Do třetice všeho dobrého

Letošní ročník Carbonia Cupu je ve své polovině. V pátek 5.7. se na krásném okruhu Lausitzring konal třetí závod ze šesti. Pětice jezdců týmu Lukamoto

Tým Lukamotosport zasažen povodněmi
Lukamotorsport se předvedl v dobrém světle i v Maďarsku, Milota si z Pannonia Ringu odvezl pohár
Lukamotorsport uspěl i v Brně proti velké konkurenci

Letošní ročník Carbonia Cupu je ve své polovině. V pátek 5.7. se na krásném okruhu Lausitzring konal třetí závod ze šesti. Pětice jezdců týmu Lukamotorsport konkurenci opět ukázala svou sílu.

Náročné technické pasáže i rychlé úseky. Lausitzring je velkou prověrkou jezdeckých kvalit, ale i připravenosti závodní techniky. Za Lukamotorsport do třetího podniku poháru Carbonia již tradičně nastoupila pětice jezdců. Jiří Šubrt bojuje s Octavií Cup ve třídě A2, Miroslav Veselý s Porsche 996 Cup ve skupině A5, Michal Petrů, jenž tentokrát do závodu nastoupil s BMW M3 GTR, které ještě nedávno startovalo v MMČR a zóně střední Evropy v Divizi 4 byl zařazen do kategorie A6, Petr a Michal Novák, kteří se střídají za volantem Porsche 997 Cup, bojují o body ve třídě A7 a Stanislav Šedivec se svou modrou Corvettou ZR1 spadá do kategorie B6. V předvečer závodu se právě zařazení jednotlivých závodních vozů vzrušeně diskutovalo. Třída A6, třída závodních speciálů poháněných motorem do 3500 ccm nebyla v úvodních závodech letošního ročníku špatně obsazen. Pro třetí závod však některé týmy upravili své vozy pro splnění požadavků zařazení do standardních kategorií A1 až A5. Michal Petrů si tak na souboje v rámci své třídy mohl nechat zajít chuť, za to například Jiří Šubrt měl druhý den nastoupit do závodu ve výrazně přiostřené třídě A2. Nečekané změny však nikomu radost pokazit nedokázaly a všichni se následující den velmi těšili.

Dopoledne závodního dne se třemi tréninky oddělenými jen krátkou pauzou na změny v nastavení vozů, kontrolu techniky, analýzu dosažených výsledků i nezbytný odpočinek jezdců bylo velmi hektické. Právě správné nastavení vozu i pilování optimální závodní stopy nebylo zde snadné. „Domácí“ okruhy Most či Slovakiaring, na kterých se jelo v předchozích závodech, jsou všem přece jen více známé. Nekvalitní povrh trati v některých pasážích okruhu Lausitzring navíc nutí jezdce často improvizovat, volit odlišnou stopu i jízdní styl než je obvyklé. Všichni však byli po trénincích se svými výkony i progresem spokojeni. I první nasazení nové techniky v podobě BMW M3 GTR se od počátku obešlo bez jakýkoli problémů a nový přírůstek do rodiny Lukamotorsport dělal týmu jen radost. Potvrzením dobrého pocitu z tréninkových jízd byly výsledky kvalifikační části. BMW M3 GTR s Michalem Petrů za volantem si zajistilo postavení v první řadě startovního roštu závodu. Třetí místo na startu si zajistil Michal Novák. Ten potvrdil strmě stoupající tendenci svých výkonů a blýsknul se vynikajícím časem 1:56,21, který znamenal ztrátu pouhých dvou setin sekundy na druhého! Miroslav Veselý nakonec v tvrdé konkurenci třídy A5 vybojoval čtvrté místo ve své kategorii, Jiří Šubrt byl v ještě obsazenější skupině A2 nakonec pátý, ovšem na čtvrtého ztratil jen několik tisícin sekundy a celkově se tak dalo očekávat, že závod bude plný dramatických momentů. Kvalifikaci sloučených segmentů B a C sice ovládly speciály skupiny C, ovšem upraveným sériovým vozů opět vévodila Corvette Stanislava Šedivce. Ne jeden, ale dva dramatické závody tak čekali na svůj start, který byl plánován na druhou hodinu odpoledne.

Jako první se jel závod skupiny A. Po rozsvícení zelených světel se celé, skoro třiceti členné startovní pole prohnalo rovinkou a všichni netrpělivě hleděli k první zatáčce. V té svedli souboj kolo na kolo

týmoví kolegové Michal Petrů a Michal Novák. BMW M3 GTR těsně obhájilo svou pozici. První zatáčkou však dramatické souboje napříč celým startovním polem zdaleka neskončili a nutno říci, že šlo o divácky nejatraktivnější závod letošního Carbonia Cupu plný předjížděcích manévrů i ostrých soubojů. „Dneska se jednou velký pecky“, prohlásil šéf týmu Lukamotorsport Lukáš Karhan a asi těžko by se dala najít slova, která by dění v závodě vystihla lépe. Pod šachovnicí se nakonec mohl radovat Michal Petrů z vítězství ve své skupině, z druhého místa absolutně i celkově třetího nejrychlejšího času průjezdu jednoho kola napříč kategoriemi. Jiří Šubrt měl v závodě početnou konkurenci. Předvedl však jízdu na hranici možností své cupové octavie a v závodě dokázal v porovnání s postavením na startu získat. Nakonec sice zůstal těsně pod stupni vítězů, ovšem za svůj výkon zaslouží ocenění. Na „nevděčném“ čtvrtém místě nakonec ve své kategorii proťal cílovou čáru i Miroslav Veselý. Michal Novák byl nucen odstoupit v průběhu závodu a šachovnicový prapor nakonec nespatřil.

O předjíždění nebyla nouze ani ve druhém závodě, ve kterém měl tým Lukamotorsport želízko v ohni v podobě modré Corvette ZR1 se Stanislavem Šedivcem za volantem. Ten v úvodu závodu bojoval s Radkem Hortem. Ze souboje však vyjel jako vítěz a opět absolutně ovládl skupinu B.

Sprintovými závody se však pohár Carbonia s Lausitzringem neloučil. Na programu dne bylo ještě tříhodinové vytrvalostní klání. Do něho nasadil tým Lukamotorsport posádku ve složení Miroslav Veselý, Petr Novák, Stanislav Šedivec, Petr Beran. Ti se nakonec blýskli třetím místem v hodnocení týmu s více vozy.

Z Německa si Lukamotsport odvezl hned několik cenných trofejí. Premiéra nového závodního vozu BMW M3 GTR se vydařila a vzpomínky na třetí závod Carbonia Cupu tak budou v týmu Lukamotorsport jen pozitivní.

Nyní nás opět čeká delší mezizávodní přestávka. Příští podnik okruhového seriálu Carbonia Cup se totiž pojede až 26. a 27. srpna a to na okruhu v Mostě.

Krásné léto vám přeje a na viděnou v Mostě se těší celý tým LUKAMOTORSPORT!

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0