audi bralo naposledy v roce 2002 a to už je hodně dávno. Navíc, čím větší úspěch, tím lépe. Audi je totiž v poháru automobilek na posledním místě, v necelé polovině soutěže tak ztrácí na vedoucí BMW 76 bodů.
Již zmíněná značka BMW se na víkend v Nűrnbergu těší asi ze všech nejvíce. Šampionát zatím vede se ziskem 177 bodů. Navíc za ně jezdící stávající šampión DTM, kanadský pilot Bruno Spengler, v průběžném pořadí letos na druhé pozici se stejným počtem bodů jako vedoucí Mike Rockenfeller. Bruno Spengler má Norisring opravdu rád. Jeho výkony na tomto okruhu to povrzují – vyhrál zde třikrát a v podstatě pokaždé stál na stupních vítězů. A nemá prý žádný důvod v tom nepokračovat. BMW zde na trati vyhrálo prozatím pětkrát a vedení automobilky by jistě bylo vděčné za navázání na tyto úspěchy. V neposlední řadě je také potvrzení pozice vedoucí značky šampionátu, stejně tak jezdci mají o co závodit.
Německé město Nűrnberg bude o víkendu zasypáno fanoušky motorsportu. Městský okruh nabízí prostě nevšední podívanou. Každý se na něj těší. Je to něco, jako Monako v DTM, jak pro piloty, tak pro fanoušky. A jak to tak bývá, dlouhý závod může přinést spoustu zvratů. Bude to bitva od začátku do konce a neměli byste si ji nechat ujít.
text: David Navara
foto: norisring.de
COMMENTS