Současného pilota Sauberu ve Formuli 1 Marcuse Ericssona bychom mohli v příští sezoně vídat v IndyCar Series. Švéd uvedl, že přesun "za oceán" je podl
Současného pilota Sauberu ve Formuli 1 Marcuse Ericssona bychom mohli v příští sezoně vídat v IndyCar Series. Švéd uvedl, že přesun “za oceán” je podle něj reálný. Spojován je Ericsson s týmem Carlin.
Barvy stáje Sauber bude v příští sezoně Formule 1 hájit Kimi Räikkönen společně s Antoniem Giovinazzim. Angažmá šampiona z roku 2007 a mladého Itala znamená ztrátu závodní sedačky pro Marcuse Ericssona, který tak bude muset v příští sezoně vzít u švýcarského týmu zavděk pozicí rolí rezervního jezdce a také ambasadora.
Švéd ovšem před Velkou cenu Japonska uvedl, že by v sezoně 2019 vedle svých povinností u Sauberu také rád závodil v jiné sérii. Nejraději by Ericsson zamířil do IndyCar Series. Pro Motorsport.com Švéd uvedl, že jedná v šampionátu s některými stájemi a věří, že jeho angažmá v americké sérii je realistické. Ericsson ovšem zdůrazňuje, že jeho cílem zůstává návrat do královny motorsportu pro rok 2020.
“Hovoříme tam (v IndyCar) s některými týmy a myslím, že je to realistický cíl. Stejně tak hovoříme s týmy v jiných sériích. Chci závodit na nejvyšší možné úrovni, protože se chci v budoucnu vrátit zpět do Formule 1. Abych byl schopen se vrátit do F1, chci zůstat ve formulových a rychlých vozech. IndyCar je pro to nejlepší série. Vždycky jsem se po tom díval a myslel si, že je to opravdu skvělé a že závodění je tam neuvěřitelné. Vypadá to jako velká zábava, když mluvíte s ostatními jezdci nebo lidmi, co tam jsou, zdá se, že to milují. Říkají, že závodění je skvělé, atmosféra je skvělá a série jde nahoru,” řekl současný pilot Sauberu.
Podle informací serveru Racer.com by se Ericsson mohl připojit ke stáji Carlin, kde by po boku dalšího expilota Formule 1 Maxe Chiltona mohl nahradit Charlieho Kimballa.
Švéd ale rovněž uvedl, že pro sezonu 2019 má kromě přesunu „za oceán“ také jiné možnosti. Jednou z nich je japonská Super Formule. V zemi „vycházejícího slunce“ by se navíc účastník 93 velkých cen Formule 1 neobjevil poprvé. Ericsson na japonské scéně totiž působil již v roce 2009, kdy závodil v Japonské Formuli 3 a dokonce zde dosáhnul mistrovského titulu. Rodák z Kumly také prozradil, že by se v případě dobré příležitosti také zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans. O Formuli E ale Švéd již takový zájem nejeví.
„Je to rozhodně jedna z možností. Je zajímavá v mnoha aspektech, ale pro setrvání v závodění typu Formuli 1 možná není nejlepší. Formule E je více o kariérním přesunu. Existují nějaké jiné možnosti, kterými se můžete udržet na radaru F1 a vrátit se tam zpět,“ prezentoval Ericsson svůj pohled na elektrickou sérii.
COMMENTS
No, co mu zbude jiného, když se mu z důvodů nepřesvědčivých výsledků nepodařilo udržet ve Formuli 1?