Dome pátým a finálním výrobcem prototypu LMP3

Dome pátým a finálním výrobcem prototypu LMP3

ACO vybrala pátého a posledního výrobce prototypu kategorie LMP3. Stal se jím japonský Dome s bohatými zkušenostmi z motoristického světa. Kruh pro

Asijská Le Mans série bude mít tři závody
FIA WEC čeká v roce 2017 boj o mistrovský titul také v LME GTE Pro. Novou éru LMP2 odstartuje také Konopka
ARC Bratislava tento víkend na Sepangu

ACO vybrala pátého a posledního výrobce prototypu kategorie LMP3. Stal se jím japonský Dome s bohatými zkušenostmi z motoristického světa.

Kruh prototypů LMP3 se konečně uzavřel. Pokud najde jakýkoliv závodní tým chuť zúčastnit se šampionátů European Le Mans Series a Asian Le Mans Series v kategoriích LMP3, může si vybírat mezi variacemi od výrobců Ginetta (Velká Británie), Onroak Automotive (Francie), Riley Technologies (USA), Adess AG (Německo) a Dome (Japonsko).

Horní hranice počtu dodavatelů prototypů byla stanovena na základě výsledku několika studií. Cílem bylo zamezit příliš velkému konkurenčnímu prostředí, které by mohlo být pro celou kategorii LMP3 destruktivní. Důraz je kladen na příznivý ekonomický model pro konstruktéry a samotné účastníky ELMS a Asian Le Mans.

Japonská firma Dome byla založena v roce 1978 v Kyoto. Za ta léta nasbírala osmnáct účastí v Le Mans a velkou měrou tvořila podobu japonského motorsportu.

Všechny prototypy LMP3 bude pohánět unifikovaný motor Nissan V8 s výkonem 420 koní. V letošní sezoně po okruzích závodí jen modely Ginetta, ale u Onroak Automotive mají svůj Ligier JS P3 téměř připravený a další vozy zbývajících konstruktérů budou následovat.

Aleš Sirný
Foto: ACO

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0