Déšť jim svědčil, rodinné duo Chladů sbíralo na Slovensku vítězné poháry

Déšť jim svědčil, rodinné duo Chladů sbíralo na Slovensku vítězné poháry

Richard Chlad a jeho syn odjížděli na rychlý Slovakia Ring s obavami, zdali bude jejich Audi R8 LMS ultra stačit tempu konkurenčních BMW. Jak se ve fi

Dva týdny Duck Racingu v Emirátech
Audi úřaduje ve FIA GT Series
Petr Kačírek: Letošní sezona bude hodně vyrovnaná

Richard Chlad a jeho syn odjížděli na rychlý Slovakia Ring s obavami, zdali bude jejich Audi R8 LMS ultra stačit tempu konkurenčních BMW. Jak se ve finále ukázalo, černozlaté audi bylo rovnocenným soupeřem bavorských strojů a tým K&K Racing si z Velké ceny Slovenska v rámci FIA mistrovství střední Evropy odnesl dvě výhry ze tří startů.

„Richard perfektně nastavil auto už ve čtvrtečních testech a naše obava, že budeme na dlouhých rovinkách ztrácet, se projevila jen v prvním sektoru. Naopak v technických pasážích jsme měli výhodu a časy z tréninků a závodů nás mile překvapily,“ konstatoval Richard Chlad, který ve sprintech sledoval jezdecký um svého syna Richarda.

„V kvalifikaci na první sprint se mi podařilo zajet čas 1:59.531, v což jsme na začátku víkendu ani nedoufali. Po startu z pole-position jsem si bez problému udržel vedoucí pozici až do konce. Jediný, kdo mě ohrožoval, byl Marcin Jedlinski, který se na mě od pátého kola začal dotahovat. Tým mi ale do vysílačky hlásil časové rozestupy a já dojížděl tak, abych vyhrál a na mokré dráze neudělal chybu,“ popsal Richard Chlad jr. svůj sobotní sprint na mokré dráze.

U týmu K&K Racing pokračovali na vítězné vlně i v podvečerním vytrvalostním závodu. Tentokrát se za volantem audi střídali oba Chladové a rozmary počasí zvládli na výbornou.

„Před startem se nad okruhem spustila krátká přeháňka, ale nakonec jsme se rozhodli jet na suchých pneumatikách. Absolvoval jsem na nich jen tři kola, protože pak zapršelo a na dráze se objevil safety car. Okamžitě jsem zajel do boxů pro mokré pneumatiky a načasování by nám i vyšlo, kdyby nás některá auta na pitlane neblokovala. Tím jsem ztratil asi patnáct nebo dvacet vteřin. Když jsem v polovině závodu předával Ríšovi auto, byli jsme dvanáctí. Ten pak předváděl nádherný jezdecký koncert a špičku stahoval o čtyři vteřiny na kolo. Asi tři kola před cílem už vedl a jen udržoval svou pozici, takže za mě jednoznačná spokojenost,“ radoval se Richard Chlad z prvního vytrvalostního vítězství letošní sezony.

Zatímco sobotní sprint a vytrvalost doprovázely rozmary počasí, v neděli se druhý sprint odehrál na zcela suché dráze. Mladší z klanu Chladů však svůj úspěch z předchozího dne nemohl zopakovat. Už v sobotu na sobě pozoroval příznaky chřipky a od nedělního rána na tom nebyl fyzicky dobře.

„Bylo mi opravdu zle a v autě jsem nemohl podat maximální výkon. V kvalifikaci jsem zajel třetí čas, ale na startu jsem zaspal a propadl se až na šestou pozici. Po krátkém a úspěšném souboji s Lamborghini Huracán jsem si dobře zazávodil s Marcinem Jedlinskim. Poté jsem se začal soustředit na dojetí Jakuba Knolla a Richarda Gondy. Když jsem se dvě kola před koncem dotáhl na Jakuba, ztratil jsem koncentraci a v šesté zatáčce vyjel dvěma koly mimo trať. Toho využil Marcin Jedlinski a já se ocitl zpět na pátém místě. Není to výsledek podle představ, ale nebyl jsem v ideální kondici. Navíc jsme po kontrole auta zjistili, že praskl výfukový svod a lambda sondy snižovaly chybovými hláškami výkon motoru. Každopádně bych chtěl poděkovat mechanikům za perfektní práci, bez nich bychom na sobotní výsledky nedosáhli,“ dodal na závěr Richard Chlad jr, který letos ve sprintech vyhrál už třikrát.

Posledním podnikem FIA mistrovství střední Evropy a ESET V4 Cupu bude v termínu 8. až 10. září podnik Masaryk Racing Days na automotodromu v Brně.

foto: Petr Frýba

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0