Strategie byla klíčem k vítězství Lewise Hamiltona ve Velké ceně Velké Británie, když pilot Mercedesu stavěl v boxech dříve než jeho rivalové z Willia
Strategie byla klíčem k vítězství Lewise Hamiltona ve Velké ceně Velké Británie, když pilot Mercedesu stavěl v boxech dříve než jeho rivalové z Williamsu a dostal se před ně do vedení závodu. Mercedes učinil správné rozhodnutí hned dvakrát: zavolal Hamiltona do boxů ke druhé zastávce (pro intermediální pneumatiky) přesně ve chvíli, když před koncem závodu začalo pořádně pršet.
Hamilton startoval z pole position, ale o vedení přišel díky skvělému startu pilotů Williamsu Felipeho Massy a Valtteriho Bottase. Nicméně stavěl v boxech o kolo dříve než lídr závodu a rychlá práce mechaniků Mercedesu pomohla Hamiltonovi po zastávkách v boxech převzít vedení.
Déšť na konci závodu přidal do dění na trati další proměnnou. Piloti Manoru a Kimi Räikkönen s Ferrari byli první, kteří přezuli na intermediální pneumatiky Cinturato Green. Tyto pit stopy ale byly trochu předčasné, vedly ke zvýšenému opotřebení pneumatik na konci závodu a to si ještě před cílem závodu vyžádalo další zastávku v boxech.
Jak déšť 9 kol před cílem zesílil, zajel Lewis Hamilton z prvního místa přezout na intermediální pneumatiky. Sebastian Vettel s Ferrari jej následoval. Déšť následně přinutil celé pole přezout na intermediální pneumatiky a dřívější zastávka pomohla Vettelovi přeskočit oba jezdce Williamsu, kteří jeli na prvním a druhém místě prvních 20 kol závodu, a získat umístění na stupních vítězů.
Když měli všichni po poslední zastávce v boxech, Hamilton se dostal zpět do čela a zvítězil s náskokem přes 10 sekund na týmového kolegu Nica Rosberga. Fernando Alonso skončil po třech zastávkách v boxech desátý a získal pro McLaren první letošní bod.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Byl to bezesporu nejzajímavější závod sezóny, ve kterém bylo správné načasování zastávky v boxech naprosto klíčové – ne jednou, ale rovnou dvakrát, ve chvíli, kdy začalo na konci závodu pořádně pršet. Strategie byla v tomto závodě klíčová, mohli jste hodně získat nebo hodně ztratit, to podle toho, jaké pneumatiky jste ve kterou chvíli zvolili.
Diváci byli opět naprosto skvělí: jejich oslavy vítězství na závěr byly něčím,
co jinde na světě prostě jen tak nezažijete.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Tvrdé Středně tvrdé Intermediate Mokré
První HAM 1:37,093 ALO 1:38,883 RAI 1:48,769 N/A
Druhý ROS 1:37,403 BOT 1:39,184 ALO 1:49,800 N/A
Třetí MAS 1:37,466 ROS 1:39,197 KVY 1:49,817 N/A
Nejdelší stinty závodu:
Tvrdé 29 kol Sebastian Vettel
Středně tvrdé 36 kol Roberto Merhi, Will Stevens
Intermediální 14 kol Fernando Alonso
Pravdometr:
Déšť, stejně jako dvojí vyjetí safety caru (jedno v úvodu a následně virtuální safety car na konci závodu), měly výrazný vliv na volbu strategie. Jako nejpravděpodobnější jsme označili strategii s jednou zastávkou v boxech s přezutím ze středně tvrdých na tvrdé pneumatiky ve 23. kole.
Hamilton stavěl u mechaniků v 19. kole a poté si odbyl perfektně načasovaný druhý pit stop (pro intermediální pneumatiky) ve 43. kole.
COMMENTS