Další zpomalení pro nehybridní LMP1 před Le Mans

Další zpomalení pro nehybridní LMP1 před Le Mans

Jako vždy se před 24h v Le Mans bude na okruhu de la Sarthe konat jednodenní test. Při něm se mimo jiné testuje i rychlost vozů a ACO rovnou zkouší om

Dempsey-Proton přišel o jeden vůz, Krohn nemůže závodit
Nehybridní LMP1 ve Spa s neomezenou spotřebou paliva
Toyota odhalila letošní verzi LMP1, obává se však Le Mans

Jako vždy se před 24h v Le Mans bude na okruhu de la Sarthe konat jednodenní test. Při něm se mimo jiné testuje i rychlost vozů a ACO rovnou zkouší omezení, která by měla při Le Mans platit. Nehybridní prototypy LMP1 čeká zpomalení oproti Spa a na velké změny dojde i u vozů GT.

V nejvyšší kategorii prototypů letos panují obavy o přílišné dominanci Toyoty, ale i tak bylo pro Le Mans oznámeno další zpomalení nehybridních LMP1. Konkrétně dojde ke snížení maximálního průtoku paliva ze 110 na 108 kg/h. U Toyoty TS050 Hybrid zůstává i nadále platných 80 kg/h.

Po 3. červnu, kdy se tento test koná, se pak týmy dozví další omezení, které bude souviset s omezením energie či maximálního množství paliva na jeden stint. Pro LMP1 má jeden stint být omezen na 10 kol, zatímco hybridní TS050 dostane jako výhodu jedno kolo navíc.

Je otázkou, jaký efekt budou tyto změny v EoT ve finále mít a zda v LMP1 týmy s nehybridními vozy čeká podobně náročný závod jako ve Spa, kdy se hlídání paliva stalo až úmornou starostí. ACO má ovšem plán dopřát Toyotě výhodu přibližně půl sekundy na kolo.

Ke změně rovnováhy sil dojde i u vozů GT. Změny se dotkly všech účastníků v obou třídách GTE Pro a GTE Am, a to jak ve výkonu, tak i co se týče váhy vozů. Oproti ostatním závodům série FIA WEC zde totiž neplatí automatické hodnoty BoP, a to kvůli specifické délce okruhu Le Mans.

Oproti Spa budou vozy mnohem těžší, ale ACO a FIA plánuje pomocí změn ve výkonu zachovat rozdíly v maximálních rychlostech každého vozu. Je také třeba mít na paměti, že v případě podezření maskování skutečné rychlosti, bude moci ACO během závodu zasáhnout a udělit i trest.

V Le Mans bude pro vozy GT platit limit 14 kol na jeden stint. U vozů GTE Pro pak platí, že tankování musí trvat minimálně 35 sekund, zatímco ve třídě GTE Am pak o něco víc, konkrétně 45 vteřin.

COMMENTS

WORDPRESS: 6
  • comment-avatar

    Je to ještě motorsport nebo úchylná hra debilních ACO.

  • comment-avatar
    A. Novák 7 years ago

    Zvykejme si na to, že bez berliček typu BoP, EoT a podobně to v motorsportu nejde a nepůjde. Spíš je úsměvný, že se zpomalujou nehybridy, který už nyní na hybridní Toyoty hodně ztrácejí. Ta snaha zavděčit se jediný fabrice, která zbyla, je až urputná. Doufejme, že to letos konečně vyhrajou a odstoupí. Evidentně by to třídě LMP1 víc než prospělo.

  • comment-avatar

    Mě nevadi BoP . Mě vadí že ho dělají Francouzi přesněji FIA a SRO. Oni bez zábran zvýhodní toho kdo zaplatí. V GT3 Audi a Mercedes .WEC Toyotu a Forda. Jen slepí to nevidí a kdo se nechá opít rohlíkem. Stačí si přečíst jiné zahraničí stránky. Pan Konopka ví své.

    • comment-avatar
      Josefus 7 years ago

      Pan Konopka se do Le Mans nekvalifikoval proto, že na to jezdecky nestačil, nikoliv z důvodů nějakého finančně motivovaného “zvýhodňování” soupeřů, jak uvádí Mts. Právě díky BoP má Asian Le Mans Series kvalitativně vyrovnané startovní pole, v důsledku čehož postoupí do Le Mans jen ti nejlepší piloti, co mají šanci udělat v LMP2 nějaký výsledek, nikoliv ti, kteří by tam byli přejížděni gétéčky.

    • comment-avatar
      Josefus 7 years ago

      Je zcela zbytečné se rozčilovat Postupový klíč je logický a profesionálně propracovaný.

  • comment-avatar
    A. Novák 7 years ago

    Na Konopku bych se zrovna neodvolával, ale to jen na okraj. 🙂 BoP bude vždy zdrojem potíží, i kdyby to dělal sám spasitel. Stačí se podívat na cestovní auta TCR. Nejdřív zvýhodnili Hyundai, teď to překopali ve třetině sezony. Předpokládám, že do konce roku to překopou ještě dvakrát. BoP nelze nastavit úplně dobře nikdy. Tady to však primárně není o BoP, ale o zvýhodňování Toyoty za každou cenu.

  • DISQUS: 0