Osmým podnikem pokračuje tento víkend v belgickém Zolderu mistrovství Evropy tahačů. Pro Davida Vršeckého, stejně jako pro zbytek startovního pole zač
Osmým podnikem pokračuje tento víkend v belgickém Zolderu mistrovství Evropy tahačů. Pro Davida Vršeckého, stejně jako pro zbytek startovního pole začíná přituhovat.
Jako na houpačce
Pohled do statistik předchozích tří šampionátů hovoří jasně. Po sérii úspěšných představení na Nürburgringu, ve Smolensku a Mostě se David vždy přiblížil na dostřel celkovému třetímu místu. Na jinak oblíbeném, svého času dokonce Buggyrám zaslíbeném okruhu, byl ovšem přibrzděn v rozletu, když se ani jednou nedostal přes hranici třiceti bodů. Letos je situace obdobná, průběžně čtvrtý Vršecký ztrácí na třetího Östreicha 24 bodů, jeho náskok na pátého Kisse a šestého Lacka ovšem činí 22, respektive 49 bodů. „Zolder byl v minulosti jako na houpačce. Za poslední tři sezóny jsem udělal každý rok pohárové stupně vítězů.
Ale taky dvě nuly, pokaždé odešlo něco na autě,“ konstatuje David. „Na mém kladném vztahu k okruhu se ale nic nemění. Kromě toho se ví, že nemám statistiky zrovna v oblibě. Na rozdíl od minulých sezón se mi letos bodově v Mostě až tak nedařilo, ale nevidím důvod, proč bych nemohl drobnou bodovou ztrátu z Česka nahnat zrovna v Belgii. Docela si věřím.“ Zatím klid Přestože se závod v Zolderu koná tři týdny po domácím podniku v Mostě, věnovala se v pauze mezi oběma podniky dvojice Vršecký – Dolejš přípravě a testování kamiónu Tatra 815 Buggyra, se kterým se Martin Kolomý chystá vyrazit na Rally Dakar 2014.
„V sobotu jsme v Mostě přišli o body poté, co Bösiger trefil po startu Davida. V neděli zkolabovalo pro změnu čidlo. Všechno problémy, které nevyřeší sebeintenzivnější testování,“ tvrdí Robin Dolejš. „V měřených trénincích jako jediní můžeme konkurovat MAN, takže nebyl důvod k razantním změnám. Pro přípravu auta bude stačit tradiční „větrací“ testování na letišti.“ David Vršecký sdílí názor dlouholetého souputníka. „Pokud se nestane něco hodně dramatického, neplánujeme žádné velké změny. Máme rozdělány některé věci, které chceme použít až na základě testování v příští sezóně.“ Čtvrtý muž aktuálního pořadí však zároveň nevylučuje urychlení vývojového procesu. „Pokud by se v Zolderu třeba Östreichovi hodně nezadařilo, asi bychom dali hlavy dohromady a
v rámci boje o celkové třetí místo riskovali.
Před dvěma lety se riziko v Jaramě vyplatilo, loni to bylo pro změnu špatné.“
Uvidíme za rok Vzhledem k vývoji šampionátu touží David v Zolderu po bodech a skalpu Adama Lacka. „Na konci sezóny
chceme být nejlepší značkou mimo „áčkové“ stroje MAN. Kdyby se mi podařilo v Zolderu Adama porazit, hodně bychom se tomuto cíli přiblížili,“ říká David s tím, že přestože se Buggyra velmi aktivně angažuje ve stavbě závodního kamiónu Tatra 815 Buggyra, hodlá pro příští rok setrvat u tahačů. „Robin mě sice nominoval na pozici testovacího jezdce dakarového auta, ale příští rok ještě nechám prostor Martinu Kolomému. Pak se uvidí,“ tvrdí se smíchem.
Stav ME tahačů před Zolderem:
1. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 298,
2. Jochen Hahn (Německo/MAN) 291,
3. Markus Östreich (Německo/MAN) 233,
4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 209,
5. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 187,
6. Adam Lacko (Česko/Renault) 160
PR Buggyra
Foto: Martin Kozák
COMMENTS