Podnik DTM ve Velké Británii, kam se letos šampionát vrátil po pěti letech, by se mohl v budoucnu přesunout z Brands Hatch na Donington Park. Změně je
Podnik DTM ve Velké Británii, kam se letos šampionát vrátil po pěti letech, by se mohl v budoucnu přesunout z Brands Hatch na Donington Park. Změně je otevřen také šéf série Gerhard Berger.
DTM se v letošním roce vrátilo po pěti letech do Velké Británie na Brands Hatch, kde se v polovině srpna uskutečnil na Grand Prix variantě tohoto legendárního okruhu šestý podnik letošního ročníku. Po jeho skončení uvedl boss šampionátu Gerhard Berger, že by chtěl Velkou Británii udržet v kalendáři DTM i dlouhodobě.
Zda-li však bude britské klání i v dalších letech spjato s okruhem v Brands Hatch, zůstává otázkou. Dvojice letošních závodů totiž nenabídla zrovna mnoho předjížděcích manévrů a v řadách jezdců se poté objevily názory, že tato trať není příliš vhodná pro DTM a pro pořadání závodů německého šampionátu by byl vhodnějším místem Donington Park. Berger tento týden pro Motorsport.com uvedl, že je DTM přesunu na tuto závodní dráhu otevřeno.
“Jsme kompletně otevření. Právě zkoušíme provést výzkum nebo řekněme, že se nacházíme v momentě, kdy se díváme na fakta o Brands (Hatch). Mám rád Brands Hatch. Myslím, že poskytuje dobrou atmosféru, ale z nějakého důvodu je Donington lepší. Můžeme závodit v Doningtonu. Uvidíme,” vyjádřil se k budoucnosti britského podniku Rakušan.
Berger dále zhodnotil nové letošní podniky. Kromě podniku v Brands Hatch byly další novinkou v letošním kalendáři závody v italském Misanu.
“Oba byly obtížné projekty, protože to byl nový start pro Anglii a také nový start pro Itálii. Samozřejmě, chce to dva nebo tři roky předtím, než se usadíte na správném místě. Anglie, jako vždycky, potřebujete být v srdci motorsportu a přímo to cítit. Angličtí fanoušci jsou zkrátka ti praví. Itálie byl velice působivý závod s několika předjížděcími manévry, což bylo nevýhodou na Brands (Hatch). To bylo na předjíždění obtížné.”
Pokud by DTM na Donington Park skutečně zavítalo, nejednalo by se o premiéru německé série na tomto okruhu. ¨Trať byla totiž součástí kalendáře DTM již v letech 2002 a 2003.
COMMENTS
Článek je zbytečně dlouhý a zbytečně rozvláčný.
Myslím, že promotér DTM bude už brzy řešit daleko a daleko větší problém než to, jestli snad v příštím roce pojedou v Brands Hatch nebo na Doningtonu. Je počátek února a kalendář na rok 2019 nikde….
Omlouvám se, zaměnil jsem omylem říjen za únor. Komentář jsem měl ukončit větou: Je počátek října a kalendář DTM na rok 2019 stále nikde…
Děkuji autorovi článku, za krásně dlouhý a tak málo rozvláčný článek. Být tak Josefus v redakční radě, tož si o DTM nic v rodném jazyku, nepřečtu.
Jenom pro nadšence DTM. To by se musel stát zázrak, aby kalendář DTM na příští rok vyšel, ještě před ukončením sezóny. Ano, nejsem nejmladší, ale nepamatuji se, že by kalendář na následující rok, vyšel tak brzy, jak by si Josefus přál – jestli on se již nemůže dočkat, toho štěstí. Jo, a to tu ještě negosoval o nových motorech. To bude také jistě zajimavé. Již se těším.