DOMÁCÍMU ZÁVODU PIRELLI DOMINOVAL SEBASTIAN VETTEL S JEDNOU ZASTÁVKOU NA KONTĚ

DOMÁCÍMU ZÁVODU PIRELLI DOMINOVAL SEBASTIAN VETTEL S JEDNOU ZASTÁVKOU NA KONTĚ

Pilot Red Bullu Sebastian Vettel ve Velké ceně Itálie získal už 32. vítězství v kariéře. Pro Vettela se jednalo o třetí vítězství na Monze. Celkovým p

TOMÁŠ ENGE: NEÚSPĚCHY NÁS ŽENOU DÁL
Velká cena Itálie 2015 na Monze je tady
Martin Matzke součástí elity

Pilot Red Bullu Sebastian Vettel ve Velké ceně Itálie získal už 32. vítězství v kariéře. Pro Vettela se jednalo o třetí vítězství na Monze. Celkovým počtem vítězství se vyrovnal Fernandovi Alonsovi.

Šestadvacetiletý Vettel startoval z pole position a dojel si pro dominantní vítězství. V boxech zastavil jednou a náskok na čele šampionátu si navýšil na 53 bodů. Alonso měl rovněž pouze jednu zastávku a z pátého místa na roštu si dojel pro konečnou druhou pozici. Startoval na střední směsi P Zero Bílá a ve 27. kole přezul na tvrdé pneumatiky P Zero Oranžová.

Závod začal za teploty 26°C a přestože před seřazením pilotů na rošt z nebe spadlo několik dešťových kapek, celý zbytek odpoledne zůstalo sucho. Všichni piloti startovali na středních pneu. Výjimku tvořili Lewis Hamilton (Mercedes), Kimi Räikkönen (Lotus) a Esteban Gutiérrez (Sauber). Tato trojice startovala na tvrdé směsi.

Prvním, kdo z přední části pole zajel do boxů, byl Romain Grosjean z Lotusu. Učinil tak ve dvacátém kole a přezul na tvrdou směs. Tento postup brzy následovala většina pole. Lídr závodu Vettel přezul o tři kola později. Na čerstvých tvrdých pneumatikách pak dojel až do cíle.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „30 minut před začátkem závodu začalo lehce pršet. Některé vozy proto na rošt mířily s přechodnými pneumatikami Cinturato Zelená. Jakmile ale déšť ustal, většina jezdců sáhla po středních gumách. Závod byl přímočarý, jel se na jednu zastávku a bez degradace pneumatik. Mnoho vozů zajelo svá nejlepší kola ke konci závodu. Všechny strategie závisely – jako ostatně vždy – na několika faktorech, ale jakmile riziko deště pominulo, ukázalo se, že Vettelova strategie bude vítězná. Startoval na středních a do cíle dojel na tvrdých pneumatikách. Monza je pro pneumatiky velkým testem. Jejich povrch chvílemi při výjezdu z La Roggia dosahoval až 130°C. Pneumatiky se s nároky tratě po celý víkend potýkaly bez problémů. Rád bych využil této příležitosti a poděkoval zdejším fanouškům – atmosféra tu byla jako vždy elektrizující. Jsme hrdí, že tento podnik můžeme nazývat naším domácím.“

PR Pirelli
foto: FIA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0