Globální oteplování se tomu říká, po pravdě by se to mělo jmenovat asi trochu jinak. Cesta Ondřeje Ježka k dalšímu závodu MS Supersportů do italské Im
Globální oteplování se tomu říká, po pravdě by se to mělo jmenovat asi trochu jinak. Cesta Ondřeje Ježka k dalšímu závodu MS Supersportů do italské Imoly, totiž vedla skrze sněhovou bouří, krupobití a na druhé straně Alp pak byla provázena ještě i silným nárazovým větrem a občas mezi tmavými mraky proskakujícím sluncem. Na základě takového cestovního dobrodružství je velmi těžké určit, co českého jezdce čeká o víkendu na legendárním závodišti, které má tak rád.
Rozhodně to nebude snadný víkend, už jen z toho důvodu, že Ondra je členem italského týmu Go Eleven a Italové vždy své domácí závody berou velmi prestižně, možná až šíleně vážně. Zkrátka se chtějí před svými partnery a příznivci předvést co nejlépe. Navíc tlak je o to větší, když tým je v současnosti v hodnocení týmů na druhém místě průběžně, přičemž Ondra sám je po úspěšném závodě v Assenu, který se nejel za nikterak jednoduchých podmínek, na 11. místě průběžné klasifikace a určitě by rád předvedl nejen podobný výkon jako před 14 dny v Holandsku, ale konečně by rád postoupil i do elitní desítky. Napomoci by mu měl nejen nový motor, který tým pečlivě připravil, ale také skutečnost toho, že český závodník Imolu „miluje“ a to není nyní myšleno nijak ironicky. Za poslední tři roky zde vždy stál na stupních vítězů, když podvakrát skončil ve třídě litrových Stocků na příčce třetí a v roce 2014 dokonce slavil ve stejné kubatuře vítězství. Zda bude Itálie se svým legendárním závodištěm k českému reprezentantovi opět tak přívětivá, můžete sledovat po celý víkend.
Ondřej Ježek:
„Trať v Imole mi přirostla k srdci. Už před 10 lety se mi tu dařilo ve třídě Superstock 600, později jsem tu však zapsal své největší úspěchy kariéry na superstockové Ducati. Kromě tří podíí včetně vítězství v roce 2014 jsem tu loni zaznamenal své první pole position a traťový rekord ve třídě Superstock 1000. Loňský rok měl pro mě ale i velmi hořkou příchuť, když mi během závodního víkendu zemřel taťka na rakovinu. Nyní tomu bude rok a já se na jeho počest hodlám poprat o svůj nejlepší výsledek v MS Supersport. Po úspěšném Assenu a posílen o nový motor, který by měl být podle všeho výrazně výkonnější, jsem před závodem v Imole optimista.“
Časový harmonogram víkendu:
Pátek 29.4.2016
11:30-12:30 Volný trénink 1
14:45-15:45 Volný trénink 2
Sobota 30.4.2016
9:15-9:30 Volný trénink 3
11:30-11:45 Superpole 1
11:55-12:10 Superpole 2
Neděle 1.5.2016
9:00-9:15 Warm up
11:20 Závod (od 11:15 živě na Eurosportu 1)
Oficiální live timing na www.worldsbk.com
COMMENTS