Pozoruhodnost projektu Delta Wing se přesouvá z dráhy do soudní síně. Majitel Delta Wing Don Panoz podal žalobu na otce prototypu Bena Bowlbyho a býva
Pozoruhodnost projektu Delta Wing se přesouvá z dráhy do soudní síně. Majitel Delta Wing Don Panoz podal žalobu na otce prototypu Bena Bowlbyho a bývalého dodavatele motorů Nissan.
Ben Bowlby původně navrhl Delta Wing pro sérii IndyCar, avšak bylo jasné, že americká formulová série se při volbě nových monopostů vydá mnohem konzervativnější cestou. Delta Wing naštěstí neskončil v propadlišti dějin a projektu se chytli zakladatel ALMS Don Panoz a automobilka Nissan.
Společně absolvovali sezonu ALMS 2012 a startovali i v Le Mans. Na konci sezony se ale jejich cesty rozešly. Don Panoz u Delta Wing zůstal, sehnal nového dodavatele pneumatik i motoru a v ALMS pokračoval i letos. Naopak Ben Bowlby odešel a společně s Nissanem se pustil do projektu ZEOD RC, který je prakticky kopií Delta Wing.
Don Panoz se proto obrátil na soud se 114 stránkovou žalobou kvůli krádeži duševního vlastnictví. Panoz totiž celý projekt v roce 2012 financoval a na Delta Wing vlastní autorská práva. Žaloba má automobilce Nissan zamezit použití jakéhokoliv vozidla připomínající svým tvarem původní Delta Wing. Žaloba se vztahuje nejen na ZEOD, ale i na koncept BladeGlider.
Na výsledek celého procesu si ještě nějakou dobu počkáme, obě strany totiž k vzájemné dohodě zcela určitě nedojdou.
Aleš Sirný
Foto: ALMS, Nissan
COMMENTS