Andrea Dovizioso prohlásil, že Audi bylo s jeho debutovým představením v DTM spokojenější než italský závodník sám. Andrea Dovizioso absolvoval o
Andrea Dovizioso prohlásil, že Audi bylo s jeho debutovým představením v DTM spokojenější než italský závodník sám.
Andrea Dovizioso absolvoval o víkendu v Misanu své premiérové představení v DTM. Hvězda MotoGP nahradila u stáje WRT Pietra Fittipaldiho, ačkoli i on nakonec do třetího závodního víkendu letošní sezony zasáhl a to jako „last minute“ náhrada za Jamieho Greena.
Při svém debutu v německém šampionátu, před kterým absolvoval s vozem Audi pouze jediný test pod dohledem dvojnásobného šampiona Mattiase Ekströma, ovšem tovární jezdec Ducati rozhodně nebyl pouze do počtu.
Do sobotního závodu se totiž dokázal kvalifikovat jako 15. a v jeho cíli pak obsadil 12. příčku, když dokázal na trati porazit trojici vozů Aston Martin.
V nedělním boji o startovní pozice se Dovizioso navíc dokázal v porovnání se sobotní kvalifikací umístit ještě o příčku výše, ačkoli se výletem do “kačírku” postaral o červené vlajky. Druhé klání pak pro něj začalo velice slibně, když po 1. kole figuroval na 10. pozici. Ani tentokrát ale neproběhlo vše bez potíží a po hodinách v závěru skončil na posledním 15. místě.
Po skončení podniku se svým účinkováním Dovizioso nebyl příliš spokojen a to z důvodu chyb, kterých se během víkendu dopustil. Audi ale jeho výkon potěšil.
„Ve skutečnosti jsem nebyl zrovna spokojený, protože jsem se dopustil nějakých chyb. U Audi Sportu mi ale každý skládal poklonu. Byli spokojenější!“, uvedl Ital.
„Oni samozřejmě vědí, jak je těžké se této výzvě postavit, takže měli o této situaci jasnější obrázek. Neodjel jsem na té nejlepší pozici, mimo body. Ale když pak všechno zanalyzujete, uvědomíte si, že jako nováčkovi se vám nemůže podařit všechno.“
Největší problém představovala pro rodáka z Forlimpopoli správa pneumatik a to zejména v nedělním závodě, kde podle svých slov nebyl schopen udržet tempo déle než 15 kol.
„Audi mi potvrdilo, že jsem mohl dosáhnout více. Opravdu jsem ale neměl pocit, že bych toho byl schopný. Pokles formy pneumatik je opravdu neuvěřitelný a když v prvních pár kolech tlačíte s novými pneumatikami na pilu, je to risk, za který zaplatíte na konci závodu.
Pak se musíte naučit lépe využívat trať a cítit se uvolněně, což jsou v každém případě věci, ve kterých jsem se během víkendu zlepšil. Je to opravdu pěkné, protože se dostanete blíže k realitě ostatních jezdců, kteří zde jsou déle. Ale pochopil jsem, že pokud nemáte dobrý pocit, tak cokoliv uděláte, nejde to lehce, i když to zkoušíte s odhodláním.”
„Dovi“ dále uvedl, že by potřeboval strávit na scéně automobilových závodů asi tak sezonu, aby se přiblížil na úroveň těch nejlepších jezdců šampionátu. Svou další účast v závodech DTM ovšem vidí jako nejistou. Již v tomto případě totiž bylo podle něj těžké přesvědčit Ducati, aby mu start umožnila.
Další hostující starty nelze vyloučit
Dovizioso by ale nemusel být jediným hostujícím jezdcem, ktrého letos ingolstadtská značka nasadí. Podle šéfa Audi Motorsportu Dietera Gasse by totiž mohlo během sezony za „čtyři spojené kruhy“ nastoupit také další hvězdné jméno.
Nabídku na start v roli hostujícího jezdce již před sezonou obdržel od Audi Nico Rosberg. Bývalý šampion Formule 1 ovšem tuto možnost odmítl.
Pokud jde o zbylé dva soutěžící působící v německém seriálu, BMW svůj plán týkající se hostujících pilotů doposud nedokončilo. R-Motorsport je pak této variantě otevřen.
Kandidátem na hostující start v barvách švýcarské stáje by mohl být úřadující šampion Gary Paffett, který již na konci loňského roku vyjádřil touhu absolvovat alespoň jeden závod se startovním číslem 1.
Brit již navíc o tomto scénáři hovořil se šéfem HWA Ullrichem Fritze. Právě pro tento tým Paffett závodí v aktuálním ročníku Formule E. Německá organizace navíc spolupracuje také s R-Motorsportem v rámci DTM, kde pro tým vyrábí vozy i motory.
COMMENTS
Tak si to užij Gary.