Dodatečné penalizace pro BMW a Ford

Dodatečné penalizace pro BMW a Ford

Pátý podnik super sezóny FIA WEC 2018/19, který se o víkendu konal v čínské Šanghaji, měl u komisařů FIA ještě dohru. Ve třídě GTE Pro se tovární týmy

FIA WEC: Prototypy LMP2 podraží, nadále s nimi budou závodit i amatéři
FIA WEC: Šestihodinovka ve smogu zalité Šanghaji
FIA WEC: Novými světovými šampióny jsou McNish, Kristensen a Duval

Pátý podnik super sezóny FIA WEC 2018/19, který se o víkendu konal v čínské Šanghaji, měl u komisařů FIA ještě dohru. Ve třídě GTE Pro se tovární týmy Ford a BMW dočkaly dodatečných penalizací, vždy pro jednu z továrních posádek. Obě automobilky si tak připsaly minimální bodový zisk.

Stáj Ford Chip Ganassi Team UK původně obsadila 7. a 9. místo ve své třídě. Právě na sedmé příčce skončila posádka číslo 67 ve složení Andy Priaulx a Harry Tincknell, která ovšem následně obdržela penalizace 53 vteřin za špatně načasovanou zastávku během Safety Caru. Pro dvojici to znamená propad na 10. místo.

Další penalizaci si pak odnáší vůz číslo 81 Martina Tomczyka a Nicka Catsburga v barvách BMW Team MTEK. Právě Tomczyk totiž během poslední kola závodu narazil do výše zmíněného Tincknella a roztočil ho. Za to si posádka německé automobilky odnáší penalizaci 23 vteřin a propad na 9. místo.

Z penalizací nejvíce vytěžil vůz AF Corse s číslem 71. Davide Rigon a Sam Bird původně dojeli na osmé příčce mezi vozy GTE Pro, ale nyní se Ferrari 488 GTE EVO v pořadí posunulo na 6. místo, hned za sesterský vůz číslo 51 Alessandra Piera Guidiho a Jamese Calada.

Polepšila si také druhá posádka Fordu s číslem 66. Stefan Mücke a Olivier Pla se posunuli z 9. na 7. místo a debutujíci #64 Corvette Racing s Oliverem Gavinem a Tommym Milnerem je nyní klasifikován na 8. místě. Žádná změna však nenastala pro druhé BMW s Tomem Blomqvistem a Antóniem Félixem da Costou, kteří skončili na posledním 11. místě.

05_ClassificationByClass_Race_Hour 6

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0