Pět měsíců uplynulo jako voda a to kromě příchodu zimy značí i konec CZO GT Series. Závěr byl v několika ohledech specifický. Například tím, že jen po
Pět měsíců uplynulo jako voda a to kromě příchodu zimy značí i konec CZO GT Series. Závěr byl v několika ohledech specifický. Například tím, že jen poslední závod se konal jinde než v Evropě, a to ve Spojených státech v Daytoně. Zvláštností okruhu je také jízda po oválu a klopených zatáčkách, což v celé sérii dosud nemělo obdoby.
Už na Nürburgringu korunovaný Andrej Chlebec si vyjel ve státě Florida další, v pořadí už 7. pole position sezony. Úspěch CZO Racing Teamu za ním doplnili druhý, resp. třetím časem v kvalifikaci Martin Koštialik a Petr Kužela. Do druhé řady vměstnal své Lamborghini Federico di Lenardo. Do šampionátu zavítal Tomáš Uher a při svém debutu mohl startovat z 5. pozice. Dalším s vozem BMW byl na 6. místě Tomáš Procházka. Ze 4. řady startovali Marek Petráš a Viktor Schenel. Nezvykle vysoký počet vozů Audi doplnili Ota Brhel a Jan Houska. Závěr startovního roštu pak obstaral Tomáš Tesař.
Na rozdíl od předchozích podniků, závod na Floridě byl zahájen letmým startem, nikoliv startem z pevných pozic. Prvních 7 jezdců pokračovalo na neměnných pozicích. Do osmého Viktora Schenela ale narazil Jan Houska a oba jezdci se po hodinách propadli na závěr pole. Jako vždy se po startu chtěl protlačit dopředu Federico di Lenardo a v ještě v 1. sektoru překonal Petra Kuželu. Petr v dalším kole vyrobil chybu, které využil Tomáš Uher, aby se dostal na 4. místo. Kvůli nízké topspeed na něm ale moc dlouho nevydržel.
Chlebec s Koštialikem postupně budovali náskok. V 5. kole závod vzdal Tomáš Uher. O 2 kola později se Kužela opět propadl, a to na 7. místo za Tomáše Procházku. V 9. kole se ale po vzájemné kolizi Schenela a Petráše dostali zpět ke svým soupeřům. Procházka poskočil dokonce na 4. místo. Hned v dalším kole ale tuto pozici kvůli své chybě ztratil. Dopředu se ale znovu dostával Petr Kužela. Čtvrté místo zabral ve 13. kole. V následujícím kole jej ale znovu ztratil. Navíc trefil stojícího Viktora Schenela a to byl konec nadějím na dobrý výsledek. Schenel ze závodu zcela odstoupil.
Mohlo se zdát, že první trojice Chlebec, Koštialik a di Lenardo už má své pozice jisté. Martin Koštialik ale získal spoustu času vhodnou strategií, kdy netankoval palivo ani neměnil pneumatiky. Andrej Chlebec byl navíc penalizován průjezdem boxy za překročení maximální povolené rychlosti v pitlane. Do vedení se tedy posunul Koštialik, což mu zajišťovalo konečnou 3. příčku v šampionátu, protože Marek Petráš byl až na 4. příčce. Chvíli se před ním držel ještě Tomáš Tesař, který získával pozice na později naplánovaném pitstopu.
Andrej Chlebec stahoval lídra mílovými kroky. Ztráta však byla příliš velká, nakonec mezi oběma jezdci zůstalo 2,5 sekundy. Poklidný závod a slušný výkon předvedl třetí Federico di Lenardo. Čtvrtý Marek Petráš nakonec nezískal potřebné body, aby se ubránil Martinu Koštialikovi v celkovém hodnocení. Pátým místem zakončil sezonu Tomáš Procházka. Pěkný výsledek v podobě 6. místa přidal do své sbírky Tomáš Tesař. Sedmé místo a alespoň 6 bodů si z Ameriky odváží Petr Kužela. Posledním bodujícím jezdcem byl v cíli osmý Ota Brhel.
To byl tedy poslední závod CZO GT Series. V sezoně kraloval CZO Racing Team a jeho jezdci. S celkovým počtem 217 bodů se mistrem už s předstihem stal Andrej Chlebec. Druhé místo nakonec jen o 4 body uhájil Petr Kužela. Třetím v pořadí byl Martin Koštialik.
Jsme rádi, že spolupráce F1-Ligy.cz s Českými okruhy může i nadále pokračovat. O její formě vás určitě budeme informovat. Máte-li zájem, zapojit se do virtuálního závodění, navštivte náš web http://f1-liga.cz/ a kontaktujte některého z adminů.
Daytona – Výsledky | |||||
P | Jezdec | Nár/Tým | Vůz | Čas | |
1 | Martin Koštialik | CZE/CZO Racing Team 2 #7 | BMW Z4 | 45:59.665 | |
2 | Andrej Chlebec | SVK/CZO Racing Team #55 | BMW Z4 | +2.428 | |
3 | Federico di Lenardo | CZE/Rhinos Leipert Motorsport #6 | Lamborghini Gallardo | +59.170 | |
4 | Marek Petráš | CZE/Beechdean #91 | Aston Martin Vantage | +1:32.300 | |
5 | Tomáš Procházka | SVK/ Marc VDS Racing Team #4 | BMW Z4 | +1 kolo | |
6 | Tomáš Tesař | CZE/Black Bull Swiss Racing #21 | Ferrari 458 Italia | +1 kolo | |
7 | Petr Kužela | CZE/CZO Racing Team #26 | BMW Z4 | +1 kolo | |
8 | Ota Brhel | CZE/Sainteloc Racing #41 | Audi R8 LMS | +1 kolo | |
– | Viktor Schenel | CZE/RedBull Racing #96 | Nissan GT-R | Havárie | |
– | Jan Houska | CZE/Belgian Audi Club Team WRT #1 | Audi R8 LMS | Odstoupil | |
– | Tomáš Uher | CZE/Sainteloc Racing #40 | Audi R8 LMS | Odstoupil | |
Nejrychlejší kolo | Andrej Chlebec (18. kolo – 1:42.890) |
Konečné pořadí po 12 závodech | |||||
Jezdci | Týmy | ||||
1 | Andrej Chlebec | 217 | 1 | CZO Racing Team | 360 |
2 | Petr Kužela | 118 | 2 | Marc VDS Racing Team | 114 |
3 | Martin Koštialik | 114 | 3 | Beechdean | 110 |
4 | Marek Petráš | 110 | 4 | AF Corse | 93 |
5 | Zdeněk Zvěřina | 93 | 5 | CZO Racing Team 2 | 75 |
6 | Tomáš Procházka | 68 | 6 | Blancpain – Reiter | 68 |
7 | Michal Havlík | 68 | 7 | Rhinos Leipert Motorsport | 57 |
8 | Federico di Lenardo | 57 | 8 | Black Falcon | 53 |
9 | Pavel Darebný | 53 | 9 | KRK Racing | 51 |
10 | Adam Kapitančík | 46 | 10 | Black Bull Swiss Racing | 38 |
Závěrečné statistiky
Do série trvající 12 závodů zasáhlo během 5 měsíců celkem 43 jezdců z 5 světových zemí (28x ČR, 12x Slovensko, po 1 jezdci mělo Lotyšsko, Chorvatsko a Srbsko). CZO GT Series navštívila 2 kontinenty a 9 zemí. Ve Francii, Velké Británii a Belgii se předvedla hned dvakrát. Celkem 1 196 bodů si mezi sebe rozdělilo 27 jezdců. Úspěšnější byli tentokrát čeští jezdci, kteří získali dohromady 773 bodů, zatímco Slováci 423. Všech 12 závodů se účastnili jen 2 jezdci (Andrej Chlebec a Marek Petráš).
Poznali jsme až 5 různých vítězů (nejčastěji Andrej Chlebec – 4x), na pole position se naopak vystřídali jen 3 jména. Lepší už to bylo na stupních vítězů, kde jsme mohli vidět 14 různých tváří.
Sečtením časů vítězů všech závodů se dostaneme na hodnotu 9:13:18.599. Ujeto bylo během celé sezony 1 534 564 kilometrů. Co do počtu kilometrů jsme nejkratší závod viděli na Nogaru (112 406 km). Nejdelší byl naopak poslední závod sezony v Daytoně (148 980 km). V sezoně bylo napočítáno dohromady 308 kol. V tomto ohledu bylo nejkratší zářijové Spa-Francorchamps o délce 20 kol. S počtem 32 kol je pak nejdelším závod na Brands Hatch. Nejdéle trvající závod s časem 46:55.606 byl ten na Silverstone. Naopak Zandvoort vítěz zvládl už za 45:34.367.
Nejtěsnější rozdíl mezi vítězem a druhým v pořadí byl k vidění na Paul Ricardu. Petr Kužela zvítězil v 5. závodě sezony o 191 tisícin před Zdeňkem Zvěřinou. O nejluxusnější náskok se postaral Martin Koštialik, když v Algarve porazil Federica di Lenarda o 27.811.
COMMENTS