Opravdu jsem se těšil na závod v Zolderu, který byl druhým podnikem FIA GT Series, jelikož je to můj domácí závod a navíc je to trať, kde začala moje
Opravdu jsem se těšil na závod v Zolderu, který byl druhým podnikem FIA GT Series, jelikož je to můj domácí závod a navíc je to trať, kde začala moje kariéra. Bohužel, všechno nešlo tak, jak jsme chtěli nebo očekávali.
Během volných tréninků jsme chtěli vyzkoušet nové nastavení vozu, abychom na tom byli v kvalifikaci co možná nejlépe. Nicméně, ve druhém tréninku pršelo, a tak jsme toho nemohli natestovat tolik, jak jsme chtěli. V kvalifikaci se nám opět podařilo dostat se do Super Pole, během kterého jsem zajel pátý nejrychlejší čas. Nebylo to vůbec špatné, protože když se podíváme na první tři vozy, vždy byly v kvalifikaci velmi rychlí, ale Audi R8 LMS Ultra je lepší v závodě, než v kvalifikaci, a tak nás příliš netrápilo, že budeme startovat z páté pozice.
Sobotní kvalifikační závod se jel za velmi pěkného počasí a já jsem závod začínal. Během mého stintu jsem byl schopný udržet si 5. místo, jenže pak jsme měli problém při zastávce v boxech. Levé zadní kolo nešlo sundat a kvůli tomu jsme ztratili nějaký čas a několik pozic, což bylo docela frustrující a hlavně to ovlivnilo výsledek v kvalifikačním závodě a startovní pozici do hlavního závodu. Jakákoliv malá drobnost může pokazit celý víkend a my jsme šli do hlavního závodu z osmého místa. Během hlavního závodu jsme neměli žádné větší problémy a byli jsme schopní si udržet naši pozici a dokonce si ji i o trochu vylepšit, když jsme závod dokončili na šestém místě. Samozřejmě jsme doufali v pódiová umístění, jelikož to byl náš domácí závod, ale upřímně jsme na lepší umístění neměli, především kvůli špatnému nastavené, kvůli kterému nám chyběl grip.
Velká změna pro mě, Enza (Ideho) a Phoenix racing je to, že se ve FIA GT Series používají pneumatiky Pirelli a s tím jsme nikdo neměli žádné zkušenosti. V tomto aspektu jsme něco málo ztratili, když se nám nedařilo najít perfektní nastavení vozu. Pneumatiky Pirelli jsou oproti ostatním velmi odlišné a některé týmy mají tu výhodu, že s nimi už v minulosti jezdili a mají tak potřebná data. I když jsme v kvalifikaci zajeli docela dobrý výsledek, neměli jsme pro oba závody perfektní nastavení a ztráceli jsme grip. Poté jsme se rozhodli, že týden po závodě uděláme test na Nürburgringu, kde Phoenix racing sídlí. Myslím si, že jsme našli dobrá řešení nastavení vozu během tohoto testu. Pneumatikám už rozumíme mnohem více a jsem si celkem jistý, že teď máme všechna potřebná data, abychom zajeli v červenci v Zandvoortu dobrý výsledek.
V Zolderu byla skvělá atmosféra, okruh byl zaplněn fanoušky. Pro Belgii to byl velký víkend plný sportovních akcí. Nedaleko okruhu byla velká atletická akce, v Liege bylo velké cyklistické setkání a mezitím tu byly ještě závody v Zolderu. Navzdory těmto akcím bylo na okruhu opravdu hodně lidí a paddock byl velmi rušný. Hodně lidí mi volalo před, i po závodech v Zolderu a pochvalovali si závodní víkend FIA GT Series. To je důležité, protože to ukazuje, jak dobře SRO organizuje FIA GT Series. Také jsme měli hodně pozornosti od belgických novinářů a to bylo zase velmi důležité pro naše partnery.
Na závod v Holandsku se těším, protože je to nedaleko od místa, kde bydlím a navíc zde mluví stejnou řečí. Navzdory tomu, že bydlím nedaleko jsem tam moc nezávodil. Mám pocit, že můj poslední závod jsem zde jel v roce 1999 ve Formuli Renault, to už je pěkně dávno!
Nedávno jsem se v Zadnvoortu projel v normální voze pro Top Gear. Udělalo mi to radost, jelikož se trať trochu změnila od mého posledního závodu. Mám Zandvoort velmi rád, je to velmi hezké místo hned vedle pláže. Přijďte za námi o víkendu 6. a 7. července oslavit léto!
Budu se na vás těšit!
Anthony Kumpen
Zdroj: FIA GT Series
COMMENTS